RAPORT
PRIVIND ANALIZA REALIZARII PRINCIPALILOR
INDICATORI SPECIFICI
ACTIVITATII DE COLECTARE A
CREANTELOR BUGETARE
pe trimestrul I 2017
Administratia
Judeteana a Finantelor Publice Caras-Severin prin activitatea desfasurata,
urmareste asigurarea infaptuirii
politicii fiscale a Guvernului, respectiv a M.F.P. si A.N.A.F., in sensul intaririi disciplinei
financiar-fiscale, prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, respectarea
reglementarilor legale in vigoare, incasarea la timp si in totalitate a sumelor
datorate la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul
asigurarilor sociale de sanatate si bugetul asigurarilor de somaj, indrumarea
agentilor economici pentru o mai buna cunoastere a reglementarilor
financiar-fiscale prevazute de Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu
modificarile si completarile ulterioare.
Structura
organizatorica. La data de 31.03.2017 Administratia
Judeteana a Finanţelor Publice Caraş-Severin are în subordine 7 structuri
organizatorice: structura
de Colectare din cadrul aparatului propriu al AJFP Caraş-Severin, Serviciul Fiscal Municipal Caransebes,
Serviciul Fiscal Orasenesc Moldova Noua, SFO Oravita, SFO Baile Herculane, SFO
Otelu Rosu si Biroul Fiscal Comunal Bozovici.
Numărul total de contribuabili administraţi la 31.03.2017 în judeţul Caraş-Severin este de 23.621,
în următoarea structura:
- persoane juridice: 14.184
- persoane fizice cu cod fiscal: 8.362
- altii ( asociatii familiale, puncte
de lucru): 1.075
Numărul total de
contribuabili persoane fizice (contribuabili activi) administraţi la 31.03.2017
în judeţul Caraş-Severin este de 41.353 coduri numerice personale distincte.
Structura
de Colectare din cadrul aparatului propriu al AJFP Caraş-Severin (Resita, str. Doman, nr. 2, tel: 0255/210522,
fax:0255/211122)- administreaza un număr de 11.024 contribuabili persoane fizice
si juridice si 15.183 contribuabili persoane fizice coduri
numerice personale distincte. Localităţile arondate acestei structuri
sunt: Reşiţa, Brebu, Brebu Nou, Caraşova, Dognecea, Ezeriş, Fârliug, Goruia,
Lupac, Târnova, Văliug, Zorlenţu Mare, Anina, Bocsa, Berzovia, Doclin, Maureni,
Ocna de Fier, Ramna, Vermes.
Serviciul Fiscal
Municipal Caransebes(Str.Gen.Mihail Trapsa, nr.1,
tel: 0255/511154, fax:0255/512401) administrează un număr de 5.028
contribuabili persoane fizice si juridice si 9.737 contribuabili
persoane fizice coduri numerice personale distincte. Localităţile
arondate sunt: Caransebeş, Bolvaşniţa, Buchin, Constantin Daicovici, Copăcele,
Păltiniş, Sacu, Turnu Ruieni, Teregova, Armenis, Bucosnita, Cornea, Cornereva,
Domasnea, Luncavita, Slatina Timis.
Serviciul
Fiscal Orasenesc Oraviţa (Str. Emanoil gojdu, nr. 43-45,
tel/fax: 0255/572256), administrează un număr de 1.876 contribuabili persoane
fizice si juridice si 4.587 contribuabili persoane
fizice coduri numerice personale distincte. Localităţile arondate
administraţiei sunt: Oraviţa, Berlişte,
Ciclova Română, Ciuchici, Ciudanoviţa, Forotic, Grădinari, Naidăş, Răcăşdia,
Sasca Montană, Ticvaniu Mare, Vărădia, Vrani.
Serviciul Fiscal
Orasenesc Oţelu Roşu (Str. Hategului, nr. 110, tel/fax:0255/530964),
administrează un număr de 1.928 contribuabili persoane fizice si juridice si
3.970 contribuabili persoane fizice coduri numerice
personale distincte. Localităţile arondate sunt: Oţelu Roşu, Băuţar, Glimboca, Marga, Obreja,
Rusca Montană, Zăvoi.
Serviciul Fiscal
Orasenesc Moldova Nouă (Str. Soseaua Dunarii, nr. 224,
tel/fax: 0255/542293), administrează un număr de 1.697 contribuabili persoane
fizice si juridice si 3.379 contribuabili persoane
fizice coduri numerice personale distincte. Localităţile arondate sunt:
Moldova Noua, Berzasca, Cărbunari, Gârnic, Pescari, Pojejena, Sicheviţa, Socol.
Serviciul Fiscal
Orasenesc Băile Herculane(Str. M. Eminescu, nr. 10,
tel/fax: 0255/560501), administrează un număr de 1.275 contribuabili persoane fizice
si juridice si 2.744 contribuabili persoane fizice coduri
numerice personale distincte. Are arondate următoarele localităţi: Băile
Herculane, Iablaniţa, Mehadia, Mehadica, Topleţ.
Biroul Fiscal
Comunal Bozovici (Str. M. Eminescu, nr. 250 B,
tel/fax: 0255/242611), administrează un număr de 793 contribuabili persoane
fizice si juridice si 1.753 contribuabili persoane
fizice coduri numerice personale distincte. Localităţile arondate sunt:
Bozovici, Bănia, Dalboşeţ, Eftimie Murgu, Lăpuşnicel, Lăpuşnicul Mare, Prigor,
Şopotu Nou.
Principalii
indicatori de performanţă specifici activitatii de colectare a creantelor
bugetare, pe primele trei luni ale anului 2017 si pe trimestrul I 2017 sunt :
Ind.
|
Denumire
|
Denumire componenta
|
Ianuarie 2017
|
Februarie 2017
|
Martie 2017
|
Trim I 2017
|
Valoare componenta
|
Valoare componenta
|
Valoare componenta
|
Valoare componenta
|
|||
F1
|
Gradul de realizare a programului de incasari
venituri bugetare (valori brute)
|
A - Realizari venituri bugetare brute
|
48.206.908
|
43.579.757
|
49.265.969
|
141.052.634
|
B - Program venituri bugetare brute
|
54.700.725
|
41.381.812
|
49.820.000
|
145.902.537
|
||
% = (A/B)*100
|
88,13
|
105,31
|
98,89
|
96,68
|
||
F2
|
Gradul de realizare a programului de incasari
venituri bugetare (valori nete)
|
A - Realizari venituri bugetare nete
|
47.216.183
|
43.087.945
|
49.265.969
|
139.570.097
|
B - Program incasari nete
|
53.710.000
|
40.890.000
|
49.820.000
|
144.420.000
|
||
% = (A/B)*100
|
87,91
|
105,38
|
98,89
|
96,64
|
||
F3
|
Gradul de incasare/stingere a arieratelor din
executare silita la persoane juridice
|
A - Suma incasarilor/stingerilor
realizate prin aplicarea masurilor de executare silita
|
5.556.767
|
10.761.094
|
16.946.387
|
16.946.387
|
B - Total arierate aflate in executare
silita
|
81.453.252
|
84.626.252
|
91.260.665
|
91.260.665
|
||
% = (A/B)*100
|
6,82
|
12,72
|
18,57
|
18,57
|
||
F4
|
Rata de colectare a arieratelor la persoane juridice
|
A - Incasari/stingeri din arierate
|
10.627.414
|
21.352.892
|
42.292.242
|
42.292.242
|
B - Total arierate
|
794.355.401
|
804.885.462
|
823.211.486
|
823.211.486
|
||
% = (A/B)*100
|
1,34
|
2,65
|
5,14
|
5,14
|
||
F5
|
Ponderea incasarilor realizate prin aplicarea
masurilor de executare silita in total venituri incasate
|
A - Suma incasarilor realizate prin
aplicarea masurilor de executare silita
|
5.872.365
|
5.633.204
|
6.781.312
|
18.286.881
|
B - Total venituri incasate
|
47.216.183
|
43.087.945
|
49.265.969
|
139.570.097
|
||
% = (A/B)*100
|
12,44
|
13,07
|
13,76
|
13,10
|
||
F6
|
Gradul de conformare voluntara la plata obligatiilor
fiscale (valoric)
|
A - Sume incasate in termen, aferente
sumelor declarate
|
41.756.207
|
35.027.630
|
33.864.432
|
110.648.269
|
B - Sume declarate (de plata)
|
55.228.466
|
40.410.105
|
45.374.515
|
141.013.086
|
||
% = (A/B)*100
|
75,61
|
86,68
|
74,63
|
78,47
|
||
F7
|
Gradul de depunere voluntara a declaratiilor
fiscale, pe tipuri de impozite
|
A - Declaratii depuse in termen, confom
vectorului fiscal + declaratii depuse in afara vectorului
|
54.216
|
43.530
|
44.491
|
142.237
|
B - Declaratii asteptate conform
vectorului fiscal + declaratii depuse in afara vectorului
|
59.074
|
46.136
|
47.022
|
152.232
|
||
% = (A/B)*100
|
91,78
|
94,35
|
94,62
|
93,43
|
||
F8
|
Evoluţia stocului de DNOR care, la sfarsitul lunii,
au termenul legal de solutionare intarziat cu mai mult de 90 de zile, fata de
stocul de astfel de deconturi de la sfarsitul anului precedent
|
A - Numarul de DNOR cu termenul legal de
solutionare intarziat cu mai mult de 90 de zile, aflate in stoc in curs de
solutionare la data de 31 dec. an anterior
|
1
|
1
|
1
|
1
|
B - Numarul de DNOR cu termenul legal de
solutionare intarziat cu mai mult de 90 de zile, aflate in stoc in curs de
solutionare la sfarsitul perioaderi de raportare
|
1
|
1
|
5
|
5
|
Din analiza
indicatorilor din tabelul de mai sus rezulta urmatoarele:
1. Gradul
de realizare a programului de incasari venituri bugetare (valori brute), (unde A reprezinta realizari
venituri bugetare brute iar B program venituri
bugetare brute), procentul de realizare al acestui indicator pe trimestrul
I 2017 a fost de 96,68 % . Astfel, in cifre absolute, total incasari venituri
bugetare brute in primele trei luni ale anului curent au fost de 141.052.634 lei, iar programul provizoriu
orientativ brut de incasari venituri bugetare pe trimestrul I 2017 a fost de
145.902.537 lei.
2. Gradul
de realizare a programului de incasari venituri bugetare (valori nete), (unde A reprezinta realizari venituri bugetare nete , iar
B program de incasari nete). In anul 2017 incasarile nete la bugetul general
consolidat au fost de 139.570.097 lei in
conditiile in care programul provizoriu orientativ de incasari nete comunicat
de catre ANAF a fost de 144.420.000 lei, ceea ce inseamna un procentul de
realizare al acestui indicator de 96,64 %.
Principalele cauze ale nerealizarii
100% a acestui indicator, au fost:
- rezultate slabe in ceea ce priveste
valorificarea bunurilor mobile si imobile sechestrate datorita neprezentarii la
licitatii a ofertantilor;
- foarte multi contribuabili nu deruleaza
operatiunile de incasari si plati prin conturile bancare, fapt care conduce la
o eficienta redusa a masurilor de instituire a popririlor asupra
disponibilitatilor existente in conturile
bancare;
- insuficienta de personal disponibil pentru
cercetari la fata locului si deplasari in teren tinand seama de numarul mare de
debitori;
Lista primilor 10 contribuabili care
inregistreaza cele mai mari arierate certe la bugetul general consolidat, la
data de 31.03.2017 este redata mai jos:
Nr. Crt.
|
C.U.I.
|
Denumire contribuabil
|
Total arierate certe la data de 31.03.2017
|
Organul fiscal de administrare
|
1
|
1061626
|
SPITALUL JUDEŢEAN DE URGENŢĂ REŞIŢA
|
1.268.225
|
AJFP CS-Colectare
|
2
|
33340017
|
SIRO DESSERT SRL
|
392.943
|
AJFP CS-Colectare
|
3
|
14455991
|
ANDREEA IMOBIL INVEST SRL
|
370.829
|
SFM Caransebes
|
4
|
13474405
|
BOCSA MIN SA
|
341.383
|
AJFP CS-Colectare
|
5
|
14366231
|
ARSENAL-RESITA S.A.
|
322.145
|
AJFP CS-Colectare
|
6
|
8927860
|
AVANGARDE CONS S.R.L.
|
317.626
|
AJFP CS-Colectare
|
7
|
25520769
|
FASHION STILE PRBG S.R.L.
|
284.581
|
AJFP CS-Colectare
|
8
|
15205047
|
ROT - ADIM & VIO S.R.L.
|
271090
|
BFC Bozovici
|
9
|
31514966
|
TASTY PIZZA ROBERTO SRL
|
264.426
|
SFM Caransebes
|
10
|
18956847
|
ROKSBEK SRL
|
257.266
|
AJFP CS-Colectare
|
3. Gradul de incasare/stingere a arieratelor
din executare silita la persoane juridice, (unde A
reprezinta suma
incasarilor/stingerilor realizate prin aplicarea masurilor de executare silita, iar B total arierate aflate in executare silita la persane juridice). Conform datelor prezentate in tabelul indicatorilor de performanta, se observa o crestere a gradului de
incasare /stingere a arieratelor din executare silita la persoane juridice de la o
luna la alta, astfel in luna ianuarie acesta a fost de 6,82 % , la finele lunii
februarie de 12,72 % iar la finele lunii martie 2017 a fost de 18,57 %.
In primele 3 luni ale anului 2017, in
conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura
fiscala, au fost comunicate un numar de 7.703 somaţii însoţite de titluri
executorii pentru creante in suma totala de 29.074.745 lei; au fost instituite
un numar de 2.809 popriri asupra disponibilităţilor banesti existente in
conturile bancare pentru creante in suma totala de 9.090.633 lei si au fost
instituite un numar de 442 de popriri asupra veniturilor datorate de terţi
debitorilor pentru creante in suma totala de 8.436.803 lei. De asemenea au fost
instituite un numar de 11 sechestre asupra bunurilor mobile proprietatea
debitorilor in valoare totala de 1.048.840 lei precum si un numar de 4
sechestre asupra bunurilor imobile proprietatea debitorilor in suma totala de 1.334.358
lei.
Cu toate acestea, nivelul redus al incasarilor si respectiv al sumelor stinse prin alte
modalitati prevazute de Codul de procedura fiscala comparativ cu arieratele aflate in executare
silita inregistrate de persoanele juridice se datoreaza ponderii mari a a
arieratelor incerte in total arierate de recuperat aflate in executare silita.
Astfel, din totalul arieratelor de recuperat aflate in executare silita in
cuantum de 91.260.665 lei, creantele incerte reprezinta 57.29% (respectiv 52.281.054 lei). Mentionam
ca in categoria arieratelor incerte, se regasesc obligatiile bugetare restante
al contribuabililor declarati inactivi conform prevederilor legale, creantele
fiscale pentru care s-a solicitat deschiderea procedurii insolventei, creantele
fiscale stabilite prin estimarea bazei de impunere de catre organele de
inspectie fiscala, creantele fiscale pentru care s-au formulat contestatii
precum si creantele fiscale stabilite prin impunere din oficiu de catre
organele fiscale.
4. Rata de colectare a arieratelor la persoane juridice
(unde A reprezinta
Incasari
/stingeri din arierate, iar B total arierate la persane juridice). Conform informatiilor din tabelul indicatorilor de performanta, rata de
colectare a arieratelor la persoane juridice a crescut de la o luna la alta,
aceasta fiind in ianuarie de 1,34 % iar la finele lunii martie ajungand la 5,14 %.
Modul de calcul al acestui indicator, respectiv
faptul ca total incasari si stingeri din arierate se raporteaza la total
arierate constituite, incluzand si arieratele nerecuperabile (spre
exemplu : arieratele aferente debitorilor care se afla sub incidenta legii
insolventei, arieratele debitorilor declarati insolvabili fara venituri sau
bunuri urmaribile), explica nivelul
redus al acestui indicator. Astfel, in cifre absolute, din totalul arieratelor constituite la finele
lunii martie 2017 in suma de 823.211.486 lei, ponderea ariaratelor
nerecuperabile este de 84,80% , adica 698.109.360 lei. Conform legii, organele de executare silita nu
mai pot actiona asupra acestor arierate nerecuperabile in vederea incasarii, executarea
silita fiind suspendata.
5. Ponderea
incasarilor realizate prin aplicarea masurilor de executare silita in total
venituri incasate, (unde A
reprezinta suma incasarilor realizate prin aplicarea masurilor de executare
silita, iar B total venituri incasate). Procentul de
realizare al acestui indicator a fost in ianuarie de 12,44%, in februarie de
13,07% iar la finele lunii martie 2017 a fost 13,76 % observandu-se o tendinta
de crestere de la o perioada la alta, media pe trimestrul I 2017 fiind de 13,10%,
nivelul planificat in anii anteriori fiind intre 12-14 % . Situatia detaliata
pe fiecare buget in parte, se prezinta astfel: bugetul de stat 16,20%; bugetul asigurarilor
sociale de stat 11,84%, bugetul asigurarilor de sanatate 9,25% si bugetul asigurarilor pentru somaj 12,25%.
|
Bugetul de stat
|
Bugetul asigurarilor sociale de stat
|
Bugetul asigurarilor de sanatate
|
Bugetul asigurarilor pentru somaj
|
TOTAL BGC
|
TRIM I 2017
|
|||||
incasari din executare silita
|
9.203.537
|
6.220.078
|
2.604.156
|
259.110
|
18.286.881
|
incasari nete
|
56.798.937
|
52.518.779
|
28.137.870
|
2.114.511
|
139.570.097
|
% de realizare
|
16,20
|
11,84
|
9,25
|
12,25
|
13,10
|
Incasările din executare
silita in primele trei luni ale anului 2017, detaliate pe forme de executare,
se prezinta astfel: sumele incasate urmare somatiilor comunicate au fost de
12.160.177 lei, incasarile urmare instituirii de popriri asupra disponibilitatilor
din conturile bancare au fost de 5.406.907 lei, sumele incasate in urma instituirii de popriri
asupra veniturilor datorate de terţi debitorilor au fost de 711.286 lei si
sumele incasate dupa valorificarea sechestrelor instituite asura bunurilor
mobile si imobile ale debitorilor au fost de 8.512 lei.
6.
Gradul de conformare voluntara la plata obligatiilor fiscale (valoric), ( in care A reprezinta
sumele incasate in termen aferente sumelor declarate, iar B reprezinta sumele declarate – de plata). Sumele
incasate in termen in trimestrul I al anului 2017 au fost de 110.648.269 lei,
din total sume declarate in termen de 141.013.086, ceea ce inseamna un grad de
conformare voluntara la plata obligatiilor fiscale 78,74%.
7. Gradul
de depunere voluntara a declaratiilor fiscale, pe tipuri de impozite(unde A reprezinta declaratiile depuse in termen conform
vectorului fiscal, plus declaratii depuse in afara vectorului, iar B reprezinta
declaratii asteptate conform vectorului
fiscal plus declaratii depuse in afara vectorului). Asa cum se
poate observa din tabel, gradul de
depunere voluntara a declaratiilor fiscale, pe tipuri de impozite, este in
crestere, astfel in luna ianuarie a fost de 91,78%, in februarie de 94,35% iar
in martie de 94,62%. Media pe trimestrul I 2017 este de 93,43% fiind peste
nivelul planificat din anii anteriori.
8.
Evolutia stocului de DNOR care, la sfarsitul lunii, au termenul legal de
solutionare intarziat cu mai mult de 90 de zile, fata de stocul de astfel de
deconturi de la sfarsitul anului precedent (unde A reprezinta numarul de DNOR cu termenul legal de solutionare
intarziat cu mai mult de 90 de zile, aflate in stoc in curs de solutionare la
data de 31 dec. an anterior, iar B reprezinta numarul de DNOR cu termenul legal
de solutionare intarziat cu mai mult de 90 de zile, aflate in stoc in curs de
solutionare la sfarsitul perioaderi de raportare). Precizam ca cele
5 deconturi cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare aflate in sold la
finele lunii martie 2017, reprezinta deconturi de TVA cu optiune de rambursare
pentru care contribuabilii au solicitat compensarea sumelor de rambursat cu
obligatii bugetare viitoare.
In concluzie, vectorii prioritari de actiune ai Administratiei
Judeteane a Finantelor Publice Caras-Severin ii constituie
incasarea veniturilor la bugetul general consolidat si combaterea evaziunii
fiscale.
Principalele obiective ale A.J.F.P.Caras-Severin pentru anul fiscal 2017
sunt :
- realizarea nivelurilor programate
ale indicatorilor de performanta;
- asigurarea realizarii integrale si
la termen a sarcinilor dispuse de conducerea
Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Timisoara si respectiv
a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
- realizarea masurilor dispuse in
urma controalelor organelor locale ale Curtii de Conturi;
- organizarea cat mai eficienta a
activitatii de colectare a veniturilor bugetare;
- solutionarea cu promptitudine si
in termenele legale a solicitarilor adresate de catre contribuabili;
- organizarea de actiuni sistematice
de dialog si indrumare a contribuabililor;
- organizarea
actiunilor privind prevenirea si combaterea evaziunii fiscale.
SEF
ADMINISTRATIE
LEON
SEBASTIAN BARBU
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu