Agenţia Judeţeană pentru
Ocuparea Forţei de Muncă Caraş-Severin oferă servicii absolvenţilor dacă se
înregistrează, în termen de 60 de zile de la
absolvire, la agenţia penru ocuparea forţei de muncă din raza de domiciliu, ori la alţi furnizori de servicii
specializate pentru stimularea ocupãrii forţei de muncã, acreditaţi, în vederea
medierii pentru încadrare în muncă.
Pentru înregistrare ca
persoană aflată în căutarea unui loc de muncă, absolvenţii trebuie să depună
următoarele documente:
1.actul de identitate, în
original şi copie ;
2. adeverinţă medicală cu
menţiunea “apt de muncă” sau eventuale restricţii medicale;
3.actele de studii şi
calificare sau adeverinţa din care să rezulte absolvirea formei de învăţământ,
în original şi copie.
Ca urmare a înregistrării la
AJOFM, absolvenţii beneficiază de :
A. Informare şi consiliere
profesională : ansamblu de servicii care are ca scop evaluarea şi autoevaluarea
personalităţii în vederea orientării profesionale, instruirea în metode şi
tehnici de căutare a unui loc de muncă, tehnici de prezentare la interviuri de
angajare
B. Mediere a muncii : punerea
în contact cu angajatorii care oferă locuri de muncă vacante în acord cu
pregătirea , aptitudinile şi interesele lor.
C. Formare profesională :
iniţierea, calificarea, recalificarea, perfecţionarea şi specializarea în
diferite meserii solicitate pe piaţa muncii.
D. Indemnizaţie de şomaj :
absolvenţii, care, într-o perioadă de 60 de zile de la absolvire, nu s-au
încadrat în muncă potrivit pregătirii profesionale, sunt înregistraţi la AJOFM
din raza de domiciliu, nu urmează o formă de învăţământ, nu realizează venituri
sau realizează venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de
referinţă în vigoare, pot solicita acordarea indemnizaţiei de şomaj. Aceasta se
acordă timp de şase luni şi este în sumă de
250 lei. Pentru înregistrare ca şomer indemnizat, absolvenţii trebuie să
depună următoarele documente:
1.actul de identitate, în
original şi copie ;
2. certificat de naştere, în
original şi copie ;
3. actele de studii şi
calificare sau adeverinţa din care să rezulte absolvirea formei de învăţământ,
în original şi copie ;
4. carnet de muncă , în
original şi copie;
5. certificat de căsătorie ,
în original şi copie;
6. adeverinţă medicală cu
menţiunea “apt de muncă” sau eventuale restricţii medicale;
7. adeverinţă de venituri de
la Administraţia Funanciară.
E. Completare venituri
salariale :
- absolvenţii înregistraţi la
AJOFM, care se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni
beneficiază de o primă de încadrare în valoare de 500 lei. Acest drept se
solicită în termen de maximum 60 de zile de la data angajării.
- absolvenţii care primesc
indemnizaţie de şomaj, şi se angajează cu normă
întreagă pentru o perioadă
mai mare de 12 luni, în perioada de acordare a indemnizaţiei, beneficiază de o
sumă egală cu indemnizaţia de şomaj la care ar fi avut dreptul, până la
expirarea perioadei de acordare a acesteia, dacă nu s-ar fi angajat. Acest
drept se solicită în termen de maximum 60 de zile de la expirarea celor 12 luni
de la data angajării.
F. Prime de mobilitate :
-primă de încadrare –
absolvenţii care, în perioada în care li se acordă indemnizaţie de şomaj, se
încadrează în muncă într-o localitate situată la o distanţă mai mare de 50 km.
de localitatea de domiciliu beneficiază de o primă de încadrare egală cu de
două ori valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data
acordării.
-primă de instalare-
absolvenţii care, în perioada în care li se acordă indemnizaţie de şomaj, se
încadrează într-o altă localitate şi ca urmare a acestui fapt îşi schimbă
domiciliul, primesc o primă de instalare egală cu de şapte ori valoarea
indicatorului social de referinţă în vigoare la data instalării.
Atât prima de încadrare, cât
şi prima de instalare se restituie integral de către angajat dacă încetează
raporturile de muncă din motive imputabile lui într-o perioadă mai mică de 12
luni de la data încadrării în muncă.
Informatii suplimentare pot
fi obținute la sediul AJOFM Caraș-Severin din Reșița, str. Traian Lalescu nr 17
(tel 0255/212380) sau la sediile punctelor de lucru ale acesteia din județ.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu