Primăria
Municipiului Reşiţa, prin primar Mihai Stepanescu, a convocat directorii
unităţilor de învăţământ din oraş în şedinţă operativă pentru eficientizarea
procesului de învăţământ şi o mai bună gestionare a problemelor. La întâlnire au
participat primarul Mihai Stepanescu, viceprimarul Ioan Crina, inspectorii
generali adjuncţi ai ISJ Caraş-Severin Ioan Benga şi Nicolae Grindeanu, factori
de decizie din cadrul Primăriei şi
reprezentanţii conducerii fiecărei
instituţii de învăţământ.
S-a pus accent pe
Legea 61 a Învăţământului privind analiza costului/elev. Conform situaţiei
prezentate, multe dintre cele 23 de unităţi de învăţământ din oraş au depăşit
fondurile alocate şi au nevoie de suplimentarea bugetului pentru a acoperi
cheltuielile ce se impun până la sfârşitul anului 2012. Singura variantă pentru
a obţine sume suplimentare este rectificarea bugetară anunţată pentru această
săptămână şi pentru care s-au făcut demersurile necesare.
De asemenea,
municipalitatea şi-a exprimat aprecierea pentru unităţile care, în timpul
vacanţei de vară, au redus semnificativ consumul utilităţilor (apă, energie
electrică, gaz) şi şi-a exprimat nemulţumirea faţă de alte unităţi în care
costurile pentru utilităţi a fost unul mult prea mare în perioada vacanţei. Primarul
Reşiţei, Mihai Stepanescu a prezentat o analiză amănunţită în acest sens.
Directorii
prezenţi au primit recomandarea de a ţine cont de societăţile care au terenuri
închiriate pe spaţiul unităţilor şi care nu şi-au achitat datoriile aferente,
dar şi să se îndrepte relaţiile comerciale. Problema banilor este majoră, în
condiţiile în care cheltuielile vor creşte odată cu intrarea în sezonul rece.
La finalul
şedinţei, care a durat aproximativ 3 ore, conducerea fiecărei unităţi a
prezentat problemele şi neajunsurile cu care se confruntă, astfel încât
Primăria Municipiului Reşiţa şi Inspectoratul Şcolar Judeţean să dispună
măsurile care se impun în fiecare dintre situaţii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu