Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 24 iunie 2021

AFIR își menține certificarea sistemului de management anti-mită conform standardului internațional ISO 37001:2016

 

Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale își menține certificarea internațională pentru standardul ISO 37001:2016. RINA SIMTEX – Organism de Certificare acreditat național (RENAR) și internațional (ACREDIA) pentru certificarea acestui standard, a confirmat viabilitatea sistemului de management anti-mită al AFIR, în urma unei misiuni de audit desfășurată în

perioada 2 – 8 iunie 2021.

Obținerea încă din iunie 2019 și menținerea acestei certificări internaționale confirmă succesul implementării de către AFIR a politicilor și a acțiunilor care au permis îmbunătățirea și modernizarea sistemului de management anti-mită. În urma verificărilor necesare pentru certificare, auditorii externi nu au identificat neconformități ale sistemului de management anti-mită și nu au formulat recomandări de modificare sau corectare a măsurilor adoptate până în prezent de AFIR pentru prevenire și combaterea mitei.

„Implementare politicilor anti-mită pleacă din felul în care înțelegem rolul nostru în implementare fondurilor europene, și anume o relație corectă, etică și conștient responsabilă față de banul public și beneficiarii acestuia. Aceste politici și măsuri au fost gândite și sunt implementate 360⁰ și privesc tot ceea ce înseamnă activitatea Agenției, atingând atât relația cu solicitanții și beneficiarii PNDR, cât și politicile și procedurile interne de lucru. Menținerea certificării și implicit prevenirea și eliminarea faptelor de corupție necesită un efort continuu pe care ni l-am asumat. Pentru AFIR, toleranța zero pentru mită, nu este doar un slogan. Reprezintă măsuri concrete, cu efecte concrete în identificarea și sancționarea cazurilor de mită.” a declarat Mihai MORARU, Directorul general al Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale.

 

Dintre măsurile de prevenție implementate în cadrul sistemului de management anti-mită, care au fost apreciate și de auditorul extern, fac parte și cele privind conștientizarea publicului larg, prin materiale informative referitoare la Politica anti-mită a AFIR, amplasate la intrările în sediile instituției, depunerea exclusiv online a documentelor de finanțare, ceea ce reduce interacțiunea directă a angajaților AFIR cu beneficiarii și semnarea electronică a acestor documente. O altă măsură aplicată de AFIR este introducerea în contractele cu furnizorii dar și în cererile de finanțare cu solicitanții de finanțare nerambursabilă, a obligativității respectării Politicii anti-mită a instituției.

 

Agenția va continua activitatea de îmbunătățire a sistemului de management anti-mită, sens în care se va axa pe introducerea de controale suplimentare la nivelul activităților instituției, concomitent cu dezvoltarea unei culturi organizaționale puternice, prin conștientizarea periodică anti-mită a angajaților.

 

Reamintim că la nivelul AFIR politica anti-mită încurajează semnalarea faptelor de mită, în sensul în care orice angajat, contractor, beneficiar sau terț poate sesiza imediat orice solicitare directă sau indirectă de oferire, promitere, dare, acceptare a unui avantaj necuvenit de orice valoare, financiar sau nefinanciar, de recompensare a unei persoane prin plăți, bunuri, călătorii, asistență personală sau alte beneficii pentru o persoană sau rudele sale, cu scopul de a acționa sau a nu acționa în legătură cu îndeplinirea sarcinilor specifice. Aceste sesizări pot fi transmise prin intermediul adresei de e-mail sesizare.mita@afir.info, garantând în același timp anonimatul sesizorului.

AFIR – Direcția Relaţii Publice, Biroul de Presă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu