Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 23 aprilie 2017

ANALIZA REALIZARII PRINCIPALILOR INDICATORI SPECIFICI ACTIVITATII DE COLECTARE A CREANTELOR BUGETARE pe trimestrul I 2017

 Prezintă: Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Caraş-Severin.

RAPORT
 PRIVIND ANALIZA REALIZARII PRINCIPALILOR INDICATORI SPECIFICI
ACTIVITATII DE COLECTARE A CREANTELOR BUGETARE  
pe trimestrul I 2017
 Administratia Judeteana a Finantelor Publice Caras-Severin prin activitatea desfasurata, urmareste  asigurarea infaptuirii politicii fiscale a Guvernului, respectiv a M.F.P. si  A.N.A.F., in sensul intaririi disciplinei financiar-fiscale, prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, respectarea reglementarilor legale in vigoare, incasarea la timp si in totalitate a sumelor datorate la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor sociale de sanatate si bugetul asigurarilor de somaj, indrumarea agentilor economici pentru o mai buna cunoastere a reglementarilor financiar-fiscale prevazute de Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.


                 Structura organizatorica. La data de 31.03.2017 Administratia Judeteana a Finanţelor Publice Caraş-Severin are în subordine 7 structuri organizatorice: structura de Colectare din cadrul aparatului propriu al AJFP Caraş-Severin,  Serviciul Fiscal Municipal Caransebes, Serviciul Fiscal Orasenesc Moldova Noua, SFO Oravita, SFO Baile Herculane, SFO Otelu Rosu si Biroul Fiscal Comunal Bozovici.
                 Numărul total de contribuabili administraţi la 31.03.2017 în judeţul Caraş-Severin este de 23.621, în următoarea structura:
          - persoane juridice:  14.184                
          - persoane fizice cu cod fiscal:   8.362
          - altii ( asociatii familiale, puncte de lucru):  1.075
Numărul total de contribuabili persoane fizice (contribuabili activi) administraţi la 31.03.2017 în judeţul Caraş-Severin este de 41.353 coduri numerice personale distincte.
                 Structura de Colectare din cadrul aparatului propriu al AJFP Caraş-Severin (Resita, str. Doman, nr. 2, tel: 0255/210522, fax:0255/211122)- administreaza un număr de 11.024 contribuabili persoane fizice si juridice si 15.183 contribuabili persoane fizice coduri numerice personale distincte. Localităţile arondate acestei structuri sunt: Reşiţa, Brebu, Brebu Nou, Caraşova, Dognecea, Ezeriş, Fârliug, Goruia, Lupac, Târnova, Văliug, Zorlenţu Mare, Anina, Bocsa, Berzovia, Doclin, Maureni, Ocna de Fier, Ramna, Vermes.
                 Serviciul Fiscal Municipal Caransebes(Str.Gen.Mihail Trapsa, nr.1, tel: 0255/511154, fax:0255/512401) administrează un număr de 5.028 contribuabili persoane fizice si juridice si 9.737 contribuabili persoane fizice coduri numerice personale distincte. Localităţile arondate sunt: Caransebeş, Bolvaşniţa, Buchin, Constantin Daicovici, Copăcele, Păltiniş, Sacu, Turnu Ruieni, Teregova, Armenis, Bucosnita, Cornea, Cornereva, Domasnea, Luncavita, Slatina Timis.
                 Serviciul Fiscal Orasenesc Oraviţa (Str. Emanoil gojdu, nr. 43-45, tel/fax: 0255/572256), administrează un număr de 1.876 contribuabili persoane fizice si juridice si 4.587 contribuabili persoane fizice coduri numerice personale distincte. Localităţile arondate administraţiei sunt:  Oraviţa, Berlişte, Ciclova Română, Ciuchici, Ciudanoviţa, Forotic, Grădinari, Naidăş, Răcăşdia, Sasca Montană, Ticvaniu Mare, Vărădia, Vrani.
                 Serviciul Fiscal Orasenesc Oţelu Roşu (Str. Hategului, nr. 110, tel/fax:0255/530964), administrează un număr de 1.928 contribuabili persoane fizice si juridice si 3.970 contribuabili persoane fizice coduri numerice personale distincte. Localităţile arondate sunt:  Oţelu Roşu, Băuţar, Glimboca, Marga, Obreja, Rusca Montană, Zăvoi.
                 Serviciul Fiscal Orasenesc Moldova Nouă (Str. Soseaua Dunarii, nr. 224, tel/fax: 0255/542293), administrează un număr de 1.697 contribuabili persoane fizice si juridice si 3.379 contribuabili persoane fizice coduri numerice personale distincte. Localităţile arondate sunt: Moldova Noua, Berzasca, Cărbunari, Gârnic, Pescari, Pojejena, Sicheviţa, Socol.
                 Serviciul Fiscal Orasenesc Băile Herculane(Str. M. Eminescu, nr. 10, tel/fax: 0255/560501), administrează un număr de 1.275 contribuabili persoane fizice si juridice si 2.744 contribuabili persoane fizice coduri numerice personale distincte. Are arondate următoarele localităţi: Băile Herculane, Iablaniţa, Mehadia, Mehadica, Topleţ.
                 Biroul Fiscal Comunal Bozovici (Str. M. Eminescu, nr. 250 B, tel/fax: 0255/242611), administrează un număr de 793 contribuabili persoane fizice si juridice si 1.753 contribuabili persoane fizice coduri numerice personale distincte. Localităţile arondate sunt: Bozovici, Bănia, Dalboşeţ, Eftimie Murgu, Lăpuşnicel, Lăpuşnicul Mare, Prigor, Şopotu Nou.

                 Principalii indicatori de performanţă specifici activitatii de colectare a creantelor bugetare, pe primele trei luni ale anului 2017 si pe trimestrul I 2017 sunt :

Ind.
Denumire
Denumire componenta
Ianuarie 2017
Februarie 2017
Martie 2017
Trim I 2017
Valoare componenta
Valoare componenta
Valoare componenta
Valoare componenta
F1
Gradul de realizare a programului de incasari venituri bugetare (valori brute)
A - Realizari venituri bugetare brute
48.206.908
43.579.757
49.265.969
141.052.634
B - Program venituri bugetare brute
54.700.725
41.381.812
49.820.000
145.902.537
% = (A/B)*100
88,13
105,31
98,89
96,68
F2
Gradul de realizare a programului de incasari venituri bugetare (valori nete)
A - Realizari venituri bugetare nete
47.216.183
43.087.945
49.265.969
139.570.097
B - Program incasari nete
53.710.000
40.890.000
49.820.000
144.420.000
% = (A/B)*100
87,91
105,38
98,89
96,64
F3
Gradul de incasare/stingere a arieratelor din executare silita la persoane juridice
A - Suma incasarilor/stingerilor realizate prin aplicarea masurilor de executare silita
5.556.767
10.761.094
16.946.387
16.946.387
B - Total arierate aflate in executare silita
81.453.252
84.626.252
91.260.665
91.260.665
% = (A/B)*100
6,82
12,72
18,57
18,57
F4
Rata de colectare a arieratelor la persoane juridice
A - Incasari/stingeri din arierate
10.627.414
21.352.892
42.292.242
42.292.242
B - Total arierate
794.355.401
804.885.462
823.211.486
823.211.486
% = (A/B)*100
1,34
2,65
5,14
5,14
F5
Ponderea incasarilor realizate prin aplicarea masurilor de executare silita in total venituri incasate
A - Suma incasarilor realizate prin aplicarea masurilor de executare silita
5.872.365
5.633.204
6.781.312
18.286.881
B - Total venituri incasate
47.216.183
43.087.945
49.265.969
139.570.097
% = (A/B)*100
12,44
13,07
13,76
13,10
F6
Gradul de conformare voluntara la plata obligatiilor fiscale (valoric)
A - Sume incasate in termen, aferente sumelor declarate
41.756.207
35.027.630
33.864.432 
110.648.269
B - Sume declarate (de plata)
55.228.466
40.410.105
45.374.515 
141.013.086
% = (A/B)*100
75,61
86,68
74,63 
78,47
F7
Gradul de depunere voluntara a declaratiilor fiscale, pe tipuri de impozite
A - Declaratii depuse in termen, confom vectorului fiscal + declaratii depuse in afara vectorului
54.216
43.530
44.491
142.237
B - Declaratii asteptate conform vectorului fiscal + declaratii depuse in afara vectorului
59.074
46.136
47.022
152.232
% = (A/B)*100
91,78
94,35
94,62
93,43
F8
Evoluţia stocului de DNOR care, la sfarsitul lunii, au termenul legal de solutionare intarziat cu mai mult de 90 de zile, fata de stocul de astfel de deconturi de la sfarsitul anului precedent
A - Numarul de DNOR cu termenul legal de solutionare intarziat cu mai mult de 90 de zile, aflate in stoc in curs de solutionare la data de 31 dec. an anterior
1
1
1
1
B - Numarul de DNOR cu termenul legal de solutionare intarziat cu mai mult de 90 de zile, aflate in stoc in curs de solutionare la sfarsitul perioaderi de raportare
1
1
5
5

Din analiza indicatorilor din tabelul de mai sus rezulta urmatoarele:

            1. Gradul de realizare a programului de incasari venituri bugetare (valori brute), (unde A reprezinta realizari venituri bugetare brute iar B program venituri bugetare brute), procentul de realizare al acestui indicator pe trimestrul I 2017 a fost de 96,68 % . Astfel, in cifre absolute, total incasari venituri bugetare brute in primele trei luni ale anului curent au fost  de 141.052.634 lei, iar programul provizoriu orientativ brut de incasari venituri bugetare pe trimestrul I 2017 a fost de 145.902.537 lei.

            2. Gradul de realizare a programului de incasari venituri bugetare (valori nete), (unde A reprezinta realizari venituri bugetare nete , iar B program de incasari nete). In anul 2017 incasarile nete la bugetul general consolidat au fost  de 139.570.097 lei in conditiile in care programul provizoriu orientativ de incasari nete comunicat de catre ANAF a fost de 144.420.000 lei, ceea ce inseamna un procentul de realizare al acestui indicator de 96,64 %.
            Principalele cauze ale nerealizarii 100% a acestui indicator, au fost:
- rezultate slabe in ceea ce priveste valorificarea bunurilor mobile si imobile sechestrate datorita neprezentarii la licitatii  a ofertantilor;
- foarte multi contribuabili nu deruleaza operatiunile de incasari si plati prin conturile bancare, fapt care conduce la o eficienta redusa a masurilor de instituire a popririlor asupra disponibilitatilor  existente in conturile bancare;
- insuficienta de personal disponibil pentru cercetari la fata locului si deplasari in teren tinand seama de numarul mare de debitori;
            Lista primilor 10 contribuabili care inregistreaza cele mai mari arierate certe la bugetul general consolidat, la data de 31.03.2017 este redata mai jos:

Nr. Crt.
C.U.I.
Denumire contribuabil
Total arierate certe la data de 31.03.2017
Organul fiscal de administrare
1
1061626
SPITALUL JUDEŢEAN DE URGENŢĂ REŞIŢA
1.268.225
AJFP CS-Colectare
2
33340017
SIRO DESSERT SRL
392.943
AJFP CS-Colectare
3
14455991
ANDREEA IMOBIL INVEST SRL
370.829
SFM Caransebes
4
13474405
BOCSA MIN SA
341.383
AJFP CS-Colectare
5
14366231
ARSENAL-RESITA S.A.
322.145
AJFP CS-Colectare
6
8927860
AVANGARDE CONS S.R.L.
317.626
AJFP CS-Colectare
7
25520769
FASHION STILE PRBG S.R.L.
284.581
AJFP CS-Colectare
8
15205047
ROT - ADIM & VIO S.R.L.
271090
BFC Bozovici
9
31514966
TASTY PIZZA ROBERTO SRL
264.426
SFM Caransebes
10
18956847
ROKSBEK SRL
257.266
AJFP CS-Colectare

             3. Gradul de incasare/stingere a arieratelor din executare silita la persoane juridice, (unde A reprezinta suma incasarilor/stingerilor realizate prin aplicarea masurilor de executare silita, iar B total arierate aflate in executare silita la persane juridice). Conform datelor prezentate in tabelul indicatorilor de performanta, se observa o crestere a gradului de incasare /stingere a arieratelor din executare silita la persoane juridice de la o luna la alta, astfel in luna ianuarie acesta a fost de 6,82 % , la finele lunii februarie de 12,72 % iar la finele lunii martie 2017 a fost de 18,57 %. 
             In primele 3 luni ale anului 2017, in conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, au fost comunicate un numar de 7.703 somaţii însoţite de titluri executorii pentru creante in suma totala de 29.074.745 lei; au fost instituite un numar de 2.809 popriri asupra disponibilităţilor banesti existente in conturile bancare pentru creante in suma totala de 9.090.633 lei si au fost instituite un numar de 442 de popriri asupra veniturilor datorate de terţi debitorilor pentru creante in suma totala de 8.436.803 lei. De asemenea au fost instituite un numar de 11 sechestre asupra bunurilor mobile proprietatea debitorilor in valoare totala de 1.048.840 lei precum si un numar de 4 sechestre asupra bunurilor imobile proprietatea debitorilor in suma totala de 1.334.358 lei.
            Cu toate acestea, nivelul redus al incasarilor si respectiv al sumelor stinse prin alte modalitati prevazute de Codul de procedura fiscala  comparativ cu arieratele aflate in executare silita inregistrate de persoanele juridice se datoreaza ponderii mari a a arieratelor incerte in total arierate de recuperat aflate in executare silita. Astfel, din totalul arieratelor de recuperat aflate in executare silita in cuantum de 91.260.665 lei, creantele incerte reprezinta  57.29% (respectiv 52.281.054 lei). Mentionam ca in categoria arieratelor incerte, se regasesc obligatiile bugetare restante al contribuabililor declarati inactivi conform prevederilor legale, creantele fiscale pentru care s-a solicitat deschiderea procedurii insolventei, creantele fiscale stabilite prin estimarea bazei de impunere de catre organele de inspectie fiscala, creantele fiscale pentru care s-au formulat contestatii precum si creantele fiscale stabilite prin impunere din oficiu de catre organele fiscale.

            4. Rata de colectare a arieratelor la persoane juridice (unde A reprezinta Incasari /stingeri din arierate, iar B total arierate la persane juridice). Conform informatiilor din tabelul indicatorilor de performanta, rata de colectare a arieratelor la persoane juridice a crescut de la o luna la alta, aceasta fiind in ianuarie de 1,34 % iar la finele lunii martie  ajungand la 5,14 %.
Modul de calcul al acestui indicator, respectiv faptul ca total incasari si stingeri din arierate se raporteaza la total arierate constituite, incluzand si arieratele nerecuperabile (spre exemplu : arieratele aferente debitorilor care se afla sub incidenta legii insolventei, arieratele debitorilor declarati insolvabili fara venituri sau bunuri urmaribile),  explica nivelul redus al acestui indicator. Astfel, in cifre absolute, din  totalul arieratelor constituite la finele lunii martie 2017 in suma de 823.211.486 lei, ponderea ariaratelor nerecuperabile este de 84,80% , adica 698.109.360 lei. Conform legii, organele de executare silita nu mai pot actiona asupra acestor arierate nerecuperabile in vederea incasarii, executarea silita fiind suspendata.

            5. Ponderea incasarilor realizate prin aplicarea masurilor de executare silita in total venituri incasate, (unde A reprezinta suma incasarilor realizate prin aplicarea masurilor de executare silita, iar B total venituri incasate). Procentul de realizare al acestui indicator a fost in ianuarie de 12,44%, in februarie de 13,07% iar la finele lunii martie 2017 a fost 13,76 % observandu-se o tendinta de crestere de la o perioada la alta, media pe trimestrul I 2017 fiind de 13,10%, nivelul planificat in anii anteriori fiind intre 12-14 % . Situatia detaliata pe fiecare buget in parte, se prezinta astfel: bugetul de stat 16,20%;  bugetul asigurarilor sociale de stat 11,84%,  bugetul asigurarilor de sanatate 9,25% si bugetul asigurarilor pentru somaj 12,25%.


Bugetul de stat
Bugetul asigurarilor sociale de stat
Bugetul asigurarilor de sanatate
Bugetul asigurarilor pentru somaj
TOTAL BGC
TRIM I  2017
incasari din executare silita
9.203.537
6.220.078
2.604.156
259.110
18.286.881
incasari nete
56.798.937
52.518.779
28.137.870
2.114.511
139.570.097
% de realizare
16,20
11,84
9,25
12,25
13,10

Incasările din executare silita in primele trei luni ale anului 2017, detaliate pe forme de executare, se prezinta astfel: sumele incasate urmare somatiilor comunicate au fost de 12.160.177 lei, incasarile urmare instituirii de popriri asupra disponibilitatilor din conturile bancare au fost de 5.406.907 lei,  sumele incasate in urma instituirii de popriri asupra veniturilor datorate de terţi debitorilor au fost de 711.286 lei si sumele incasate dupa valorificarea sechestrelor instituite asura bunurilor mobile si imobile ale debitorilor au fost de 8.512 lei.

            6. Gradul de conformare voluntara la plata obligatiilor fiscale (valoric), ( in care A reprezinta sumele incasate in termen aferente sumelor declarate, iar B reprezinta  sumele declarate – de plata). Sumele incasate in termen in trimestrul I al anului 2017 au fost de 110.648.269 lei, din total sume declarate in termen de 141.013.086, ceea ce inseamna un grad de conformare voluntara la plata obligatiilor fiscale 78,74%.

            7. Gradul de depunere voluntara a declaratiilor fiscale, pe tipuri de impozite(unde A reprezinta declaratiile depuse in termen conform vectorului fiscal, plus declaratii depuse in afara vectorului, iar B reprezinta declaratii asteptate conform  vectorului fiscal plus declaratii depuse in afara vectorului). Asa cum se poate  observa din tabel, gradul de depunere voluntara a declaratiilor fiscale, pe tipuri de impozite, este in crestere, astfel in luna ianuarie a fost de 91,78%, in februarie de 94,35% iar in martie de 94,62%. Media pe trimestrul I 2017 este de 93,43% fiind peste nivelul planificat din anii anteriori.

            8. Evolutia stocului de DNOR care, la sfarsitul lunii, au termenul legal de solutionare intarziat cu mai mult de 90 de zile, fata de stocul de astfel de deconturi de la sfarsitul anului precedent (unde A reprezinta numarul de DNOR cu termenul legal de solutionare intarziat cu mai mult de 90 de zile, aflate in stoc in curs de solutionare la data de 31 dec. an anterior, iar B reprezinta numarul de DNOR cu termenul legal de solutionare intarziat cu mai mult de 90 de zile, aflate in stoc in curs de solutionare la sfarsitul perioaderi de raportare). Precizam ca cele 5 deconturi cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare aflate in sold la finele lunii martie 2017, reprezinta deconturi de TVA cu optiune de rambursare pentru care contribuabilii au solicitat compensarea sumelor de rambursat cu obligatii bugetare viitoare.

In concluzie, vectorii prioritari de actiune ai Administratiei Judeteane a Finantelor Publice Caras-Severin ii constituie incasarea veniturilor la bugetul general consolidat si combaterea evaziunii fiscale.
Principalele obiective ale  A.J.F.P.Caras-Severin pentru anul fiscal 2017 sunt :
- realizarea nivelurilor programate ale indicatorilor de performanta;
- asigurarea realizarii integrale si la termen a sarcinilor dispuse de conducerea  Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Timisoara si respectiv a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
- realizarea masurilor dispuse in urma controalelor organelor locale ale Curtii de Conturi;
- organizarea cat mai eficienta a activitatii de colectare a veniturilor bugetare;
- solutionarea cu promptitudine si in termenele legale a solicitarilor adresate de catre contribuabili;
- organizarea de actiuni sistematice de dialog si indrumare a contribuabililor;
- organizarea actiunilor privind prevenirea si combaterea evaziunii fiscale.

SEF ADMINISTRATIE
LEON SEBASTIAN BARBU
                                                                                        

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu