Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



vineri, 14 aprilie 2017

ANCOM a adoptat o serie de decizii privind piața serviciilor poștale

 Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a dezbătut și adoptat în cadrul Consiliului Consultativ, din data de 12 aprilie 2017, mai multe decizii care privesc piața serviciilor poștale. Astfel, au fost adoptate decizia privind cererea de compensare a costului net aferent furnizării serviciilor poștale din sfera serviciului universal în anul 2015, decizia privind regimul de autorizare generală pentru furnizarea serviciilor poștale, decizia cu privire la raportarea unor date statistice de către furnizorii de servicii poștale și Strategia de reglementare în domeniul serviciilor poştale pentru perioada 2017-2020.

Costul net aferent furnizării serviciului universal poștal în anul 2015
În urma analizei cererii de compensare transmise ANCOM de către Compania Națională Poșta Română S.A. (CNPR), ANCOM a verificat și a ajustat, după caz, valoarea costului net al furnizării serviciilor incluse în sfera serviciului universal calculat în anul 2015 de către CNPR, iar apoi a analizat caracterul de sarcină injustă al costului net ajustat aferent furnizării serviciilor din sfera serviciului universal poștal în anul 2015 de către CNPR. Conform prevederilor legale, costul net reprezintă o sarcină injustă dacă sunt îndeplinite în mod cumulativ două condiții legate de nivelul rentabilității capitalului mediu angajat și de pragul de materialitate în funcție de veniturile înregistrate din furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal.
Analiza ANCOM a arătat că primul criteriu este îndeplinit, având în vedere că rentabilitatea capitalului mediu angajat pe segmentul serviciului universal se află sub valoarea costului mediu ponderat al capitalului stabilit de ANCOM pentru anul 2015 la 13,10%, pe când cel de-al doilea criteriu nu este îndeplinit, având în vedere că valoarea costului net nu depășește pragul de materialitate de 3% din valoarea veniturilor înregistrate de furnizorul desemnat de serviciu universal din furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal.
În urma analizei ANCOM, costul net aferent furnizării serviciilor din sfera serviciului universal în anul 2015 nu constituie o sarcină injustă pentru CNPR și nu este necesară compensarea acestuia. Decizia este adoptată și va fi comunicată CNPR.
Decizia privind regimul de autorizare generală
Noul regim de autorizare generală pentru furnizarea serviciilor poștale urmărește transpunerea cât mai fidelă a ultimelor modificări și completări ale actualului cadru legal primar și totodată, ca urmare a evoluțiilor intervenite pe piața serviciilor poştale, o adaptare a legislaţiei secundare în materie la noile tendinţe inovative din domeniu. ANCOM a urmărit totodată și creșterea gradului de transparenţă de pe piața serviciilor poștale, înglobând în acest act normativ obligaţiile furnizorilor de servicii poştale în ceea ce privește punerea la dispoziția utilizatorilor a informaţiilor relevante.
Ca urmare a revizuirii regimului de autorizare generală, furnizorilor de servicii poștale le revine obligația de a transmite ANCOM, până la data de 31 octombrie 2017, condițiile generale privind furnizarea serviciilor poștale, actualizate în conformitate cu dispozițiile legale din acest act normativ.
Decizia aprobată în cadrul acestei ședințe se va transmite spre publicare în Monitorul Oficial al României şi va intra în vigoare la 3 zile de la publicare.
Decizia cu privire la raportarea indicatorilor statistici
Având în vedere că în legislația primară au fost definite noi tipuri de trimiteri poștale, furnizorii de servicii poștale vor avea obligația de a raporta, în plus față de reglementarea actuală, și traficul și veniturile realizate din procesarea acestora: trimiteri de corespondență în număr mare, colete poștale în număr mare și imprimate în număr mare, pachete mici, respectiv pachete mici în număr mare, precum și sacii M. Ținând cont de evoluția tehnologică și de soluțiile inovative prin care mulți furnizori de servicii au început să asigure colectarea și livrarea trimiterilor poștale, este propus un nou indicator statistic privind sistemele automate de tip self-service, care va fi raportat în cadrul indicatorilor privind punctele de acces/contact nedeservite de personal, începând cu anul 2018, pentru perioada de referință 1 ianuarie - 31 decembrie 2017.
Aceste date statistice vor fi raportate anual, până la data de 15 martie cel târziu, pentru anul anterior.
Concomitent, prin noua decizie s-a instituit și obligația de raportare a unor noi indicatori, aceștia vizând traficul de trimiteri poștale (prelucrate în nume propriu și pe seama unui alt furnizor de servicii poștale) și veniturile provenind din furnizarea fiecărui serviciu inclus sau nu în sfera serviciului universal. Raportarea acestor indicatori se va face anual până la data de 15 iulie, pentru aceeași dată de referință reprezentată de anul calendaristic anterior.
Toate datele statistice vor fi transmise exclusiv prin mijloace electronice, prin intermediul unei aplicaţii informatice disponibile online aici, utilizând semnătura electronică certificată. Netransmiterea datelor statistice poate fi sancționată cu sume cuprinse între 100 și 15.000 lei pentru fiecare zi de întârziere.
Decizia se va publica în Monitorul Oficial al României și va intra în vigoare la data de 1 mai 2017.
Strategia de reglementare în domeniul serviciilor poştale pentru perioada 2017-2020
Strategia este structurată pe următoarele direcţii de acţiune: promovarea intereselor utilizatorilor de servicii poştale, asigurarea dreptului de acces la serviciul universal, promovarea concurenţei și încurajarea investiţiilor şi promovarea inovaţiei. Pentru a atinge obiectivele propuse, ANCOM va continua să monitorizeze condițiile de furnizare a serviciilor poștale și calitatea acestora, să informeze utilizatorii cu privire la drepturile lor în relația cu furnizorii de servicii poștale și să analizeze în ce măsură serviciile poștale disponibile pe piață asigură satisfacerea necesităților specifice ale utilizatorilor cu nevoi speciale. Activitatea de reglementare a serviciilor poștale a Autorității este armonizată cu direcțiile de acțiune și cu obiectivele strategice de reglementare stabilite în funcție de evoluția pieței și de reglementările de la nivel comunitar.
Strategia astfel adoptată va fi publicată pe pagina de internet a Autorității.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro şi www.portabilitate.ro. Pentru a compara ofertele de telefonie şi internet, intraţi pe www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro.
COMUNICAT DE PRESĂ 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu