Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 8 octombrie 2014

INFORMARE DE PRESĂ - Consiliul Judetean Caras-Severin

INFORMARE DE PRESĂ
I. Conform anexei nr. 5 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările și completările ulterioare, domnul profesor Nicolae Grindeanu, care în prezent ocupă funcția de inspector școlar general la Inspectoratul Școlar Județean Caraș-Severin, născut în luna septembrie 1947, a îndeplinit condițiile de pensionare la limită de vârstă în luna noiembrie 2011.
În luna noiembrie 2011, domnul Nicolae Grindeanu, ocupa funcția de conducere de director la Liceul “C.D.Loga” Caransebeș.
Conform Legii nr.1/2011 a educaţiei naţionale, în vigoare la acea dată, în speță art.284 alin (2) personalul de conducere se pensionează la data împlinirii vârstei legale de pensionare, iar după acea dată se interzice deținerea oricărei funcții de conducere, de îndrumare şi de control. Pe cale de consecință, nu putea să mai ocupe niciun fel de funcţie de conducere, de îndrumare şi de control și nici măcar pe cea de execuție, dar conform Ordinului OMECTS nr.5552/2011, în speţă art.11 alin.(1) personalul didactic de predare, de conducere, îndrumare şi control din învăţământul preuniversitar, care îndeplineşte vârsta de pensionare, se pensionează, de regulă, la data încheierii anului şcolar, acesta continuîndu-și activitatea până la data de 31.08.2012.
Conform tuturor actelor normative în vigoare, la data de 31.08.2012, domnul Nicolae Grindeanu își pierdea toate calitățile, în principal pe cea de profesor titular şi în subsidiar, pe cea de conducere de inspector şcolar general adjunct.
În fapt, după perioada august 2012, neţinând cont de nici un fel de prevedere legala, în speță art.284 alin.(2) din Legea nr.1/2011 a educaţiei naţionale, în vigoare la acea data, coroborat cu prevederile art.11alin.(1) din OMECTS nr.5552/2011, domnul Nicolae Grindeanu a fost numit, prin detașare în interesul învățământului, în funcția de conducere de inspector școlar adjunct, acesta pierzându-și, prin efectul legii, calitatea de profesor titular și fiindu-i interzis prin lege organică să ocupe o funcție de conducere, îndrumare și control.
Conform legii, nu putea sa-i fie rezervată o catedră după pensionare, acesta putea fi remunerat doar cu plata cu ora, calitate care nu-l îndrituia, pensionar fiind, să ocupe funcții de conducere de orice rang.
II. Legea nr.1/2011, în speță art.284, a suferit modificări, în sensul că alin.(2) a fost modificat de OUG nr.92/2012, rezultând faptul că, în perioada 01.09.2012 – 18.12.2012, domnul Nicolae Grindeanu a ocupat ilegal, atât funcția de profesor titular, din care a fost detașat, și mai ales, funcția de conducere de inspector şcolar general adjunct.
Respectând cronologia legislativă, precizăm faptul că, art.284 a fost completat cu alin.7, care prevedea, cităm : ”personalului didactic care a avut calitatea de titular şi care nu a depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare i se poate recunoaşte această calitate de către consiliul de administraţie, conform metodologiei prevăzute la alin. (6), cu condiţia renunţării la pensie pe perioada în care rămâne titular.”, aliniat declarat neconstituţíonal, prin Decizia Curţii Constituţionale nr. 397/2013, referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 284 alin. (7) şi art. 289 alin. (7) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, sens în care prevederile articolului mai sus menţíonat si-au încetat efectele juridice cu data de 15.12.2013.
Legiuitorul, pe cale de consecință a acționat prin OUG nr.117/2013 privind modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011 şi pentru luarea unor măsuri în domeniul învăţământului, modificând în tot prevederile alin.(7) ale art.284, rezultând 8 zile calendaristice în care a fost un vid legislativ.
Succesiunea de acte normative, nu poate avea efect retroactiv. Printr-un fals i s-a menținut domnului NICOLAE GRINDEANU calitatea de profesor titular și pe cale de consecință  i s-a rezervat o catedră, contrar tuturor actelor normative invocate precedent, sens în care, i s-a conferit calitatea de inspector şcolar general adjunct, şi/sau inspector şcolar general (în prezent).
Aspectele semnalate vin în contradicţie cu Legea organică nr. 1/2011 a educaţiei naţionale şi Ordinul MECTS nr. 5552/2011.
            III. În acord cu prevederile legale, consideram că menţinerea funcţiei de profesor titular şi pe cale de consecinţă rezervarea catedrei după împlinirea condiţiilor de pensionare, ar fi trebuit să conducă la încetarea de drept a contractului individual de muncă şi nu la prelungirea acestuia pentru o perioadă de 3 luni (31.08.2012-18.12.2012), stare de fapt care reprezintă o abatere gravă a reprezentanţilor Liceului C.D. Loga Caransebeş, care prin acţiune sau inacţiune, au emis sau nu acte administrative de prelungire  lovite de nulitate absolută.
            Pe cale de consecinţă, ordinul MECTS de numire prin detaşare în interesul învăţământului a domnului Nicolae Grindeanu este nul. Modificarea în timp a actelor normative, care în prezent îl îndrituie să ocupe funcţia de inspector şcolar general, nu poate motiva retroactiv şi împlini o nulitate absolută.
            În concluzie, în lumina argumentelor menţionate, învederăm faptul că în perioada  31.08.2012-18.12.2012, adică aproximativ trei luni şi jumătate, domnul NICOLAE GRINDEANU a ocupat ilegal funcţia de profesor titular şi pe cale de consecinţă funcţia de conducere de inspector şcolar general adjunct, şi/sau inspector şcolar general (în prezent), prin detaşare în interesul învăţământului.
            Totodată, se poate sublinia, NULITATEA ABSOLUTĂ ÎN FORMĂ CONTINUĂ, A ORDINULUI  MECTS, privind numirea prin detaşare în interesul învăţământului, a domnului NICOLAE GRINDEANU.
NOTĂ:
A fost trimisă la Ministerul Educaţiei Naţionale adresa nr.7024/22.05.2014 la care s-a primit următorul răspuns cu nr.8412 F/17.06.2014: „Conform prevederilor art.284 alin.6 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările actuale, care statuează că (…) în cazul în care în unităţile de învăţământ normele/posturile didactice nu pot fi acoperite cu titulari, personalul didactic din învăţământul preuniversitar, cu gradul didactic I sau cu titlul ştiinţific de doctor, care dovedeşte competenţă profesională deosebită, poate fi menţinut, cu aprobarea anuală a consiliului de administraţie, ca titular în funcţia didactică până la 3 ani peste vârsta de pensionare, la cerere, conform metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, domnul profesor Grindeanu Nicolae a fost beneficiarul acestor prevederi ”.
La această adresă, Consiliul Judeţean Caraş-Severin a revenit cu adresa nr.8289/01.07.2014, cu solicitarea de a i se comunica în ce condiţii domnul  Nicolae Grindeanu, în perioada 01.09.2012-18.12.2012, putea ocupa funcţia de profesor titular dar mai ales, funcţia de conducere de inspector şcolar general adjunct, adresă la care nu s-a mai primit răspuns.        
CONFERINȚĂ PRESA
8 octombrie 2014

TOTAL INVESTIȚII REALIZATE IN JUD. CS PRIN MĂSURA ISPA : 83.841.415,32 Euro  din care :
Anina : 1.570.301,68 euro
Băile Herculane – 1.119.388, 29 euro
Bocşa – 2.636.079,66 euro
Caransebeș : 5.496.875,82 EUR
Moldova Nouă – 2.021.431,26 euro
Oraviţa – 2.134.814,37 euro
Oțelu Roșu : 2.154.754,7 EUR
Reşiţa – 66.707.769,54  euro

TOTAL INVESTIȚII IN CURS DE REALIZARE IN JUD. CS PRIN POS MEDIU, faza 1 : 133.917.197,60  euro  din care :
Anina – 10.354.133,47 euro
Băile Herculane – 6.312.975,321 euro
Bocşa – 14.868.246,31 euro
Caransebeş – 20.181.616,38 euro
Moldova Nouă – 11.232.709,48 euro
Oraviţa – 9.054.604,546 euro
Oţelu Roşu – 11.066.237,4 euro
Reşiţa – 16. 479.804,92 euro
Asist. tehnică, Supervizare, Avize, Audit, Echipament, Proiectare, Taxe – 34.366.869,76 euro


TOTAL INVESTITII ESTIMATE PRIN POS MEDIU (faza 2) : 172. 773.138,24  euro  din care :
Anina – 8.325.922,96 euro
Băile Herculane -  9.329.664,52 euro
Bocşa – 6.768.678,88 euro
Caransebeş – 21.124.591,64 euro
Moldova Nouă – 5.064.546,88 euro
Oraviţa – 5.844.530,44 euro
Oţelu Roşu – 8.453.926,92 euro
Reşiţa – 42. 525.069,64 euro
Teregova – 9.164.154,28 euro
Topleţ – 7.959.491,80 euro
Mehadia – 2.878.723,24 euro
Berzovia – 391.624,24 euro
Băuţar – 4.376.885,04 euro
Grădinari – 869.492,96 euro
Ticvani- 546.569,68 euro
Greoni – 1.224.424,36 euro
Cârnecea – 608.283,24 euro
Secăşeni  - 691.779,88 euro
Asist. tehnică, Supervizare, Avize, Audit, Echipament, Proiectare, Taxe – 36.624.777.64 euro

TOTAL ISPA + POS I = 217. 758.612,92 euro
TOTAL ISPA + POS I + POS II – 390.531.751,16 euro 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu