Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 27 septembrie 2018

Modalități de comunicare cu Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Timișoara


Agenția Națională de Administrare Fiscală este preocupată de îmbunătățirea relației cu contribuabilii, dar și de creșterea  calității și celerității serviciilor oferite de structurile Direcției
Generale Regionale a Finanțelor Publice Timișoara, inclusiv ale  Administrațiilor județene ale finanțelor publice din județele Timiș, Arad, Hunedoara și Caraș-Severin. Astfel, cei interesați pot accesa următoarele servicii:

-       Apelarea gratuită, 24 ore din 24, a serviciul TelVerde la numărul 0800 800 085, pentru sesizări privind refuzul de eliberare a bonurilor fiscale de către comercianți precum și pentru sesizarea actelor de corupție înfăptuite de către funcționari din cadrul Ministerului
Finanțelor Publice şi instituțiile subordonate;
-       Apelarea numărului unic de telefon pentru asistența și îndrumarea contribuabililor, respectiv 0040 31 403 91 60;
-       Completarea Formularului de contact de pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, atașat link-ului
-       cererilor privind asistența și îndrumarea de specialitate în domeniul fiscal;
-       cererilor de înscriere în audiență;
-       cererilor sesizărilor sau propunerilor (petiții reglementate de
OG nr. 27/2002);
-       cererilor privind informațiile generale de interes public (conform Legii nr. 544/2001);
-       cererilor privind asistența tehnică pentru servicii informatice.
Formularul unic de contact se poate accesa gratuit, inclusiv de pe telefonul mobil, este disponibil 24/24 și reprezintă singura modalitate de depunere electronică a cererilor enunțate mai sus, cu excepția cererilor transmite de mass-media;
-       Transmiterea prin poștă, cu confirmare de primire, în situația în care nu se optează pentru transmiterea cererilor online sau pentru deplasare la sediul instituției în vederea depunerii la registratură;
-       Înregistrare/înrolare în Spațiul Privat Virtual pe site-ul
Agenției, www.anaf.ro – secțiunea „Servicii online – Serviciul înregistrare/înrolare persoane fizice și juridice spațiul privat virtual”, de unde se pot obține informații privind obligațiile fiscale, se pot descărca decizii de impunere, se poate verifica modul cum declară angajatorul contribuțiile de asigurări sociale, se pot solicita adeverințe de venit, certificate de atestare fiscală, depune declarații,
etc. Mai mult, se pot depune toate cererile atașate Formularului de contact.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu