Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 19 februarie 2017

5,5 milioane lei alocate pentru sprijinirea temporară a producătorilor de legume și fructe


Producătorii agricoli de legume și fructe din România vor primi sprijin financiar cu caracter temporar, ceea ce va permite beneficiarilor să-și recupereze o parte din pierderile suferite ca urmare a crizei cauzate de embargoul impus de Rusia.
Guvernul a aprobat astăzi, printr-o hotărâre, măsura excepțională de sprijin cu caracter temporar, destinată acoperirii unei părți a pierderilor suferite de producătorii agricoli din sectorul legume și fructe care au efectuat măsura de retragere de pe piață în vederea distribuirii gratuite pentru produsele menționate anterior.
Valoarea maximă a sprijinului financiar care se acordă
organizațiilor de producători din sectorul fructelor și legumelor, precum și producătorilor care nu sunt membri ai acestor organizații este de 5,5 milioane lei și se asigură ca sprijin aferent Fondului European de Garantare Agricolă, prin bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale pe anul 2017. Sprijinul financiar acordat acoperă activitățile desfășurate în perioada dintre data de 1 iulie 2016 și până la atingerea cantității de maximum 3.000 tone.
Sprijinul financiar extraordinar se acordă organizațiilor de producători din sectorul fructelor și legumelor recunoscute potrivit prevederilor europene în domeniu, precum și producători de fructe și legume care nu sunt membri ai unei organizații de producători recunoscute.
Agenția de plăți și Intervenție pentru Agricultură efectuează plățile până la date de 30 septembrie 2017.

Informații suplimentare:
Interdicția impusă de guvernul rus importului de legume și fructe din Uniunea Europeană la data de 7 august 2014 a condus la perturbarea pieței legumelor și fructelor din UE, prin scăderea semnificativă a preţurilor acestora, ca urmare a supraofertei cauzată de faptul că nu s-au identificat alte debușee de export. Situaţia creată a avut implicaţii majore asupra sectorului fructelor și legumelor din România, deoarece pentru cantităţi însemnate de fructe și legume nu a existat posibilitatea valorificării imediate și nici o depozitare corespunzătoare din cauza capacităţii reduse de depozitare de care dispune România.
Deoarece există în continuare amenințarea de perturbare a pieței de legume-fructe, Comisia Europeană a adoptat Regulamentul Delegat (UE) 921/2016 al Comisiei din 10 iunie 2016 de stabilire a unor măsuri de sprijin excepționale cu caracter temporar suplimentare pentru producătorii de anumite fructe și legume, prin care se prelungește aplicarea unor măsuri excepţionale de despăgubire a producătorilor.


Contact:
Biroul de presă al Guvernului 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu