In data de 18.06.2015, ora
10,oo, a avut loc prima conferinta de presa a Corpului Profesional al
Mediatorilor din Judetul Caras-Severin. Aceasta a avut loc la Biblioteca
Judeteana “Paul Iorgovici” din incinta Casei de Cultura din Resita. Cu aceasta
ocazie s-au adus la cunostinta cetatenilor judetului Caras-Severin,
urmatoarele:
Pentru a
veni in intampinarea populatiei si ai ajuta la rezolvarea intr-un timp scut si
costuri cu aproximativ 60% mai mici fata de cele ce ar presupune rezolvarea
unor probleme pe calea instantelor de judecata, mediatorii din judetul
Caras-Severin s-au constituit in Corpul Profesional al Mediatorilor judetului
Caras-Severin.
Conducerea
Corpului Profesional al Mediatorilor din judetul nostru este formata din:
Spataru Ionela-presedinte si doi vicepresedinti- Berbencea Maria-Elena si Bako
Lelia.
Avantajele
acestei organizari teritoriala sunt:
- asigurarea unei permanente a mediatorilor
in cadrul fiecarei instante de judecata, a primariilor si al posturilor de
politie ;
- asigurarea de catre fiecare mediator in
ceea ce priveste confidentialitatea , impartialitatea si neutralitatea in ceea
ce priveste procedura de mediere;
- partile care vor apela la procedura
medierii vor avea costuri cu aproximativ 60% mai mici decat cele de pe
instanta;
- asigurarea unei practici unitare, adica
toate actele ce vor fi emise de catre mediatori vor avea aceeasi forma la fel
ca la orice alt corp profesional;
- incheierea de protocoale cu institutiile
statului la nivel national pentru a putea veni mai eficient in intampinarea si
rezolvarea problemelor cetatenilor din judetul Caras-Severin.
Directiva
europeana SAL si Regulamentul SOL.
Directiva
Europeana SAL ( solutionarea pe cale amiabila a litigiilor) este o directiva ce
doreste a veni in ajutorul oamenilor, incurajandu-i sa apeleze la mediere,
mediatorul fiind singurul specialist recunoscut de catre aceasta, in rezolvarea
pe cale amiabila a litigiilor.
Incepand
cu data de 09.07.2015, la nivelul Uniunii Europene se va introduce Platforma SOL. Aceasta
platforma se refera la solutionarea on-line a litigiilor prin contactarea unui
mediator care este inscris pe aceasta platforma. Prin intermediul mediatorului,
cumparatorul care este nemultumit de calitatea produsului oferit de comerciant,
fara a fi necesar sa se mai adreseze instantei, isi va putea rezolva
nemultumirea in maxim 45 de zile iar costurile acestei proceduri este cu 60%
mai mici decat cele clasice, adica instanta.
Pentru
persoanele care nu au acces la internet, comerciantii vor fi obligati ca
incepand din luna ianuarie 2016, sa afiseze la loc vizibil toti mediatorii
agreati de acesta.
Proiectele
sociale sustinute de catre Consiliul de Mediere:
a)
“Romania Mediaza”
Se adreseaza persoanelor care in mod normal nu
si-ar putea permite serviciile unui mediator si se doreste a fi realizat in
parteneriat cu Institutiile de cult din Romania: Biserica Ortodoxa, Biserica
Romano-Catolica, Biserica Greco-Catolica, precum si cu alte comunitati
religioase.
b)
“Medierea sustine educatia”
Prin acest proiect se doreste sprijinirea
elevilor din institutiile de invatamant pentru
achizitionarea de caiete scolare.
COMUNICAT DE PRESA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu