Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



luni, 3 octombrie 2011

Şcoală, şcoală vrem ostaşi?!



Astăzi, 3 octombrie, la Universitatea Eftimie Murgu din Reşiţa, s-a deschis oficial anul universitar 2011-2012. Deschiderea a avut loc în Aula Magna a facultăţii, care a fost modernizată, ceea ce înseamnă un plus pentru studenţii facultăţii.

Aceasta oferă un design nou, cu bănci si scaune rabatabile, ceea ce presupune un spaţiu mai deschis şi ' din păcate pentru studenţi ' un spaţiu insuficient pentru a copia. Sala a fost dotată cu prize, mufe LAN, mufe USB pentru ca fiecare din cursanţi să poată să vină cu laptopul şi să preia lecţia direct de la profesor. Au mai apărut trei ecrane pentru a fi proiectate lecţiile şi cursurile pentru fiecare disciplină.


Vechea tablă cu cretă a dispărut, stundentul sau profesorul nemaifiind obligat sa se şteargă după ce s-a scris pe ea. Se poate scrie direct cu markerul. Linia audio a fost şi ea modificată încât acum este mult mai puternică.


Atât despre noul design al Aulei universităţii, deschiderea a fost în prim plan astăzi. La festivitate au fost prezenţi atât cadre didactice, cât şi reprezentanţi ai partidelor politice şi alte oficialităţi importante: Prefectul Judeţului Caraş-Severin, d-l. Octavian Ţunea, Preşedintele Consiliului Judeţean Caraş-Severin, d-l Sorin Frunzaverde, D-na Doina Frunzaverde Rectorul Universitatii Eftimie Murgu care au ţinut câte un mic discurs.

Nu sunt multe de spus, decât că înfiinţarea acestei facultăti a adus beneficii atât stundenţilor cât şi reşiţenilor. Uşor această mică universitate care a fost neînsemnata pana acum câţiva ani, începe să "crească" pe zi ce trece. Facultatea a reuşit în decursul acestui an sa achiziţioneze şi corpul E în care până nu demult se ţineau cursurile Liceului 4 (Alexandru Popp).  În anul universitar 2011-2012 sunt 62.850 de locuri la ciclul universitar de licenţă, pentru master sunt 35.600 de locuri, iar pentru doctorat sunt aproximativ 3.500 de locuri. În noul an universitar, universităţile sunt cla­sificate în funcţie de misiunea lor specifică în universităţi până la nivel de licenţă, universităţi până la nivel de master şi res­pec­­tiv cele mai bune până la ni­vel de doctorat. O noutate a anului universitar este şi admi­te­rea la doctorat pe bază de concurs. Să sperăm că studenţii vor beneficia de serviciile facultăţii pe tot parcursul anului scolar.

Bafta la examene, succes la licenţa şi numai bine!


P.S.: stundenţii sunt bineveniţi să comenteze acest articol sau sa contribuie cu adăugiri sau alte comentarii, toate mai jos!
                                                                   Cristian Webber


12 comentarii:

  1. Da, într-adevăr...a început şcoala şi arată mult mai bine ca în anii trecuţi, sper şi eu să pot să fac orele în amfiteatru'...salut am plecat la ore!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sugestia nu/i rea
    Trebuie putin rumegata

    RăspundețiȘtergere
  3. Sugestia nu/i rea
    Trebuie rumegata

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Darius...Aşa repede de grevă? stai să vedem cât de tare o sa mărească taxele anu' asta...şi dupaia mai vorbim:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Tragem nişte chefuri, nişte beţii, nişte f…,şi când ne trezim tragem şi o greva şi generală.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ba l-am luat pe fratica Acsinte, la deschidere , ce facea dobitocul, se uita la bucile curului şi la tatele de pe la festivitate .Cand a auzit de bautura chef, gagici, greva, vrea si el student

    RăspundețiȘtergere
  7. Resita incepe sa arate a ORAS! :)

    RăspundețiȘtergere
  8. DE CENTRUL UNIVERSITAR DIN TIMIŞOARA NU S-A AUZIT?

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce oraş mai este şi Reşiţa?Unde sunt investitorii?Unde sunt locurile de muncă?Vorbim de ce. De viitoare comuna Reşiţa şi nu oraşul Reşiţa.

    RăspundețiȘtergere
  10. Pai "centrul universitar Timisoara" e la mai mult de 100 de km de zona croata din Romania. Iar pina una-alta, Resita este orasul cel mai mare din apropierea noastra. Orasul nostru "natal". Asa, putem sa intrebam unde este centrul universitar Cluj, Bucuresti, Viena, Zagreb, Berlin, Budapesta... Moscova... Si daca tot o sa vorbim de viitoarea comuna Resita, putem vorbi si de viitorul judet tiganesc Romania...

    RăspundețiȘtergere
  11. Normal.Noi facem sex cu przervative si cu conceptionale,Ţiganii o fac pe direct şi uite aşa ne trag şi nouă pe direct şi la buzunare. Ei f… noi platim

    RăspundețiȘtergere