Sunt exceptate:
- transporturile publice de persoane;
- transporturile de animale vii şi de produse perisabile de origine animală şi vegetală;
- vehiculele care participă la intervenţii în caz de forţă majoră;
- transporturile funerare;
- transporturile poştale;
- transporturile de echipamente de prim ajutor;
- transporturile pentru distribuire de carburanţi;
- transporturile de mărfuri sub temperatură controlată;
- transporturile pentru tractări vehicule avariate;
- transporturile pentru distribuirea de apă şi hrană în zonele calamitate;
- transporturile cu vehicule specializate destinate prin construcţie salubrizării;
- transporturile de apă îmbuteliată;
- transporturile de produse provenite din exploatări agricole. Restricţia circulaţiei este necesară pentru protecţia sectoarelor de drum asfaltat pe care, datorita temperaturilor ridicate din timpul zilei, se produc deformaţii majore ireversibile cu pierderea stabilităţii îmbrăcămintei rutiere.
Pentru nerespectarea restricţiilor de circulaţie instituite, conducătorul auto poate fi sancţionat contravenţional cu amendă de la 3.000 lei la 6.000 lei, potrivit art. 61 alin.1, lit. ,,n” din O.G. 43/1997 privind regimul juridic al drumurilor.
Poliţia rutieră atrage atenţia tuturor conducătorilor auto că, în condiţii de temperaturi extrem de ridicate, reflexele pot fi considerabil afectate, oboseala putându-se instala foarte rapid.
Tocmai de aceea, poliţiştii rutieri îi sfătuiesc pe cei de la volan ca atunci când se deplasează pe distanţe mari, la primele semne de oboseală să oprească autovehiculul într-un loc sigur (parcare, de regulă), să se odihnească şi să continue călătoria doar după refacerea completă a capacităţii de conducere.
Se recomandă maximum de prudenţă în timpul deplasărilor, viteză moderată, adaptată condiţiilor concrete din trafic şi evitarea efectuării depăşirilor fără o asigurare temeinică.
De asemenea, trebuie să se păstreze o distanţă suficientă faţă de autovehiculul care circulă înainte, întrucât temperaturile mari înregistrate la nivelul părţii carosabile sunt factor determinant în scăderea aderenţei pneurilor şi, implicit, în creşterea spaţiului de frânare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu