Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 27 martie 2021

Măsuri suplimentare pentru gestionarea situației generate de infecția cu COVID-19, pentru UAT-urile Grădinari şi Socol de pe raza județului Caraş-Severin

 

În cadrul şedinţei  Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Caraş-Severin, de astăzi, 27.03.2021, s-a adoptat  Hotărârea nr. 35/27.03.2021, după cum urmează:

Art. 1. (1). Se constată încadrarea în limitele incidenței cumulate la 14 zile, respectiv mai mare de 4 și mai mică sau egală cu 7,5 la 1.000 de locuitori, în vederea punerii în aplicare a măsurilor stabilite în anexa la prezenta hotărâre, începând cu data de 28.03.2021, ora 00,00, pentru o perioadă de 14 zile (28.03. – 10.04.2021) urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, pentru următoarele localități:

Localitatea

Rata incidenței cumulate la 14 zile

GRĂDINARI

4,42

SOCOL

4,24

                    (2). În localitățile în care incidența cumulată la 14 zile este sub 4 la 1.000 de locuitori, se vor pune în aplicare toate măsurile prevăzute de HGR nr. 293/2021, cu modificările și completările ulterioare și cele stabilite prin HCJSU Caraş-Severin nr.30/17.03.2021 şi HCJSU Caraş-Severin nr. 33/24.03.2021, pe perioadele de aplicare ale acestora, respectiv, 18.03. – 31.03.2021 şi 25.03. – 07.04.2021.

Art.2. (1). Prezenta Hotărâre se transmite prin grija Secretariatului Tehnic Permanent, prin        e-mail, membrilor Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Caraş-Severin şi unităţilor administrativ-teritoriale din judeţul Caraş-Severin şi se va publica pe site-urile Instituţiei Prefectului – Judeţul Caraş-Severin şi Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Semenic” al Judeţului Caraş-Severin.

                       (2). Prin grija Comitetelor Locale pentru Situații de Urgență prezenta hotărâre se va afişa la loc vizibil şi va fi diseminată în mod corespunzător.

 

            Din nefericire, în ultima perioadă şi în judeţul nostru s-a constatat o creştere alarmantă a numărului de persoane infectate cu SARS CoV-2, iar gradul de ocupare din spitale este aproape de limită.     

            Prefectul judeţului a tras un semnal de  alarmă şi  a subliniat că dacă nu se respectă restricţiile şi regulile epidemiologice în vigoare, riscăm ca de sărbătorile pascale să avem şi mai multe localităţi cu incidenţă sporită, fapt ce va atrage restricţii suplimentare în aceste localităţi.

            De asemenea, Cristian Gâfu a îndemnat populaţia să se vaccineze, pentru că doar printr-o vaccinare masivă, coroborată cu respectarea normelor de prevenţie, putem păstra pandemia sub control şi putem evita aplicarea unor măsuri de restricţie mai dure.

            Hotărârea nr. 35/27.03.2021 şi anexa aferentă  pot fi accesate pe site-ul  Instituţiei Prefectului  - Caraş-Severin la secţiunea Activităţi/Situaţii de urgenţă.

HOTĂRÂRE

privind aprobarea măsurilor suplimentare care se vor aplica unităţilor administrativ-teritoriale Grădinari şi Socol, unde rata de incidenţă cumulată la 14 zile depăşeşte 4 la 1.000 locuitori

 

 

 

Având în vedere prevederile OUG nr.21/2004, privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, cu modificările şi completările ulterioare,

Ţinând cont de prevederile :

- Legii nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare,

- HGR nr.293/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 martie 2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, modificată şi completată prin HGR nr.348/25.03.2021,

Văzând prevederile art. 10 din HGR nr. 1491 din 9 septembrie 2004 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind structura organizatorică, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situaţii de urgenţă, cu modificările şi completările ulterioare,

Ținând cont de adresele Direcţiei de Sănătate Publică Caraş-Severin nr. 767/27.03.2021 cu privire la situaţia cazurilor de infecţie cu SARS-CoV-2 la nivelul fiecărei unităţi administrativ-teritoriale precum şi rata de incidenţă cumulată la 14 zile conform alerte.ms.ro calculată pentru intervalul 10 – 23.03.2021 şi  nr. 768/27.03.2021 referitoare la Analiza de risc epidemiologic a cazurilor COVID-19 pentru localităţile cu incidenţă între 4 şi 7,5 la 1.000 de locuitori precum şi măsurile sanitare stabilite prin HGR nr.348/2021, la data de 27.03.2021,

În baza art. 15 din Anexa nr.3 la HGR nr. 293/2021, cu modificările şi completările ulterioare, Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Caraş-Severin întrunit în şedinţă extraordinară în data de 27.03.2021,

 

HOTĂRĂŞTE:

 

Art. 1. (1). Se constată încadrarea în limitele incidenței cumulate la 14 zile, respectiv mai mare de 4 și mai mică sau egală cu 7,5 la 1.000 de locuitori, în vederea punerii în aplicare a măsurilor stabilite în anexa la prezenta hotărâre, începând cu data de 28.03.2021, ora 00,00, pentru o perioadă de 14 zile (28.03. – 10.04.2021) urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, pentru următoarele localități:

Localitatea

Rata incidenței cumulate la 14 zile

GRĂDINARI

4,42

SOCOL

4,24

                    (2). În localitățile în care incidența cumulată la 14 zile este sub 4 la 1.000 de locuitori, se vor pune în aplicare toate măsurile prevăzute de HGR nr. 293/2021, cu modificările și completările ulterioare și cele stabilite prin HCJSU Caraş-Severin nr.30/17.03.2021 şi HCJSU Caraş-Severin nr. 33/24.03.2021, pe perioadele de aplicare ale acestora, respectiv, 18.03. – 31.03.2021 şi 25.03. – 07.04.2021.

Art.2. (1). Prezenta Hotărâre se transmite prin grija Secretariatului Tehnic Permanent, prin        e-mail, membrilor Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Caraş-Severin şi unităţilor administrativ-teritoriale din judeţul Caraş-Severin şi se va publica pe site-urile Instituţiei Prefectului – Judeţul Caraş-Severin şi Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Semenic” al Judeţului Caraş-Severin.

                       (2). Prin grija Comitetelor Locale pentru Situații de Urgență prezenta hotărâre se va afişa la loc vizibil şi va fi diseminată în mod corespunzător.

 

PREŞEDINTE AL COMITETULUI JUDEŢEAN

PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

P R E F E C T,

                                                                       Cristian  GÂFU


Anexa la HCJSU nr. 35/27.03.2021

 

Măsuri suplimentare pentru gestionarea situației generate de infecția cu COVID-19, pentru UAT-urile Grădinari şi Socol de pe raza județului Caraş-Severin

 

1. Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 20,00-05,00, cu următoarele excepții:

a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

b) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

c) deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie.

2.  Se permite circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în perioada 27 martie - 28 martie 2021, în intervalul orar 18,00 - 22,00 pentru deplasarea și participarea la serviciile religioase oficiate pentru sărbătoarea Pesah.

3. Se permite circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în perioada 3 aprilie - 4 aprilie 2021, în intervalul orar 20,00 – 02,00 pentru deplasarea și participarea la slujbele religioase.

4. Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

5. Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

6. În condițiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare, se instituie obligația pentru operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, să își organizeze și să își desfășoare activitatea în intervalul orar 05,00 - 21,00.

7. Prin excepție de la prevederile pct.6, în intervalul orar 21,00 – 05,00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.

8. În condițiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare, se instituie obligația pentru operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, să își organizeze și să își desfășoare activitatea în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 05,00 - 18,00.

9. Unitățile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu precum și operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto și cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone își pot desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecție sanitară.

10. Se suspendă activitatea operatorilor economici desfășurată în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness în localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 4 la 1.000 de locuitori.

 

x   X   x

https://cs.prefectura.mai.gov.ro/despre-noi/situatii-de-urgenta/

 

 

                                                                                                  BIROUL DE PRESĂ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu