Guvernul României a
aprobat, în ședința de astăzi, o hotărâre pentru deblocarea financiară a 11
localități aflate în insolvență, în executare silită sau în imposibilitate de
plată. În acest scop, va fi alocată din Fondul de rezervă bugetară la
dispoziția Guvernului suma de 25,584 milioane lei.
Hotărârea are la bază solicitări ale
autorităților administrației publice privind situațiile de blocaj financiar în
care se regăsesc unele unități administrativ-teritoriale. Solicitările vizează
11 localități: Oraşul Aninoasa și Municipiul Lupeni (jud. Hunedoara), Comuna
Izvoarele (jud. Giurgiu), Comuna Ciocăneşti (jud. Dâmbovița), Municipiul Reșița
(jud. Caraș-Severin),
Orașul Luduș (jud. Mureș), Comunele Teaca, Livezile,
Budacu de Jos și Parva (jud. Bistrița-Năsăud), Comuna Dudeștii Vechi
(jud.Timiș). În unele cazuri, este vorba de datorii și arierate acumulate timp
de peste 5 ani.
Actul normativ prevede că decontarea sumelor se
va realiza în baza documentelor justificative transmise de unitățile
administrativ-teritoriale. Ordonatorii principali de credite ai bugetului local
din fiecare localitate în cauză vor răspunde de modul de utilizare, în
conformitate cu dispoziţiile legale, a sumelor repartizate.
Hotărârea mai prevede că, transferul sumelor
necesare către administrația locală se face din bugetul Ministerului
Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP), care va fi suplimentat
corespunzător, în acest scop.
Hotărărea are la bază OUG nr. 8/2014, care
prevede următoarea derogare de la prevederile art. 30 alin. (2) şi (3) din
Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice (cu modificările şi completările
ulterioare): în anul 2014 pot fi alocate ordonatorilor principali de credite ai
bugetelor locale, prin hotărâre a Guvernului, sume din Fondul de rezervă
bugetară la dispoziţia Guvernului, prin majorarea transferurilor de la bugetul
de stat către bugetele locale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu