Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 10 ianuarie 2012

AMENZILE CRESCUTE LA CODUL RUTIER PE 2012

Sancţionarea şoferilor  pentru abaterile de la Codul Rutier pe anul 2012, LA CAPITOLUL AMENZI  a crescut.
HOTĂRÂRE   Nr. 1225 din 14 decembrie 2011, pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată
    ART. 1
    Începând cu data de 1 ianuarie 2012 salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată se stabileşte la 700 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 169,333 ore în medie pe lună în anul 2012, reprezentând 4,13 lei/oră.
    ART. 3
(3) Prevederile alin. (1) şi (2) se completează cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Potrivit acestui act normativ  din 1 ianuarie 2012, un punct de amendă a crescut , de la 67 la 70 de lei

DE REŢINUT URMĂTOARELE:
- Cea mai mică amendă, cea de două puncte va fi de 140 de lei,  maximă va ajunge la 1.400 de lei, pentru persoane fizice şi la 7.000 de lei, pentru persoane juridice.
- Nefolosirea centurii de siguranţă atrage două puncte de penalizare, amenzi cuprinse între 140 şi 210 lei.
. Folosirea la volan a telefonului mobil atrage  două puncte de penalizare, amenzi cuprinse între 140 şi 210 lei,
- Depăşirea vitezei maxime admise cu 10-20 de kilometri/oră şi lipsa centurii de siguranţă – în cazul şoferilor sau a căştii de protecţie, în cazul motocicliştilor (toate sancţionate cu 2-3 puncte-amendă, de la 140 la 210 lei).
- Depăşirea  cu 30 de kilometri/oră viteza maximă admisă sau oprirea  fără motiv pe banda de urgenţă a autostrăzilor, sancţiunea  este de (4 - 5 puncte-amendă), adică de la 280 la 350 de lei
- Neoprirea la indicatorul  „STOP” sau pentru cei care depăşesc cu 40 de kilometri/oră viteza maximă admisă, sancţiunea  este de (6 - 8 puncte – amendă), de la 420 de lei la 560 de lei
 - Transportarea copiilor  sub 12 ani pe locurile din faţă ale maşinilor, blocharea intersecţiile sau depăşesc cu 50 de kilometri/oră viteza maximă admisă sancţiunea  este  de  la ( 9 - 20 de puncte-amendă), adică vor plăti de la 630 la 1.400
- Reprezentanţii  firmelor sau al instituţiilor statului care  refuză să comunice poliţiştilor numele angajaţilor care au încălcat Codul Rutier în timp ce se aflau la volanul maşinilor de serviciu. Aceste sancţiuni sunt cuprinse  de la 21 - 100 de puncte – amendă, adică de la 1.470 la 7.000 de lei
La 15 puncte de penalizare, cumulate într-un interval de şase luni, se reţine  permisul pentru 30 de zile.
-Alcolemia de 0,5 la mie alcool în sânge (adică 0,25 miligrame/litru alcool pur în aerul expirat, indicate de alcooltestul poliţiei), şoferii vor putea fi puşi sub acuzare pentru comiterea infracţiunii de conducere sub influenţa alcoolului
- Proprietarul sau deţinătorul de mandat care încredinţează autovehiculul unei alte persoane are anumite obligaţii şi anume:
- să comunice Poliţiei Rutiere, la cererea acesteia şi în termenul solicitat, identitatea persoanei căreia i-a încredinţat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice;
- să verifice dacă persoana căreia îi încredinţează vehiculul are permis de conducere corespunzător categoriei din care face parte vehiculul;
- vehiculul încredinţat pentru a fi condus să fie înmatriculat sau înregistrat, după caz;
- să nu încredinţeze vehiculul dacă are cunoştinţă că acesta are defecţiuni la sistemele care concură la siguranţa circulaţiei rutiere;
- să nu încredinţeze vehiculul unei persoane aflată într-o vădită stare de oboseală, ori care se află sub influenţa alcoolului.
                                                                  VA URMA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu