Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 16 octombrie 2011

Recensământul populaţiei şi locuinţelor în România.


În perioada 20-31 octombrie 2011, va avea loc recensământul populaţiei şi locuinţelor în România.
Doresc să fac anumite remarci auzite cu privire la acest recensământ de la o categorie de cetăţeni de etnie croată şi anume:
-         Sunt discuţii unde sunt create familii mixte de altă etnie decât croată că, nu mai vor să se declare croaţi
-         O altă opinie e că de ce să se declare croaţi că tot, nu au nimic de la UCR
-         Alţii susţin că dacă se declară croaţi vor avea de beneficiat anumite grupuri de interese gen UCR.
Consider că acest mod de abordare este total GREŞIT
NU trebuie să uităm credinţa, datina şi respectul.
Noi am fost crescuţi, educaţi într-o anumita formă foarte buna care, a dat roadele în decursul timpului. Ştim foarte bine ce  suntem.
Probleme care există în minoritatea croată cu această Uniune a Croaţilor din România şi cu anumite persoane din aceasta organizaţie , NU trebuie să afecteze entitatea noastră de croaţi
Probleme existente în comunitate vor fi rezolvat într-o formă sau alta mai devreme ori mai târziu
În privinţa recensământului trebuie  luat în calcul ca:

Chestionarele care vor fi completate de recenzori la recensământul din această lună au fost făcute publice.
Persoanele absente temporar de la domiciliu la momentul realizării acestei cercetări, vor fi înregistrate de către recenzori pe baza informaţiilor primite inclusiv de la vecini. Conform unei hotărâri de guvern, recenzorii vor putea folosi şi surse indirecte de colectare a datelor, din această categorie făcând parte vecini, preot sau primărie, conform actului normativ.
DE REŢINUT:

 Cetăţenii care refuză să răspundă vor putea fi amendaţi cu sume cuprinse între 2.000 şi 5.000 de lei.

Scopul fundamental este de a oferi informaţii esenţiale şi de calitate pentru politicile guvernamentale în domeniul economic şi social, inclusiv pentru dezvoltarea umană.
Se vor înregistra:
- toţi cetăţenii români cu domiciliul în ţară (indiferent dacă la momentul recensământului se află în ţară sau în străinătate);
- persoanele de cetăţenie străină sau fără cetăţenie care au domiciliul (reşedinţa permanentă) în România sau o reşedinţă temporară (indiferent de motivul stabilirii: refugiaţi, solicitanţi de azil, solicitanţi de cetăţenie română, străini sosiţi pentru afaceri sau în interes personal).
Metoda de înregistrare este tradiţională, prin intervievarea directă a populaţiei de către recenzori, răspunsurile fiind înscrise în chestionarele de recensământ.
Înregistrarea informaţiilor referitoare la persoane şi locuinţe se va face pe baza declaraţiilor persoanelor majore

Recensământul populaţiei şi locuinţelor, programat pentru 20-31 octombrie 2011, va costa 193 de milioane lei, iar datele finale vor fi prezentate în 2014

Peste 120.000 persoane vor participa la colectarea datelor, primele rezultate ale recensământului urmând să fie făcute publice în trimestrul I al anului 2012.

Pentru Caraş-Severin au fost selectaţi 1.600 de recenzori.
Activitatea va fi coordonată de către Direcţia judeţeană de Statistică, iar reprezentanţii acesteia transmit populaţiei că toate date furnizate vor fi confidenţiale, mai ales că nu există precedent în ceea ce priveşte stricteţea cu care sunt gestionate informaţiile.

Identificarea recenzorilor se va face după urmatoarele aspecte: ecusonul de culoare albastră, actul de identitate, mapa de culoare albastră. Pe ecusonul care va trebui purtat la vedere, sunt precizate numele, seria de buletin şi ştampila primăriei din unitatea administrativ teritorială respectivă. Datele de pe ecuson trebuie să coincidă cu datele de identitate al recenzorului. Pe deasupra, persoana care va fi intervievată poate să verifice telefonic identitatea recenzorului. A fost instituit un call-center, fiind puse la dispoziţie două numere scurte de telefon: 1741 – în reţelele de telefonie mobilă Vodafone, Orange şi Cosmote, precum şi 021-9201 în reţeaua Romtelecom. De la acest serviciu, disponibil între orele 8 şi 21 pe perioada desfăşurării recensământului, persoana va fi îndrumată către primăria din localitatea din care face parte primind un număr de telefon. Înregistrarea populaţiei şi a locuinţelor, în cadrul recensământului 2011, va începe joi, 20 octombri

In formaţiile şi documentele cu privire la recensământul populaţiei şi  a locuinţelor  sunt postate pe site-ul www.recensamantromania.ro.

2 comentarii:

  1. Mărturisirea deputatului , la capela duhovnicului Dobravicius

    Un preot Dobravicius se despartea de parohia sa dupa multi ani de slujire.
    Pe langa masa de adio, enoriasii s-au gandit sa-i faca si un cadou.
    Ca peste tot, a fost invitat si un politician sa spuna cateva cuvintesi sa-i inmaneze cadoul.
    Dar, ca toti politicienii, a intarziat si atunci parintele s-a ganditsa umple timpul cu un discurs.
    Prima mea impresie despre parohia aceasta mi-am facut-o cu ocaziaprimului enorias pe care l-am spovedit. M-am gandit ca am fost trimis intr-un loc teribil, deoarece primul care s-a spovedit mi-a marturisit cafurase un televizor, ca le-a furat banii parintilor, ca a mai furat si la locul de munca, pe langa faptul ca avea o aventura sexuala cu sotia sefului.
    In unele ocazii facea trafic si vanzare de droguri. Si la urma a zis ca i-a transmis o boala venerica verisoarei sale. Am ramas inmarmurit… stupefiat…si foarte speriat!... Dar dupa aceea am cunoscut lume care nu semana deloc
    cu acest individ.
    Mai mult, pot sa spun ca a fost o parohie de oameni responsabili, cu valori morale, credinciosi, si ca am trait aici ani minunati!
    In acest moment soseste policianul. Radanpaleoliticus asa ca l-au chemat repede sa ia cuvantul. Dupa ce s-a scuzat pentru intarziere a inceput astfel:
    Niciodata n-am sa uit cand a venit parintele in parohie… De fapt, am avut onoarea sa fiu primul care s-a spovedit la el…

    RăspundețiȘtergere
  2. O mare porcarie acest recensamant.

    RăspundețiȘtergere