I.
Conform anexei nr. 5 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii
publice, cu modificările și completările ulterioare, domnul profesor Nicolae Grindeanu, care în prezent ocupă funcția de
inspector școlar general la
Inspectoratul Școlar Județean Caraș-Severin, născut în luna
septembrie 1947, a
îndeplinit condițiile de pensionare la limită de vârstă în luna noiembrie 2011.
În
luna noiembrie 2011, domnul Nicolae Grindeanu, ocupa funcția de conducere de
director la Liceul
“C.D.Loga” Caransebeș.
Conform
Legii nr.1/2011 a educaţiei naţionale, în vigoare la acea dată, în speță
art.284 alin (2) personalul de conducere se pensionează la data împlinirii
vârstei legale de pensionare, iar după acea dată se interzice deținerea oricărei
funcții de conducere, de îndrumare şi de control. Pe cale de consecință, nu
putea să mai ocupe niciun fel de funcţie de conducere, de îndrumare şi de
control și nici măcar pe cea de execuție, dar conform Ordinului OMECTS
nr.5552/2011, în speţă art.11 alin.(1) personalul didactic de predare, de
conducere, îndrumare şi control din învăţământul preuniversitar, care
îndeplineşte vârsta de pensionare, se pensionează, de regulă, la data
încheierii anului şcolar, acesta continuîndu-și activitatea până la data de
31.08.2012.
Conform tuturor actelor normative în
vigoare, la data de 31.08.2012, domnul Nicolae Grindeanu își pierdea
toate calitățile, în principal pe cea de profesor titular şi în subsidiar, pe
cea de conducere de inspector şcolar general adjunct.
În
fapt, după perioada august 2012, neţinând cont de nici un fel de prevedere
legala, în speță art.284 alin.(2) din Legea nr.1/2011 a educaţiei naţionale, în
vigoare la acea data, coroborat cu prevederile art.11alin.(1) din OMECTS
nr.5552/2011, domnul Nicolae Grindeanu a fost numit, prin detașare în interesul
învățământului, în funcția de conducere de inspector școlar adjunct, acesta pierzându-și, prin efectul legii,
calitatea de profesor titular și fiindu-i interzis prin lege organică să ocupe
o funcție de conducere, îndrumare și control.
Conform legii, nu putea sa-i fie rezervată o catedră după
pensionare, acesta putea fi remunerat doar cu plata cu ora, calitate care nu-l
îndrituia, pensionar fiind, să ocupe funcții de conducere de orice rang.
II. Legea nr.1/2011, în speță art.284, a suferit modificări, în sensul că
alin.(2) a fost modificat de OUG nr.92/2012, rezultând faptul că, în perioada
01.09.2012 – 18.12.2012, domnul Nicolae Grindeanu a ocupat ilegal, atât
funcția de profesor titular, din care a fost detașat, și mai ales, funcția de
conducere de inspector şcolar general adjunct.
Respectând cronologia legislativă,
precizăm faptul că, art.284 a fost completat cu alin.7, care prevedea, cităm : ”personalului didactic care a avut calitatea
de titular şi care nu a depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare i se poate
recunoaşte această calitate de către consiliul de administraţie, conform
metodologiei prevăzute la alin. (6), cu condiţia renunţării la pensie pe
perioada în care rămâne titular.”,
aliniat declarat neconstituţíonal, prin Decizia Curţii
Constituţionale nr. 397/2013, referitoare la excepţia de neconstituţionalitate
a dispoziţiilor art. 284 alin. (7) şi art.
289 alin. (7) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, sens în care
prevederile articolului mai sus menţíonat si-au încetat efectele juridice cu
data de 15.12.2013.
Legiuitorul, pe cale de consecință a
acționat prin OUG nr.117/2013 privind modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale
nr. 1/2011 şi pentru luarea unor măsuri în domeniul învăţământului,
modificând în tot prevederile alin.(7) ale art.284, rezultând 8 zile
calendaristice în care a fost un vid legislativ.
Succesiunea de acte normative, nu poate avea efect retroactiv. Printr-un
fals i s-a menținut domnului NICOLAE GRINDEANU calitatea de profesor titular și
pe cale de consecință i s-a rezervat o
catedră, contrar tuturor actelor normative invocate precedent, sens în care, i
s-a conferit calitatea de inspector şcolar general adjunct, şi/sau inspector
şcolar general (în prezent).
Aspectele semnalate vin în
contradicţie cu Legea organică nr. 1/2011 a educaţiei naţionale şi Ordinul
MECTS nr. 5552/2011.
III. În acord cu prevederile legale,
consideram că menţinerea funcţiei de profesor titular şi pe cale de consecinţă
rezervarea catedrei după împlinirea condiţiilor de pensionare, ar fi trebuit să
conducă la încetarea de drept a contractului individual de muncă şi nu la
prelungirea acestuia pentru o perioadă de 3 luni (31.08.2012-18.12.2012), stare
de fapt care reprezintă o abatere gravă a reprezentanţilor Liceului C.D. Loga
Caransebeş, care prin acţiune sau inacţiune, au emis sau nu acte administrative
de prelungire lovite de nulitate
absolută.
Pe cale de consecinţă, ordinul MECTS
de numire prin detaşare în interesul învăţământului a domnului Nicolae
Grindeanu este nul. Modificarea în timp a actelor normative, care în prezent îl
îndrituie să ocupe funcţia de inspector şcolar general, nu poate motiva retroactiv
şi împlini o nulitate absolută.
În
concluzie, în lumina argumentelor menţionate, învederăm faptul că în
perioada 31.08.2012-18.12.2012, adică
aproximativ trei luni şi jumătate, domnul NICOLAE GRINDEANU a ocupat ilegal funcţia de profesor titular
şi pe cale de consecinţă funcţia de conducere de inspector şcolar general
adjunct, şi/sau inspector şcolar general (în prezent), prin detaşare în interesul învăţământului.
Totodată, se poate sublinia, NULITATEA ABSOLUTĂ ÎN FORMĂ CONTINUĂ, A
ORDINULUI MECTS, privind numirea prin detaşare în interesul învăţământului, a domnului
NICOLAE GRINDEANU.
NOTĂ:
A fost trimisă la Ministerul Educaţiei
Naţionale adresa nr.7024/22.05.2014 la care s-a primit următorul răspuns cu
nr.8412 F/17.06.2014: „Conform prevederilor art.284 alin.6 din Legea educaţiei
naţionale nr. 1/2011, cu modificările
şi completările actuale, care statuează că (…) în cazul în care în unităţile de învăţământ normele/posturile didactice
nu pot fi acoperite cu titulari, personalul didactic din învăţământul
preuniversitar, cu gradul didactic I sau cu titlul ştiinţific de doctor, care
dovedeşte competenţă profesională deosebită, poate fi menţinut, cu aprobarea
anuală a consiliului de administraţie, ca titular în funcţia didactică până la
3 ani peste vârsta de pensionare, la cerere, conform metodologiei aprobate prin
ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, domnul
profesor Grindeanu Nicolae a fost beneficiarul acestor prevederi ”.
La această adresă, Consiliul Judeţean Caraş-Severin
a revenit cu adresa nr.8289/01.07.2014, cu solicitarea de a i se comunica în ce
condiţii domnul Nicolae Grindeanu, în
perioada 01.09.2012-18.12.2012, putea
ocupa funcţia de profesor titular dar mai ales, funcţia de conducere de inspector
şcolar general adjunct, adresă la care nu
s-a mai primit răspuns.
CONFERINȚĂ PRESA
8 octombrie 2014
TOTAL INVESTIȚII REALIZATE IN JUD. CS PRIN MĂSURA ISPA : 83.841.415,32 Euro din care :
Anina : 1.570.301,68 euro
Băile Herculane – 1.119.388, 29 euro
Bocşa – 2.636.079,66 euro
Caransebeș : 5.496.875,82 EUR
Moldova Nouă – 2.021.431,26 euro
Oraviţa – 2.134.814,37 euro
Oțelu Roșu : 2.154.754,7 EUR
Reşiţa – 66.707.769,54 euro
TOTAL INVESTIȚII IN CURS DE REALIZARE IN JUD. CS PRIN POS MEDIU, faza 1 : 133.917.197,60 euro din care :
Anina – 10.354.133,47 euro
Băile Herculane – 6.312.975,321 euro
Bocşa – 14.868.246,31 euro
Caransebeş – 20.181.616,38 euro
Moldova Nouă – 11.232.709,48 euro
Oraviţa – 9.054.604,546 euro
Oţelu Roşu – 11.066.237,4 euro
Reşiţa – 16. 479.804,92 euro
Asist. tehnică, Supervizare, Avize, Audit, Echipament, Proiectare, Taxe – 34.366.869,76 euro
TOTAL INVESTITII ESTIMATE PRIN POS MEDIU (faza 2) : 172. 773.138,24 euro din care :
Anina – 8.325.922,96 euro
Băile Herculane - 9.329.664,52 euro
Bocşa – 6.768.678,88 euro
Caransebeş – 21.124.591,64 euro
Moldova Nouă – 5.064.546,88 euro
Oraviţa – 5.844.530,44 euro
Oţelu Roşu – 8.453.926,92 euro
Reşiţa – 42. 525.069,64 euro
Teregova – 9.164.154,28 euro
Topleţ – 7.959.491,80 euro
Mehadia – 2.878.723,24 euro
Berzovia – 391.624,24 euro
Băuţar – 4.376.885,04 euro
Grădinari – 869.492,96 euro
Ticvani- 546.569,68 euro
Greoni – 1.224.424,36 euro
Cârnecea – 608.283,24 euro
Secăşeni - 691.779,88 euro
Asist. tehnică, Supervizare, Avize, Audit, Echipament, Proiectare, Taxe – 36.624.777.64 euro
TOTAL ISPA + POS I = 217. 758.612,92 euro
TOTAL ISPA + POS I + POS II – 390.531.751,16 euro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu