În deschiderea conferinței de lansare, la care au participat partenerii de proiect, elevi și cadre didactice din învățământul preuniversitar, președintele Senatului UPT, conf.univ.dr.mat. Liviu Cădariu-Brăiloiu, a subliniat expertiza universității în accesarea de fonduri europene și în managamentul proiectelor, dar și faptul că echipa de implementare, formată din persoane foarte tinere, apropiate ca vârstă de publicul țintă, dar cu experiență, este o garanție a succesului.
Tot în deschidere, doamna Aura Danielescu, inspector școlar general al ISJ Timiș, a declarat că întotdeauna e un motiv de bucurie când instituțiile de învățământ superior se îndreaptă și spre sistemul preuniversitar, iar parteneriatul cu Universitatea Politehnica Timișoara devine din ce în ce mai cuprinzător. Referitor la proiect, aceasta a menționat că astfel de proiecte sunt deosebit de utile și pentru conștientizarea părinților despre importanța urmării studiilor universitare.
Loredana Stanciu, director al Centrului de Consiliere și Orientare în Carieră și manager de proiect, împreună cu Alexandru Luca, director al Departamentului de Marketing Universitar, au explicat că obiectivul este să sprijine 352 de tineri care provin din familie ai căror părinți nu au studii superioare și au prezentat principalele obiective ale proiectului.
Dintre acestea amintim facilitarea tranziției către studii universitare pentru un grup țintă de 190 de elevi din clasele XI-XII, reducerea abandonului universitar și creșterea retenției studenților pe parcursul studiilor universitare pentru un grup țintă de 162 de studenți, creșterea accesului la învățământul terțiar pentru 162 de tineri prin programe pregătitoare și de accesibilizare a procesului didactic.
Acestea vor fi implementate prin sesiuni de consiliere psihologică, consiliere vocațională, ore remediale la materiile pentru bacalaureat, 300 de lei/lună subvenție (exceptând vacanțele), vizite în campusul universitar, prezentarea ofertei educaționale, mentorat din partea studenților, ateliere și activități de dezvoltare personală, activități de familiarizare cu mediul universitar, întâlniri cu angajatori etc.
De asemenea, proiectul prevede accesibilizarea proceselor educaționale prin adaptarea strategiei universității pentru incluziunea persoanelor cu dizabilități, dezvoltarea planurilor de accesibilizare a procesului didactic la nivelul facultăților, realizarea unui ghid de bune practici în lucrul cu studenții cu dizabilități și organizarea unor ateliere pentru cadre didactice și personalul nedidactic care interacționează cu studenții.
Nu în ultimul rând, proiectul prevede și o serie de activități transversale, inclusiv dezvoltarea unei aplicații cu cu inteligență artificială care va semnala studenții în risc de abandon.
Departament Comunicare si Imagine
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu