·
In anul 2016, peste 1500 de cazuri de bullying au fost înregistrate de
Asociația Telefonul Copilului, la linia telefonică gratuită dedicată copiilor -
116 111
Bucureşti,4aprilie 2017 – Ciprian Marica, fostul căpitan al echipei
naționale de fotbal, s-a alăturat ca ambasador celei de a treia ediții a
campaniei „Clubul Prieteniei”, derulată de către Cartoon Network împreună cu
Asociația Telefonul Copilului. Proiectul își propune să acorde sprijin copiilor
și tinerilor afectati de bullying și să susținădesemnareaunei zile de
conștientizare a fenomenului în România. Anul trecut, Asociația Telefonul
Copilului a acordat sprijin unui numar de peste 1500 de cazuri de tip bullying,
cu 25% mai mult decât în 2015.
Colaborarea dintre Cartoon Network și Asociația
Telefonul Copilului urmărește conștientizarea și prevenirea fenomenului, precum
și identificarea acelor cazuri de tip bullying – violență verbalăsau fizică,
abuz emoțional, hărțuire și excludere -care au nevoie de sprijinul specialiștilor
și pot beneficia de serviciile de consiliere oferite de către psihologi și
asistenți sociali la linia telefonică gratuită 116 111.Pe fondul creșterii
numărului de cazuri raportate, susținătorii campaniei pledează pentru marcarea formală
la nivel național a unei zileanti-bullying, care să extindă implicarea la
nivelul autorităților, al sistemului de învățământ și al altor entități care
pot contribui la conștientizarea și prevenirea acestui fenomen.
Potrivit statisticilor înregistrate de către
Asociația Telefonul Copilului, cei mai afectati de abuzul de tip bullying sunt
băieții cu vârste cuprinse între 9 – 12 ani (34,15%), precum și fetele de 9 –
12 ani (23,80%), respectiv 16 – 18 ani (15,03%). Forma de bullying cel mai des întâlnită
este cea verbală (42,98%), urmată de violența fizică(38,58%). În 82%dintre
situații,agresiunile au locîn unitățile de învățământ.
Asociatia Telefonul Copilului subliniază și faptul
că cele două ediții ale campanieiauadus la nivelul liniei telefonice gratuite
116 111 situații de abuz de tip bullying în grădiniță, raportate de către părinți,
iar mai mult de o treime dintre acestea sunt provocate de personalul angajat al
institutiilor.Aceste cazuri s-au referitla bullying fizic (52,32%)și bullying
verbal(47,68%).Cauzele abuzului de tip bullying fizic au fost statutul de
inferioritate al unui copil față de celălalt (din punct de vedere al dezvoltării
fizice sau al varstei)și violența resimțităîn familie de către copilul agresor.
Cauzele agresiuniide tip bullying verbal au fost statutul social/nivelul financiar
al familiei, incapacitatea copilului victimă de a se exprima inteligibil
(acestia fiind etichetati/umiliti), nereușita integrării copiilor noi în
grupele existente, centrarea educației pe sancționareacomportamentelor
neadecvate, precum și incapacitatea integrării copiilor emotivi.
Referitor la anul in curs, în
primele două luni ale anului 2017, la linia telefonică gratuită dedicată
copiilor 116 111, a fost înregistrat un număr de 124 de situații care au făcut
referire la fenomenul bullying, față de 51 de situații înregistrate în aceeași
perioadă a anului 2016 și față de doar 37 de situații în aceeași perioadă a
anului 2015.
Ciprian Marica s-a alăturat campaniei de
conștientizare și este protagonist al spotului de promovare,preluând mesajul„Fii
prietenos, nu răutăcios”, adresat în egală măsură celor care sunt actorii
agresiunilor, celor care sunt simpli observatori și celor afectați de bullying.
Ciprian îi încurajează pe cei care au nevoie de sprijin specializat să sune la
116 111 sau să găsească sfaturi pe www.cartoonnetwork.ro/clubulprieteniei.
„M-am alăturat campaniei pentru că lecțiile învățate de-a lungul carierei
mele sportive pot fi de folos acum tuturor celor afectați de bullying. Este
foarte important să-i respectați pe ceilalți, chiar dacă sunt competitori și
chiar dacă sunt diferiți. Fotbalul este un sport de echipă și doar împreună cu
colegii mei am obținut rezultate. Așa și voi, în viață, trebuie să învățați să
contaţi pe coechipieri și prieteni, iar la rândul vostru să îi susțineți pentru
a fi puternici împreună. Încercați să vă înțelegeți frustrările și să nu le
revărsați asupra celorlalți. Și, de fiecare dată când ați căzut, să vă ridicați
și să mergeți înainte. Agresiunea este inacceptabilă, iar prin tăcere nu faceți
decât să fiți de partea agresorului. Cereți sprijin și fiți prietenosi, nu
răutăcioși.”, a declarat
Ciprian Marica, ambasador al campaniei„Clubul Prieteniei Cartoon Network”.
„Bullyingul
nueste un fenomen nouîn România. Nou este faptul că din ce în ce mai mulți părinți
și copii înțeleg să nu accepte comportamente asociate fenomenului bullyingși,
astfel, cer ajutor și consiliere la Telefonul Copilului, linia telefonică
dedicată 116 111. Campania desfășuratăîn ultimii doi ani a evidențiat și un
fenomen șocant: copiii se confruntă cu abuzul de tip bullyingîncă de la grădiniță. Prin
urmare, acțiunea de educare în privința acestui fenomen este vitalăși necesarăîn
mod urgent. Le mulțumim celor de la Cartoon Network pentru implicarea în acest
proiect important, care poate aduce liniște și opri suferința multor copii”, a susținut
Cătălina Surcel, Director Executiv, Asociația Telefonul Copilului.
Malgosia Chapman, Vice-președinte Brand &
Content Engagement, Europa Centrală și de Est, Turner, a completat: “Ne continuăm și anul acesta angajamentul
față de eforturile de a combate agresiunea bullying. Suntem foarte bucuroșică
putem transmite mesajul prietenieiîntr-un mod puternic prin campania pe care o
demarăm astăzi și suntem încrezători că acțiunile noastre comune oferă spriin
celor care au nevoie. În același timp ne exprimăm dorința ca fenomenul să
primească atenția necesară, prin desemnarea unei zile de conștientizare la
nivel național. Dacă știm, putem să acționăm!”.
Brățările Prieteniei care poartă mesajul campaniei
sunt disponibile în mod gratuit prin parteneriatul cu Noriel, care se alătură
eforturilor de a face fenomenul cunoscut. Acestea sunt disponibile în toate
cele 56 deunități ale
rețelei și sunt oferite copiilor și părinților care trec pragul magazinelor.
“CLUBUL PRIETENIEI CARTOON NETWORK”se derulează și în alte ţări din EMEA. Copiii pot
afla detalii despre fenomenul bullying pe website-ul www.CartoonNetwork.ro/clubulprieteniei, unde pot, de asemenea, viziona videoclipuri
animate și mesajul lui Ciprian Marica.
-FINAL-
Cartoon Network este postul de televiziune pentru copii care difuzează
seriale de animaţie – atât comedii precum Uimitoarea
lume a lui Gumball, Să-nceapă aventura, Un show obişnuit, cât şi seriale de
acţiune şi aventuri ca Ben 10, Bakugan,
Star Wars: The Clone Wars sau Generator
Rex. Experienţa Cartoon Network este completată de jocurile, concursurile
şi informaţiile de pe www.CartoonNetwork.ro. Cartoon Network este
disponibil în 26 de limbi, în 25 de versiuni separate din 166 de ţări şi în 260
de milioane de case din întreaga lume. Cartoon Network este operat de Turner
Broadcasting System, Inc., o companie Time Warner.
Cu o experienţă de
16 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia
„Telefonul Copilului” este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit,
din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică
de asistenţă la nivel naţional. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00,
Asociaţia Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116
111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 31 ianuarie 2015,
un număr total de 2.073.366 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia
Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 52.133 de cazuri
care au necesitat intervenţia instituţiilor abilitate. Apelul este oferit
gratuit de Telekom România. Pentru informaţii detaliate legate de Asociaţia
Telefonul Copilului şi activitatea acesteia, vă invităm să accesaţi website-ul
organizaţiei noastre www.telefonulcopilului.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu