Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 19 aprilie 2012

MANIFESTARE CULTURALĂ LA CARANSEBEŞ

Primăria Caransebeş    Casa Municipală de Cultură ”GEORGE SURU”
                                                   Vă invită la
                                  „R U G A    D E    L A     O R A Ş” - 2012
 P R O G R A M U L    M A N I F E S T Ă R I L O R

VINERI  20 APRILIE
Orele 17.00       PARADA  PARTICIPANTILOR,  A  PORTULUI  ŞI  JOCULUI POPULAR
cu plecare din Piaţa Revoluţiei (Primărie) şi deplasare pe traseul : „Arcul Împăcării” – P-ţa Elie Miron Cristea Str. Episcopiei  –P-ţa G-ral. I. Dragalina - Str. Nicolae Bălcescu – Str. Cloşca - Parc Teiuş
 La scena din Parcul Teiuş:
 Orele 18.00       „CÂNTEC, JOC ŞI VOIE BUNĂ” cu:Ansamblurile: „MLĂDIŢE BĂNĂŢENE” - GrădiniţaPP4 Caransebeş, „GUGULANUL” Borlova, „ARMENIŞANA”Armeniş, „FLORILE SEMENICULUI”Bolvaşniţa, „Junii gugulani” al Casei de Cultura Caransebeş, Cursul de joc popular al Casei de Cultură Caransebeş Acompaniaţi de formaţia ”Olanii” şi soliştii vocali: Daniela Văcărescu, Loredana Sitaru, Vanesa Olan, Florica Franţ, Doriana Talpeş, Cornelia Lupulescu.
Orele 20.00   Spectacol folcloric extraordinar cu Ansamblul „Cununa Timişului ” din Ghiroda, Timiş
 Solişti:Ciprian Pop, Milena Ţăran    Coregrafi: Brânduşa şi N. Stănescu    Dirijor: Adrian Scorobete

SÂMBĂTĂ  21 APRILIE - La scena din Parcul Teiuş:
 Orele 18.00     Ansamblul  folcloric„MLADOST ”  al Uniunii Sârbilor din Timişoara
Orele 20.00   Spectacol  folcloric  extraordinar  cu  Ansamblul „BRANKO  RADICEVIC” din ULMI, Republica SERBIA      
  
DUMINICĂ  22 APRILIE - La scena din Parcul Teiuş:
 Orele 16.30 – Demonstraţii de dans sportiv şi de societate cu şcoala de dans Magnum Team” din    Caransebeş şi Reşiţa. Instructor - Ovidiu Tomescu
 Orele 17.30 – SHOW  cu grupul „DAGGU PROJECT” – Germania
 Orele 18.00  În faţa Catedralei ”Învierea Domnului” din Caransebeş
 Concert simfonic cu piese de mare popularitate, susţinut de Filarmonica de stat din Arad
Dirijor : Cristian Neagu   Solistă: soprana Cristina Oltean (Cluj-Napoca)
 Orele 18.30 La scena din Parcul Teiuş:
    Aduceri aminte cu grupul The Best Beat”(tribute to Beatles) din Beograd, SERBIA.
Orele 20.00           Recital  PEPE & BAND
Orele 21.00           Concert extraordinar cu grupul  „VAMA”
Orele 22.30            F o c   d e   a r t i f i c i i  ! ! !

 LUNI 23 APRILIE (Sf.M.Mc.GHEORGHE)
 La scena din Parcul Teiuş
Orele 17.00  Ansamblul  folcloric HORA  CARAŞULUI” din Orşova
Solişti vocali: Lăcrămioara Radu, Georgian Schinteie, Mirabela Drăgoie, Maria Velcotă, Cătălin Chişărău
Coregraf: Viorica Chişărău  Conducerea muzicală: prof.Viorel Marin şi Gelu Tudor
 Orele 18.30 Spectacol folcloric extraordinar cu Ansamblul profesionist „DOINA TIMIŞULUI”
al Casei de Cultură din Timişoara Solişti vocali: Lavinia Buru, Camelia Florea, Florin Boita
               Coregraf: Marius Ursu   Dirijor: Dorian Sicoe
 Orele 20.30 – Recital de excepţie cu:
„ANDRA & BAND”
SĂNDEL MIHAI (fratele Andrei)
Orele 22.30 – Închiderea Rugii. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu