Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 20 februarie 2025

Numerele cu suprataxa explicate

Serviciile cu valoare adaugata, denumite SVA, sunt accesibile prin transmiterea unor SMS-uri sau prin apeluri vocale la un numar cu suprataxa si faciliteaza plata unor servicii/produse, accesul la informatii din diverse domenii de activitate sau la servicii de divertisment. ANCOM explica modul in care serviciile cu valoare adaugata pot fi recunoscute si folosite deoarece, fara o informare corecta, acestea pot duce la costuri neasteptate.


Cum pot fi identificate serviciile cu valoare adaugata

De regula, SVA sunt utilizate pentru:

acces la informatii: relatii cu clientii, asistenta tehnica (transporturi feroviare, asistenta rutiera etc.), informatii privind abonatii;
servicii de continut premium: divertisment, jocuri si concursuri, acces la aplicatii ce pot fi descarcate pe telefonul mobil;
microplati: achizitionarea biletelor de transport, plata parcarii sau achizitionarea de produse digitale.
Aceste servicii sunt usor de recunoscut datorita utilizarii unor numere speciale: numere nationale scurte interne, de exemplu 12vx(y), numere pentru servicii de interes general (de forma 19vx sau 19vxy) si numere cu tarif special de forma 09xx.xxx.xxx, accesibile prin apel.


Metode de activare si tarife

SVA sunt furnizate de operatorii de telefonie sau de terti (furnizori de continut prin intermediul operatorilor de telefonie) si sunt tarifate distinct, cu tarife mai mari decat un SMS sau apel obisnuit.

Aceste servicii pot fi activate: prin SMS – transmiterea unui cod la un numar scurt, online – introducerea numarului de telefon pe o pagina web si confirmare prin SMS, prin apel – accesarea unui numar la tarife speciale.

Atentie! Exista SVA cu tarifare unica si SVA cu tarifare recurenta (abonamente), acestea din urma implicand costuri recurente pana la dezabonare.


Informarea si protectia utilizatorilor
Indiferent de modalitatea de tarifare a SVA, utilizatorii trebuie sa fie informati despre serviciile accesate si tarifele acestora. In cazul apelurilor vocale, un mesaj de intampinare va indica costurile inainte de livrarea continutului. Pentru serviciile prin SMS, mesajele vor include detalii despre tarife, acces si dezabonare.

Recomandarile ANCOM catre utilizatorii SVA
La accesarea anumitor pagini web (mai ales de pe telefonul mobil) sau scanarea codurilor QR, utilizatorii trebuie sa fie atenti daca sunt redirectionati catre o alta pagina al carei continut nu intentionau sa-l acceseze si sa nu trimita coduri prin SMS fara a intelege motivul.
Daca nu mai doresc un serviciu cu tarifare recurenta utilizatorii trebuie sa urmeze instructiunile de dezabonare, primite prin SMS-ul initial de abonare.
Copiii care au acces nerestrictionat la telefon ar trebui sa fie supravegheati pentru a preveni accesarea accidentala a acestor servicii.
Factura detaliata emisa de operatorul de telefonie contine mai multe informatii privind numarul scurt tarifabil accesat la care a fost initiata furnizarea SVA. Facturile detaliate se emit la cererea utilizatorilor.


Ce, cum si unde reclami

Obligatiile de informare a utilizatorilor cad, in principal, in sarcina furnizorilor de servicii de continut. De cele mai multe ori, activitatea acestora nu este reglementata de legislatia din domeniul comunicatiilor electronice intrucat furnizeaza doar servicii de continut sau faciliteaza furnizarea unor astfel de servicii.

ANCOM poate verifica daca un furnizor de servicii de comunicatii electronice a luat masuri pentru a se asigura ca furnizorii de servicii de continut carora le-a alocat numere pentru SVA isi respecta obligatiile de informare a utilizatorilor. Pentru verificarea unei astfel de situatii utilizatorii se pot adresa ANCOM. Mai multe informatii cu privire la SVA sunt disponibile pe InfoCentru ANCOM.

Doar in masura in care considera ca nu au intreprins vreun demers pentru accesarea SVA si nici nu au incredintat telefonul/SIM-ul unei terte persoane, utilizatorii prejudiciati se pot adresa organelor de politie pentru investigarea unor posibile actiuni de frauda.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu