Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 3 noiembrie 2016

Final exercițiul SEISM 2016

La ora 14.30 a încetat exercițiul SEISM 2016, echipejele inspectoratelor pentru situații de urgență din teritoriu, precum și celelalte capabilități de intervenție angrenate în acest exercițiu urmând să revină la unitățile de proveniență.
La nivel naţional au participat 6.170 de pompieri cu 679 mijloace tehnice, 4 elicoptere de mare capacitate şi 7 tip SMURD aparținând Inspectoratului General de Aviație al MAI,  jandarmi și polițiști. 
O evaluare preliminară a exercițiului a fost prezentată astăzi de către ministrul afacerilor interne, Dragoș Ioan Tudorache, evaluarea finală urmând să fie finalizată de către Departamentul pentru Situații de Urgență în termen de 14 zile.
Ministerul Afacerilor Interne mulțumește cetățenilor pentru înțelegerea manifestată în aceste zile, precum și tuturor celor implicați în organizarea și desfășurarea Exercițiului SEISM 2016.
***
Vă prezentăm alăturat principalele concluzii preliminare ale exercițiului.


EXERCIŢIUL NAŢIONAL SEISM 2016
 
 

PRINCIPALELE CONCLUZII PRIVIND
 DESFĂŞURAREA
EXERCIŢIULUI SEISM 2016


Timp de două zile, am avut cel mai amplu exerciţiu de mobilizare şi răspuns la dezastru din ultimii 25 de ani.
Exerciţiul SEISM 2016 şi-a propus verificarea Concepţiei naţionale de răspuns în situaţia unui dezastru provocat de un seism major.
Este o concepţie nouă, care se bazează pe concentrarea forţelor către  zonele afectate şi suplimentarea acestora cu forţe din judeţele neafectate de seism.
În acest exerciţiu au fost implicaţi 6.170 de oameni (pompieri, poliţişti, jandarmi, poliţişti de frontieră şi personal medical de urgenţă).
Tehnica de intervenţie a fost formată din 679 de mijloace (autospeciale de stingere, ambulanţe, maşini de descarcerare, spitale mobile, puncte mobile de comandă, autospeciale ale Poliţiei Naţionale, ale Jandarmeriei Române şi Poliţiei de Frontieră etc.).

CONSTATĂRI GENERALE
Din punct de vedere al modului în care s-a asigurat comanda şi controlul operaţiunilor:
PUNCTE TARI
Comanda şi controlul au fost exercitate normal pentru momentul de iniţiere al exerciţiului: adunarea forţelor de intervenţie, deplasarea forţelor, ridicarea bazelor de operaţii;
Comunicarea a funcţionat bine. Nu au existat disfuncţionalităţi majore în fluxul de date;
Mecanismul de solicitare a sprijinului internaţional a funcţionat în mod corespunzător, iar din primele ore a fost activat mecanismul european de protecţie civilă.
PUNCTE SLABE
Trebuie întărit modul de lucru, în sistem integrat, între autorităţile centrale şi autorităţile judeţene şi locale. Este nevoie ca fiecare reprezentant să-şi cunoască atribuţiile legale şi să acţioneze atunci când intervenţia sa este necesară;
Calitatea documentelor interne şi operative trebuie îmbunătăţită (ordine de acţiune, planuri, informări, ordine prestabilite şi adaptate scenariilor);
Registrul naţional de capabilităţi necesită actualizare periodică (în timp real), la fiecare modificare survenită.


DESFĂŞURAREA EXERCIŢIULUI
PUNCTE TARI
Au fost mobilizate forţe şi mijloace MAI din toate judeţele ţării şi completate cu forţe ale altor structuri din cadrul Ministerului Sănătăţii, Serviciului de Ambulanţă, Unităţilor de Primiri Urgenţe, Ministerului Apărării Naţionale;
Timpii prevăzuţi în concepţie pentru realizarea deplasării şi a bazei de operaţii au fost validaţi în cadrul exerciţiului. Acesta a fost unul dintre obiectivele principale ale simulării. Forţele aparţinând ISU Prahova trebuiau să ajungă, potrivit concepţiei, în 3 ore şi au ajuns într-o oră. În concepţia de răspuns, timpul estimat pentru ajungerea  forţele din Bihor la Iaşi a fost de 12 ore, timp validat în cadrul exerciţiului, în loc de 17 ore cât a fost prevăzut în concepţia de răspuns;
Intervenţiile punctuale au fost prompte şi au validat procedurile de operare (mobilizarea forţelor de intervenţie, realizarea dispozitivelor de lucru, instalarea unităţilor de primire urgenţe mobile şi a punctelor medicale avansate);
Capacitatea de internare si tratament este la un nivel suficient, chiar pentru nivelul maximal, care a fost testat in cursul exerciţiului.
PUNCTE SLABE
Este nevoie de o mai bună coordonare între acţiunile de căutare-salvare şi acţiunile ce vizează ajutorarea persoanelor sinistrate (adăpost, apă, igienă, hrană, refacere utilităţi);
Nu au fost identificate mecanismele optime pentru alocarea imediată a resurselor necesare ajutorării sinistraţilor (medicamente, hrană şi alte materiale necesare primului ajutor);
Simplificarea procedurilor de luare a deciziilor în cazul calamităţilor majore, în ceea ce priveşte aspectele legate de rechiziţii, accesarea unor resurse materiale si financiare suplimentare, reducerea nivelului deciziei (multe dintre deciziile necesare alocării resurselor trebuie validate de primul ministru şi ulterior introduse într-o Hotărâre de Guvern);
Pe  parte medicală, comunicarea cu serviciile de ambulanţă judeţene şi spitalele s-a dovedit deficitară în unele situaţii. Scopul exerciţiului, prevederile de plan roşu şi plan alb nu sunt cunoscute în totalitate de către toţi cei implicaţi. Nu s-a putut verifica punerea în aplicare a planului alb la nivelul spitalelor, chiar dacă acestea, în mare parte, le-au activat conform procedurilor prevăzute.


TEHNICA DE INTERVENTIE
PUNCTE TARI
Inspectoratele pentru situaţii de urgenţă au capacitatea de acoperire la nivel naţional;
Tehnica achiziţionată în ultimii ani s-a comportat conform aşteptărilor atât in timpul deplasării, cât şi la executarea misiunilor de intervenţie.
PUNCTE SLABE
Dotarea unităţilor cu tehnică performantă de intervenţie trebuie continuată (achiziţia de maşini pentru transportul personalului, echipamente de căutare-salvare);
Dezvoltarea/modernizarea reţelei de comunicaţii şi tehnologia informaţiilor;
Nevoia de asigurare a transportului personalului, prin intermediul operatorilor economici de profil, aspect ce presupune costuri suplimentare.
Posibilitatea limitata de preparare a  hranei pentru echipele de intervenţie (în 90% dintre situaţii, aceasta lipseşte);
Capacitatea de cazare în corturi încălzite, de îmbăiere si asigurare a posibilităţii schimbării echipamentului nu există sau este foarte redusă; pe viitor vor fi achiziţionate tabere cu capacitate de cazare pentru personalul propriu şi pentru sinistraţi, la standarde ridicate.



COMUNICARE SI INFORMARE PUBLICĂ
PUNCTE TARI
Acoperirea tuturor aspectelor sensibile in comunicarea publica – in primele 24 de ore s-au difuzat mass-media 7 comunicate de presa şi s-au organizat 4 conferinţe de presă:
1 noiembrie, ora 9.00 - anunţarea exerciţiului;
1 noiembrie, ora 13.15 - prezentarea deciziilor luate în şedinţa CNSSU, a situaţiei tactice şi a intervenţiilor în desfăşurare;
1 noiembrie, ora 20.00 - stadiul intervenţiilor în teren în cele două zone afectate grav de cutremur;
2 noiembrie, ora 9.00 – situaţia la 24 de ore de la declanşarea exerciţiului, concluzii preliminare;
Comunicarea directă cu cetăţenii – în acest exerciţiu s-au utilizat ca mijloace de comunicare directă reţelele de socializare. Pe contul de Facebook al MAI au fost făcute 17 postări, iar pe Twitter 7. Alte postări au fost făcute de structurile pentru situaţii de urgenta implicate în exerciţiu;
A existat o coordonare a comunicatorilor din teren, a celor din judeţele implicate în exerciţiu şi a celor din zonele unde, conform scenariului, s-au produs efecte. Coordonarea s-a realizat din Centrul de la Ciolpani. Pentru acest lucru s-au predefinit grupuri de comunicare pe aplicaţia whatsapp.
PUNCTE SLABE
Trebuie consolidate canalele de comunicare directă cu cetăţenii. În situaţia în care va lipsi reţeaua de internet, modalitatea de comunicare online va trebui înlocuită cu altele. Alternativele vor fi analizate şi identificate în zilele următoare;
Gestionarea unor linii telefonice destinate aparţinătorilor – într-o situaţie reală se impune operaţionalizarea unor astfel de linii telefonice în cadrul unui centru distinct de zona de media. Fiind însă parte a comunicării publice, aceste centre presupun resurse alocate din timp – existenţa unor linii deja activate, care in caz de nevoie să fie doar operaţionalizate - operatori pentru telefoane, psihologi pentru prefigurarea mesajelor, asigurarea continuităţii acestui serviciu 24/24.
Asigurarea zonelor de presă la faţa locului unde se intervine pentru o perioadă mai mare de timp – misiunile de căutare-salvare pot presupune perioade mari de timp, iar in acele zone vor trebui asigurate zone destinate mass-media. În acest exerciţiu, fiind doar 2 locaţii unde s-a acţionat în mod real, s-au putut asigura aceste zone de presă.
Infrastructura existentă la centrul operaţional de la Ciolpani – pentru echipa de comunicare locaţia pusă la dispoziţie este insuficientă comparativ cu necesităţile unei astfel de situaţii – o singura cameră cu numai 3 birouri şi 3 calculatoare.
Centrul de presa din Ciolpani nu oferă dotarea solicitată de mass-media: reţea wireless, calculatoare, televizoare. Aceste obiecţiuni au fost formulate de jurnaliştii prezenţi la activitate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu