Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 3 decembrie 2023

Întâlnirea Preşedintelui României, Klaus Iohannis, cu reprezentanţii European Youth Forum

Preşedintele României, Klaus Iohannis, a avut duminică, 3 decembrie 2023, o întâlnire cu reprezentanţii European Youth Forum, cu prilejul participării la Conferinţa Naţiunilor Unite privind Schimbările Climatice (COP28), în Dubai, Emiratele Arabe Unite. Întâlnirea a avut loc la pavilionul dedicat educaţiei, Greening Education Hub.
Discuţiile au avut loc în contextul alăturării României la Declaraţia privind Agenda Comună pentru Educaţie şi Schimbări Climatice la COP28, ca partener fondator.

Acest demers reprezintă o continuare a angajamentului la nivel naţional şi internaţional al ţării noastre în sprijinul educaţiei privind schimbările climatice şi mediul.

Preşedintele Klaus Iohannis a subliniat importanţa implicării tinerilor în vederea gestionării eficiente a schimbărilor climatice şi importanţa însuşirii de competenţe potrivite pentru a participa activ la tranziţia verde. Preşedintele României a arătat că educaţia este un instrument important pentru a schimba mentalităţi şi a facilita rezolvarea provocărilor actuale la adresa societăţii, între care cele legate de schimbări climatice şi mediu ocupă un loc important.

În cadrul întâlnirii, Preşedintele Klaus Iohannis a evidenţiat, totodată, demersurile pe care ţara noastră le face în prezent pentru creşterea accesului la educaţia privind schimbările climatice şi mediul la nivel naţional şi internaţional. A fost discutat programul Săptămâna Verde, inclus în structura anului şcolar în România începând cu acest an. De asemenea, Preşedintele României a menţionat demersurile la nivel naţional de adaptare la schimbările climatice, inclusiv cele legate de pregătirea tinerilor şi copiilor în a răspunde la situaţii de urgenţă a căror incidenţă va creşte în contextul schimbărilor climatice.

La rândul lor, tinerii au prezentat motivaţia de a participa la COP28 şi dorinţa de a colabora mai strâns cu autorităţile în gestionarea schimbărilor climatice.

Totodată, au adus în discuţie teme pe care le consideră prioritare pentru tânăra generaţie, în contextul schimbărilor climatice: includerea punctelor de vedere ale tinerilor în luarea deciziilor, educaţia şi dezvoltarea de competenţe pentru a putea participa cu succes la economia verde emergentă.

Declaraţia privind Agenda Comună pentru Educaţie şi Schimbări Climatice la COP28 prevede continuarea eforturilor globale de a construi sisteme educaţionale inteligente din punct de vedere al schimbărilor climatice prin patru piloni de acţiune: creşterea gradului de sustenabilitate a şcolilor, integrarea educaţiei climatice în programa şcolară, formarea adecvată a profesorilor şi înverzirea comunităţilor prin educaţie. De asemenea, declaraţia prevede măsuri specifice legate de atenuarea şi adaptarea la schimbările climatice în context educaţional, precum şi investiţii în educaţie.

European Youth Forum este cea mai mare platformă de reprezentare a tineretului la nivel european, având peste 100 de organizaţii de tineret membre şi fiind sprijinit în activitate de Uniunea Europeană şi de Consiliul Europei. Principalele domenii de interes ale European Youth Forum sunt educaţia, găsirea unui loc de muncă de calitate pentru tineri, protejarea Planetei şi includerea tinerilor în procesele de consultare democratice.

Departamentul Comunicare Publică

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu