- Platforma
dedicată campaniei - website-ul www.116111.ro - reuneşte
informații utile despre abuz, hărțuire online și alte situații de hărțuire
a minorilor;
- HappyGraff,
prima aplicație mobilă care oferă acces copiilor și adolescenților la
servicii de consiliere, direct de pe telefonul mobil.
Telekom Romania și Asociația Telefonul Copilului lansează campania „Tu cum te simți azi?”, prin care pot
fi semnalate cazurile de abuz asupra minorilor, inclusiv cazurile de hărțuire
online și hărțuire fizică. Platforma dedicată campaniei, www.116111.ro, este o platformă educațională care
reunește informații utile despre cum se pot semnala cazurile de abuz asupra copiilor,
dar și modalități de a solicita consiliere specializată pentru astfel de
cazuri.
De asemenea, în cadrul campaniei este lansată aplicația mobilă HappyGraff, dezvoltată de Asociația
Telefonul Copilului cu susținere financiară din partea Telekom Romania.
HappyGraff funcţionează ca un jurnal în care adolescenţii îşi pot înregistra
stările emoţionale ori de câte ori simt nevoia şi în care au acces la sfaturi
utile despre cum să gestioneze diferite situaţii cu stări emoționale dificile.
Aplicaţia mobilă poate fi accesată pe telefoane mobile cu sistem de operare
Android și este disponibilă pentru descărcare în GooglePlay
în mod gratuit. Aplicația poate fi descărcată și din
website-ul campaniei.
“Dincolo de beneficiile evidente ale internetului și
digitalizării, mediul online are și o față întunecată. Cu ani în urmă ne-am asumat
responsabilitatea de a lupta împotriva efectelor negative pe care mediul online
le poate avea şi ne-am implicat în proiecte de informare asupra pericolelor din
online, în special pentru categoriile vulnerabile, aşa cum este și cea a
copiilor. Cyberbulling-ul este doar unul dintre fenomenele care iau amploare și
fac victime în rândul copiilor și adolescenților. Ne bucurăm să derulăm o
campanie de informare și prevenție în tandem cu Asociația Telefonul Copilului,
partenerul nostru de durată în protejarea copiilor din România împotriva abuzurilor.
Prin educarea privind utilizarea responsabilă a platformelor online, credem că
putem reduce riscurile de hărțuire la care sunt supuși adolescenții, aflați la
o vârstă vulnerabilă, care pot lua decizii greșite și pot deveni fie victime,
fie abuzatori. Am ales să dezvoltăm o aplicație pentru mobil pentru a ajunge
mai ușor la tânăra generație, care este nativă digital”, a declarat
Florina Șerban, Manager de proiect responsabilitate corporativă, Telekom
Romania.
În 2017 au fost derulate 815 sesiuni de consiliere online pentru copii și
tineri, cu ajutorul specialiștilor Asociației Telefonul Copilului. Principalele
probleme semnalate în cadrul sesiunilor de consiliere au fost:
·
forme
de abuz asupra lor sau asupra prietenilor lor, în 50,89% din cazuri;
·
nevoia
de consiliere psihologică privind lipsa de încredere în sine, probleme legate
de aspectul fizic, 31,34%;
·
nevoia
de consiliere juridică privind aspecte legate de efectele negative ale
divorțului părinților și încredințarea copilului, în 6,12% din cazuri;
·
măsuri
de combatere a violenței în familie (ordinul de protecție și ordinul de
restricție), în 2,38% din cazuri.
“În era comunicațiilor
online, este firesc să ne adresăm copiilor și tinerilor utilizând același
mediu. Vrem să ne asigurăm că beneficiază de acces facil la serviciile noastre,
iar faptul că solicitările de consiliere online la Telefonul Copilului au adus
numai anul trecut un număr de peste 800 de sesiuni de consiliere dovedește că
am anticipat corect nevoile lor. Sprijinul acordat copiilor și tinerilor prin
intermediul instrumentelor și canalelor cu care ei se simt confortabil, totodată
acordarea unor servicii eficiente menite să prevină sau să rezolve situații
dificile pentru ei, uneori chiar situații limită, reprezintă principalul obiectiv
al platformei online www.116111.ro și al aplicatiei HappyGraff realizate de Asociația
Telefonul Copilului și puse începând de astăzi la dispoziția publicului. HappyGraff
este prima aplicație mobilă prin care se oferă acces la servicii de consiliere
copiilor și adolescenților, direct de pe telefonul mobil. Mulțumim Telekom
Romania pentru susținerea financiară și logistică oferită pentru dezvoltarea
acestor două noi instrumente de comunicare. Mulțumim Friends Advertising pentru
sprijinul acordat în creionarea aplicației mobile, prima de acest fel oferită
de organizația noastră beneficiarilor noștri”, a declarat Cătălina Surcel,
Director Executiv, Asociația Telefonul Copilului.
Din datele centralizate de Asociația Telefonul Copilului pentru anul 2017
reiese că forma de abuz cel mai des întâlnită este, pentru prima dată, abuzul
emoțional, în procentaj de 34,81% dintre situațiile semnalate la 116 111, număr
gratuit pus la dispoziție de Telekom Romania.
În cazuistica înregistrată de Asociația Telefonul Copilului, abuzul de tip
bullying a înregistrat anumite particularităţi, astfel:
·
12,38%
dintre abuzurile de tip bullying au avut loc în online sau în spațiul public,
iar 87,62% în școală sau grădiniță.
·
Agresorii
în abuzul de tip bullying au fost: alt copil (94,41%), cadru didactic (3,40%)
și alt adult (2,19%).
·
În
90,82% dintre cazuri (65,94% fete și 34,06% băieți) au fost copii cei care au
sesizat situații de abuz de tip bullying și în 9,18% din situații au fost părinți
sau alți adulți.
·
Formele
în care s-a manifestat fenomenul bullying au fost: insulte, jigniri, porecle,
sarcasm în procentaj de 50,30%, loviri, îmbrânciri în procentaj de 35,73% și
intimidare, denigrare, insulte cu privire la statutul social în procentaj de
13,97%.
Monitorizarea stărilor emoționale îi ajută pe tineri să se cunoască mai
bine și să identifice mai ușor trăirile și situațiile care le provoacă
disconfort, în mod specific cele provenite în urma unor situații de abuz, de
hărțuire online și offline. În acest fel, pot apela încă din fazele incipiente
ale abuzului sau hărțuirii la suport și la resurse specializate pentru
depășirea acestor situații dificile, prin intermediul funcțiilor de chat, email
sau apel telefonic către specialiștii Telefonul Copilului.
Mai multe informații despre abuzul asupra copiilor prin hărțuire online și
offline și implicațiile sale, precum și despre soluționarea unor astfel de
situații sunt disponibile în cadrul website-ului www.116111.ro. Acesta va funcţiona ca o bază de
informaţii atât pentru persoanele afectate de fenomenul abuzului și hărţuirii
online, cât şi pentru cei interesaţi de subiect și, în același timp, va
reprezenta și un punct de contact pentru raportarea abuzurilor online,
redirecţionând utilizatorii către Telefonul Copilului 116 111, linie gestionată
de Asociația Telefonul Copilului, cu susținerea Telekom Romania.
Lansată în preajma Zilei Internaţionale a Copilului, campania îşi propune
să atragă atenția cu prilejul acestei sărbători și asupra demersurilor de
protecţie a copiilor în spaţiul virtual.
……………………………………………………..
Despre Asociaţia
Telefonul Copilului
Cu o experienţă de
17 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia
Telefonul Copilului este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din
România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de
asistenţă la nivel naţional. 7 zile din 7, între orele 08.00-20.00, Asociaţia
Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116 111,
număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 31 decembrie 2017, un
număr total de 2.373.972 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul
Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 75.332 cazuri care au
necesitat consiliere de lungă durată și / sau intervenţia instituţiilor
abilitate. Apelul este oferit gratuit de Telekom Romania Communications și
Telekom Romania Mobile Communications. Pentru informaţii detaliate legate de
Asociaţia Telefonul Copilului şi activitatea acesteia, vă rugăm să ne
contactaţi la numerele de telefon: 021 413 00 11 / 0740 111 468, adresa de
e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesaţi website-ul
organizaţiei noastre www.116111.ro / www.telefonulcopilului.ro.
Despre
Telekom Romania
Telekom Romania este un brand dinamic, care oferă
servicii de telecomunicaţii fixe şi mobile complete, inovatoare, personalizate
pentru o comunitate vastă de clienți, cu aproximativ 10 milioane de contracte
de servicii. Soluțiile noastre deschid o lume infinită de oportunități de a
împărtăși cele mai frumoase și emoționante experiențe cu familia, prietenii,
colegii și cu cei din jurul nostru. Misiunea noastră este să îmbogățim viețile
oamenilor, oferindu-le acestora servicii integrate fixe și mobile, tehnologii
de ultimă generație 4G, fibră optică, precum și Internet TV, care aduce
utilizatorilor o nouă experiență de divertisment, cu acces la conținut exclusiv
și de calitate, pe toate ecranele, și funcționalități interactive avansate.
Telekom Romania este partenerul de încredere al companiilor, pentru care oferim
soluții complete de comunicații și IT&C. Rețeaua noastră conectează oameni,
mașini și conținut, pentru un viitor mai bun, mai sigur și mai simplu. Telekom
Romania este prezentă pe piața românească din 2014, după rebranding-ul comun al
Romtelecom și COSMOTE România. Telekom aparţine Deutsche Telekom, una dintre
companiile lider global de telecomunicații integrate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu