Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 1 februarie 2025

Evaluarea activității Inspectoratului pentru Situatii de Urgenţă „SEMENIC” al judeţului Caraş-Severin pentru anul 2024

A avut loc prezentarea bilanțului activității Inspectoratului pentru Situații de Urgență “SEMENIC” al județului Caraș-Severin, aferent anului 2024, de către inspectorul șef, locotenent-colonel Tilca Ionel Petru. Am avut deosebita onoare de a-l avea alături de noi, în sistem videoconferință, pe domnul general-locotenent Duduc Benone-Gabriel, adjunct al Inspectorului General al Inspectoratului General pentru Situații de Urgență. De asemenea, la această activitate au fost prezenți domnul Dragomir Ioan, prefectul județului Caraș-Severin, și domnul Galescu Cornel, șeful Salvamont Caraș-Severin.

Activitatea inspectoratului nostru a fost orientată pe cele 3 mari domenii de acțiune: prevenire, pregătire și răspuns. 

Pentru asigurarea unui nivel ridicat de siguranță în domeniul apărării împotriva incendiilor, Inspecţia de Prevenire a oferit asistență tehnică de specialitate, a desfăşurat activităţi de avizare-autorizare, control şi sancţionare a contravenţiilor, instruire şi informare preventivă a populaţiei pe această linie. 

Astfel, specialiștii din cadrul inspecției județene de prevenire au oferit asistenţă tehnică de specialitate în 2.121 de cazuri, din care 366 pe segmentul avizării-autorizării, 1.753 pe segmentul prevenirii incendiilor și 2 pe prevenirea dezastrelor. 

În vederea intrării în legalitate pe linia securității la incendiu și protecției civile, au fost analizate 187  documentații, în urma soluționării fiind emise 40 avize de securitate la incendiu şi protecţie civilă, 29 autorizaţii de securitate la incendiu, 2 acorduri pentru organizarea de jocuri de artificii, 3 acorduri pentru comercializarea de artificii, 2 avize pentru amplasare în parcelă și 17 puncte de vedere privind planuri urbanistice generale, zonale și de detaliu. 

Totodată, personalul din cadrul Compartimentului Avizare-Autorizare a participat la 38 recepţii la terminarea lucrărilor la obiective de investiţii și a executat 10 controale la acestea, constatând 3 deficiențe. În urma controalelor s-au aplicat 3 avertismente.

Pentru încălcarea prevederilor legale pe linia apărării împotriva incendiilor și protecției civile, în urma celor 1.760 de activități de control efectuate, au fost aplicate un număr de 3.128 de avertismente și 3128 amenzi contravenţionale, în cuantum de  1.875.500lei.

Pe timpul controalelor realizate de personalul inspecției au fost efectuate 1521 exerciţii de alarmare, evacuare şi intervenţie la locul de muncă în caz de incendiu și 71 de exerciţii de alarmare publică.

Pentru construirea unei societăți capabile să acționeze corect în situații de urgență s-au desfășurat activități de educație preventivă și îndrumare în cadrul cercurilor tehnico-aplicative “Prietenii Pompierilor” și “Cu viaţa mea apăr viaţa”.

Dezvoltarea nivelului de pregătire a personalului propriu, al instituțiilor, autorităților și populației în domeniul înştiinţare, avertizare şi alarmare s-a realizat prin executarea unui număr de 24 exerciții de înștiințare a comitetelor locale pentru situații de urgență de la nivelul celor 77 de unități administrativ-teritoriale din județul Caraș-Severin, pe diferite tipuri de risc. 

Programul naţional de voluntariat Salvator din pasiune s-a bucurat de atenție în rândul cărășenilor și în anul 2024, desfăşurându-se o serie de pregătire, în urma căreia au absolvit cursul 28 de voluntari. La nivel județean activează, în prezent, în total, 189 voluntari.

Pe tot parcursul anului 2024, a funcționat un Punct temporar de lucru în cartierul Govândari din Reșița pentru asigurarea unui timp optim de răspuns, deoarece în urma executării unor lucrări de anvergură la infrastructura rutieră a fost afectată semnificativ circulația autovehiculelor. 

Au fost dispecerizate 19.340 apeluri, prin Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență, realizându-se alertarea în timp operativ a subunităţilor şi a echipajelor în raioanele cărora s-au produs evenimentele. 

În anul 2024, la nivelul judeţului Caraş-Severin au fost înregistrate 7754 intervenţii în situaţii de urgenţă, dintre care, în 73 de situații, serviciile voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă au intervenit singure, iar în cooperare cu forțele inspectoratului nostru au participat la 298 intervenţii.

Din numărul total al intervențiilor, ponderea cea mai mare o reprezintă intervențiile echipajelor SMURD care au asigurat prim ajutor calificat și asistenţă medicală de urgenţă în 3852 de cazuri. Pe lângă aceste misiuni, echipajele SMURD au mai intervenit la 111 de misiuni pentru descarcerare, 1 misiuni pentru asistenţă persoane, 13 intervenții la incendii, 12 misiuni de sprijin și în alte 15 situații de urgență.

Pe timpul intervenţiilor la asistență medicală de urgență și prim ajutor calificat, descarcerare și asistență persoane, au fost asistate medical 3649 persoane, din care 357 copii. 

Incendiile constituie, în continuare, unul din principalele riscuri gestionate de pompierii militari cărășeni. S-au înregistrat în total 1277 de intervenţii pentru stingerea incendiilor, față de 381 în anul 2023, 917 dintre acestea fiind incendii de vegetaţie uscată. Au mai fost înregistrate: 219 intervenţii la alte situaţii de urgenţă (cele mai multe fiind înregistrate la inundaţii şi fenomene meteorologice periculoase – 488), 426 misiuni pentru protecţia comunităţilor, 384 cazuri de asistență persoane. 

Au mai fost înregistrate, de asemenea, 147 deplasări fără intervenţie, 92 întoarceri de pe traseu şi 32 alerte false.

S-au transmis către comitetele locale pentru situații de urgență şi către structurile cu răspunderi în gestionarea situaţiilor de urgenţă un număr de 456 notificări hidrometeorologice, din care 57 hidrologice și 399 meteorologice.

Activitățile pe linie de asanare pirotehnică s-au concretizat în 27 de misiuni de asanare a muniţiei rămase neexplodate pe teritoriul judeţului Caraş-Severin, precum şi 3 misiuni de distrugere a muniţiei asanate.

Pe timpul intervenţiilor au fost salvate 392 persoane (din care 8 copii). De asemenea, au fost salvate 283 animale şi păsări şi protejate bunuri în valoare estimativă de 744.878.850 lei.
În ceea ce privește managementul resurselor umane, la finalul anului încheiat, procentul de încadrare la nivelul instituţiei a fost de 75,57%. În cursul anului 2024 în cadrul inspectoratului nostru au fost încadrați 3 ofițeri și  9 subofițeri, fiind înregistrat totodată un total de 30 de pierderi de personal, majoritatea fiind treceri în rezervă cu drept la pensie.

Pe linia gestionării resurselor logistice, au intrat în dotarea inspectoratului nostru următoarele autospeciale: o autospecială, Dacia Duster 4x4, încadrată cu Autoturism de Serviciu și un Ventilator mare – Leader Easy 4000.

În anul 2025, misiunea inspectoratului nostru în slujba cetățenilor va continua vizând consolidarea și dezvoltarea capacității de răspuns și eficientizarea acțiunilor pentru gestionarea situațiilor de urgență, precum și creșterea capacității de reziliență a comunităților și a gradului de siguranță al cetățenilor.

În continuare, pompierii militari cărăşeni rămân la datorie, 24 de ore din 24, pentru gestionarea operativă a situaţiilor de urgenţă şi acordarea de ajutor persoanelor aflate în dificultate.

Informaţii despre modul de comportare în cazul producerii unor situaţii de urgenţă pot fi obţinute prin accesarea platformei naţionale de pregătire în situaţii de urgenţă https://fiipregatit.ro. 

COMPARTIMENTUL INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE 
Persoană de contact: Căpitan Bojinescu Romulus   
Email: relatiipublice.isucs@gmail.com
                                                                                                                                                     Tel: 0773954002

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu