Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 27 decembrie 2020

Sărăcia în rândul copiilor va rămâne peste nivelurile de dinaintea pandemiei de COVID pentru o perioadă de cel puţin cinci ani în statele cu venituri mari

În statele cu venituri mari, doar 2% din stimulentele fiscale acordate au fost alocate în mod specific sprijinirii copiilor în primul val al pandemiei de COVID-19; este nevoie urgentă de un echilibru mai bun al acestor alocări care să aducă sprijin direct copiilor

Conform estimărilor, sărăcia în rândul copiilor va rămâne peste nivelurile de dinaintea pandemiei de COVID pentru o perioadă de cel puţin cinci ani în statele cu venituri mari. Totuşi, doar 2% din sprijinul acordat de guvern cu scopul de a uşura povara financiară în statele OCDE şi UE a fost destinat susţinerii copiilor şi familiilor cu copii în primul val al pandemiei, conform unui nou raport UNICEF.

Susţinerea familiilor şi copiilor dincolo de COVID-19: Protecţia socială în statele cu venituri mari - raportul elaborat de Biroul pentru Cercetare al UNICEF - Innocenti - arată felul în care impactul social şi economic al pandemiei i-a afectat pe copii, care au fost măsurile iniţiale ale guvernelor pentru a gestiona criza şi cum pot fi optimizate viitoarele politici pentru a-i susţine mai mult pe copii.

"Sprijinul financiar alocat copiilor şi familiilor nu a fost pe măsura efectelor negative provocate de pandemie şi nici pe măsura duratei consecinţelor crizei asupra celor mai tineri cetăţeni ai acestor ţări", a spus Gunilla Olsson, Director al Biroului pentru Cercetare UNICEF-Innocenti. "Deschiderea restaurantelor, barurilor şi sălilor de întreţinere fizică a avut prioritate în detrimentul deschiderii şcolilor şi grădiniţelor, precum şi sprijinul financiar pentru firme în locul susţinerii familiilor cu copii. Pe măsură ce al doilea val al pandemiei de COVID-19 se înteţeşte, este nevoie de stabilirea unui echilibru mai bun".

O sumă fără precedent de 14,9 trilioane de dolari a fost alocată pentru punerea în aplicare a măsurilor împotriva COVID-19 de către statele cu venituri mari începând cu luna februarie până la finalul lunii iulie 2020, din care, aproximativ 80% a fost alocată stimulentelor financiare acordate sau direcţionate către companii, arată raportul. Deşi este un punct esenţial al măsurilor împotriva crizei, sprijinul acordat mediului de afaceri îi va exclude în mod inevitabil pe copiii cei mai dezavantajaţi şi pe familiile lor, ceea ce înseamnă că persoanele cele mai vulnerabili vor fi cel mai puternic afectate.

Aproximativ o treime din statele OCDE şi UE incluse în raport nu au implementat niciun set de politici specifice sprijinirii copiilor în măsurile luate împotriva primului val al pandemiei. Majoritatea statelor care au investit în intervenţiile dedicate protecţiei sociale a copiilor şi familiilor, inclusiv în îngrijirea şi alimentaţia copiilor şi în alocaţiile familiale, au acordat aceste stimulente pentru o medie de trei luni. Sprijinul de scurtă durată este absolut insuficient pentru durata estimată a acestei crize şi pentru a aborda sărăcia în rândul copiilor pe termen lung, arată raportul.

"Îndemnăm guvernele să sporească măsurile de protecţie socială destinate copiilor, odată cu sprijinul alocat firmelor", a declarat Olsson. "Politicile care se axează mai mult pe sprijinul familiilor trebuie să includă o combinaţie de venituri necondiţionate pentru familiile cele mai sărace, alocaţii pentru hrană, pentru îngrijirea copiilor şi pentru utilităţi, derogări de la plata chiriei sau a ipotecii oferite pe termen lung pentru a le putea oferi familiilor baza necesară pentru a-şi reveni în urma crizei".

Raportul oferă îndrumări pentru identificarea unui echilibru mai bun pentru a putea răspunde atât nevoilor familiilor care cresc copii, cât şi necesităţii de a sprijini companiile, inclusiv strategii necesare pentru a proteja copiii şi familiile împotriva efectelor continue ale celui de-al doilea val al pandemiei de COVID-19:

- Reechilibrarea stimulentelor fiscale actuale pentru a permite creşterea cheltuielilor dedicate protecţiei sociale, conform dovezilor privind tipul de protecţie de care au nevoie copiii pe durata crizelor. Costurile publice şi private generate de deteriorarea actuală a condiţiilor de trai în rândul copiilor vor fi de lungă durată şi ridicate, pe măsură ce o cerere mai mare de intervenţii sociale sporite va urma în perioada următoare.

- Mai precis, relaxarea criteriilor de eligibilitate pentru politicile familiale existente, inclusiv condiţiile de lucru, contribuţiile sociale şi cele privind locuinţa, pentru a le permite tuturor familiilor vulnerabile cu copii, de exemplu, gospodăriilor fără locuri de muncă, celor în pragul sărăciei şi celor deveniţi recent migranţi, să acceseze beneficii în această perioadă.

- Diversificarea măsurilor de protecţie socială pentru a acoperi nevoile copiilor şi familiilor acestora pe durata pandemiei de COVID-19, inclusiv sprijin pentru venituri, alimentaţia la şcoală şi/sau servicii alternative, îngrijirea copiilor, servicii de sănătate şi derogări de la plata utilităţilor, a chiriei şi/sau a ipotecilor.

- Pe măsură ce ţările se pregătesc pentru un viitor post-COVID-19, trebuie să se asigure că măsurile de refacere au la bază politici familiale incluzive elaborate ţintit, pentru a proteja copiii împotriva sărăciei şi pentru a creşte bunăstarea copiilor.

- Sprijinul continuu acordat firmelor poate include condiţii, pentru a promova investirea fondurilor publice în mod echitabil şi favorabil familiilor - de exemplu, pentru reglementarea condiţiilor de concediu şi de lucru pentru părinţi, opţiuni care până acum au fost utilizate prea puţin în pachetele de stimulente fiscale.

- Protejarea beneficiilor şi serviciilor actuale dedicate copilului şi familiei împotriva măsurilor de austeritate, care, sunt cunoscute ca vectori care sporesc violenţa, conduc la pierderea locuinţelor, la deteriorarea sănătăţii şi la instituţionalizarea copiilor.

- În cele din urmă, consolidarea pe termen lung a sistemelor de protecţie socială şi a politicilor favorabile copilului şi familiei care previn sărăcia, pentru a maximiza progresele către realizarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă şi sporirea rezilienţei pentru şocurile viitoare.

Despre UNICEF Innocenti
Biroul pentru Cercetare - Innocenti este centrul de cercetare dedicat al UNICEF. Acesta realizează cercetări cu privire la aspectele emergente sau actuale pentru a influenţa direcţiile strategice, politicile şi programele desfăşurate de UNICEF şi partenerii săi, defineşte dezbaterile la nivel global cu privire la drepturile şi dezvoltarea copilului şi orientează cercetările la nivel global şi agenda politică pentru toţi copiii şi în special pentru cei mai vulnerabili. Vizitaţi: www.unicef-irc.org Urmăriţi UNICEF Innocenti pe Twitter şi Facebook

Despre UNICEF

UNICEF este prezent în unele dintre cele mai dificile locuri din lume, pentru a-i ajuta pe cei mai defavorizaţi copii ai planetei. În 190 de ţări şi teritorii, ne desfăşurăm activitatea în sprijinul fiecărui copil de pretutindeni, pentru a construi o lume mai bună pentru toţi. Pentru mai multe informaţii despre UNICEF şi activitatea sa, vizitaţi https://www.unicef.org/romania/ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu