„Analiza documentelor
transmise de către Telekom Mobile cu privire la incidentul de securitate care i-a
afectat reţeaua în luna martie a acestui an a arătat că au fost încălcări grave
ale condiţiilor de disponibilitate ale serviciilor furnizate către utilizatori.
A fost cel mai grav incident înregistrat pe piața comunicațiilor electronice
din România, prin urmare am aplicat acestui furnizor două amenzi în valoare totală
de 1.100.000 de lei.”, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.
ANCOM a sancţionat
Telekom Romania Mobile Communications cu două amenzi în cuantum de 1.100.000 de
lei pentru nerespectarea obligației prevăzute în Licența de utilizare a
frecvențelor radio deținută de a se asigura ca indisponibilitatea
rețelei este mai mică de 35 de minute pentru o perioadă de 6 luni și,
respectiv, nerespectarea obligației de a păstra log-urile de rețea înregistrate
la nivelul de granularitate din Licență.
Obligații din licența
de utilizare a frecvențelor radio
Conform obligațiilor
asumate prin licența de utilizare a frecvențelor radio, furnizorul trebuie să
se asigure că indisponibilitatea rețelei nu depășește 35 de minute pe o
perioadă de 6 luni. Pentru că indisponibilitatea rețelei a avut consecințe
grave, afectându-le utilizatorilor posibilitatea de a realiza convorbiri, de a
accesa serviciile de poștă electronică, de a accesa serviciile de supraveghere
de la distanță a persoanelor sau de a telecomanda dispozitive de
siguranță/protecție, Telekom Mobile a
primit o amendă în valoare de 600.000 de lei.
O altă obligație
prevăzută în Licență prevede ca furnizorul să păstreze log-urile de rețea înregistrate pentru o perioadă de 6 luni. Aceste instrumente
sunt folosite pentru a putea demonstra Autorității disponibilitatea rețelei
conform cerințelor impuse. Furnizorul nu a putut îndeplini cererea ANCOM de a
transmite log-urile de rețea înregistrate pentru ultimele 6 luni la nivelul de
granularitate din Licență, îngreunând astfel analiza efectuată pentru a
determina gradul real de indisponibilitate a rețelei Telekom Mobile în data de
05.03.2018. Pentru această abatere, Autoritatea a aplicat o amendă în valoare de
500.000 de lei.
Obligațiile
furnizorilor în privința raportărilor incidentelor de securitate
Conform reglementărilor în vigoare, furnizorii de reţele şi servicii de
comunicaţii electronice au obligaţia de a lua măsurile tehnice şi
organizatorice adecvate pentru a gestiona în mod corespunzător riscurile
privind securitatea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, în
special pentru a preveni şi limita impactul incidentelor de securitate asupra
utilizatorilor şi asupra reţelelor interconectate. De asemenea, aceştia au
obligaţia de a lua toate măsurile necesare pentru a garanta integritatea
reţelelor proprii, astfel încât să asigure continuitatea furnizării serviciilor
prin intermediul acestor reţele.
Incidentele care afectează un număr mai mare de 5.000 de conexiuni,
timp de cel puţin 60 de minute sunt incidente cu impact semnificativ care pot
afecta sau ameninţa, direct sau indirect, securitatea şi integritatea reţelelor
şi serviciilor de comunicaţii electronice la nivel naţional sau european.
Autoritatea
Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care
protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de
comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor
eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru mai multe detalii despre
activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro, www.portabilitate.ro şi www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului
de internet, accesați www.netograf.ro.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu