Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 25 februarie 2017

Ambasadorul Republicii Cehe în România la Consiliul Județean Caraș-Severin

Sala de ședințe a Palatului Administrativ a găzduit astăzi, 24 februarie 2017, întâlnirea dintre președintele Silviu Hurduzeu și ambasadorul Republicii Cehe în România, ES dl. Vladimir Valky, care a fost însoțit de dl Milan Pepernik, consilier – secție economică a ambasadei, președintele Uniunii Democrate a Slovacilor și Cehilor din România, Adrian-Miroslav Merka, președintele filialei județene, Ștefan Bouda dar și alți aleșii locali.

                Din partea Consiliului Județean Caraș-Severin au participat: dl vicepreședinte Ionuț Popovici, dl consilier județean Ioan Crina, precum și directori din cadrul aparatului de specialitate.
                Despre importanţa comunităţii cehe în judeţul nostru a vorbit chiar în debutul întâlnirii președintele Silviu Hurduzeu care a insistat asupra potențialului Caraș-Severinului și a afirmat că: “România şi Republica Cehă pot colabora mai ales în domeniul turismului, prin punerea în valoare a comunelor cu etnici cehi. Cred că am putea depune proiecte care în final ar duce la o creștere a numărului turişti cehi care să viziteze respectivele localități. De asemenea, localităţile din acest judeţ pot pune la dispoziţia eventualilor investitori terenurile necesare, deoarece, avem un avantaj, şi anume, avem forţă de muncă”. 
                Aflat în prima vizită oficială de la preluarea mandatului, ambasadorului Republicii Cehe în România a făcut cunoscut faptul că județul Caraș-Severin nu îi este necunoscut și a afirmat că apreciază: “buna colaborare dintre instituţiile din România, în general, cu minorităţile, sprijinul pe care statul român îl acordă acestora, iar judeţul Caraş-Severin este un exemplu din acest punct de vedere“. În opinia dlui ambasador întâlnirea de astăzi dă posibilitatea dezvoltării relaţiilor de colaborare în toate domeniile și și-a exprimat încrederea că această vizită nu este și ultima în Caraş-Severin.
                “În România, în prezent, sunt aproximativ o mie de firme care au reprezentanţe aici. Suntem una din ţările fruntaşe în ceea ce priveşte investiţiile şi capitalul investit în România, iar legat de schimbul de mărfuri, suntem undeva pe locul al 15-lea. Cred că în această întâlnire am găsit puncte comune prin care colaborarea noastră poate fi îmbunătăţită şi să fie pentru fiecare dintre părţi, un plus”  a declarat cu această ocazie Milan Pepernik, consilier – secție economică a ambasadei.
                Prezenți la discuții, reprezentanții minorității cehe din Caraș-Severin au expus, punctual, problemele comunității. Aspectele sesizate au fost variate, nu toate intrând în aria de competență a Consiliului Județean, dar pentru fiecare dintre acestea se va încerca identificarea de soluții.
                “În aspectele ce privesc administrația județeană, reabilitarea de drumuri judeţene pot spune că este o prioritate a noastră, iar legat de celelalte probleme de la nivelul administraţiei publice locale, voi discuta cu primarii localităţilor pentru a găsi soluţii de rezolvare“, a concluzionat președintele Silviu Hurduzeu.

Serviciul Comunicare


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu