Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 12 februarie 2012

Avertizarea meteorologică de tip Cod Portocaliu de ninsoare abundentă.

Şedinţa Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Caraş-Severin

Prefectul judeţului Caraş-Severin, Octavian Ţunea, a convocat sâmbătă, începând cu ora 18:00, şedinţa extraordinară a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Caraş-Severin, având în vedere avertizarea meteorologică de tip Cod Portocaliu de ninsoare abundentă. 

 Avertizarea este valabilă în judeţul Caraş-Severin, pentru intervalul 12 februarie, ora 18:00 – 14 februarie, ora 14:00.
Instituţia Prefectului – Judeţul Caraş-Severin a transmis tuturor primăriilor din judeţ, un prim set de măsuri ce trebuie luate, preventiv, în această situaţie.
La nivel local, primăriile trebuie să aibă identificate şi pregătite spaţiile de primire-cazare a persoanelor afectate de fenomenele meteo specifice.
Conform legislaţiei, printre altele, primăriile trebuie să instituie serviciul de permanenţă, să asigure asistenţa medicală la nivelul localităţii, să asigure transmiterea atenţionărilor şi informaţiilor către satele sau cartierele aparţinătoare şi să semnaleze Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, orice problemă apărută la nivelul comunităţii locale.
Totodată, în calitatea lor de preşedinţi ai Comitetelor Locale pentru Situaţii de Urgenţă, primarii vor convoca, sâmbătă seara, sau cel târziu duminică dimineaţa, Comitetul Local pentru Situaţii e urgenţă, pentru stabilirea măsurilor necesare, astfel încât, să poată interveni în timp util la apariţia unor evenimente.
Prefectul Octavian Ţunea le solicită primarilor să asigure de urgenţă mijloacele necesare pentru intervenţie, în cazul blocării căilor de acces, inclusiv către locuinţele cetăţenilor, dar şi să asigure furnizarea în condiţii normale a utilităţilor publice la nivelul localităţilor. 
În ceea ce priveşte desfăşurarea cursurilor în unităţile de învăţământ, părinţii se pot interesa dacă acestea sunt sau nu suspendate, pe parcursul zilei de duminică, între orele 10:00 şi 22:00, la Telverde: 0800 816 255.
La nivelul judeţului Caraş-Severin, sunt pregătiţi să intervină, peste 100 de jandarmi, mai bine de 250 de lucrători ai ISU Semenic, poliţişti şi poliţişti de frontieră, precum şi 23 de echipaje ale Poliţiei Rutiere. Tot la dispoziţia populaţiei, în special a turiştilor aflaţi pe Muntele Semenic şi Muntele Mic sunt şi salvamontiştii cărăşeni.
Pentru turiştii din zonele montane, prefectul judeţului Caraş-Severin a afirmat că îi îndrumă să coboare pe parcursul zilei de duminică, până la orele prânzului. 
  •  Primarul municipiului Reşiţa, Mihai Stepanescu în şedinţa convocată astăzi 12.02.2012 a Comitetului pentru Situaţii de Urgenţă al municipiului, la sediul primăriei, pe lângă alte subiecte discutate, punând accent pe continuarea activităţilor cuprinse în programul de acţiune existente a codului galben şi apariţiei codului portocaliu, a propus strângerea de produse alimentare neperisabile şi în perioadă de valabilitate pentru sinistraţii din cele două judeşe din estul ţării.
  • Primăria Reşiţa şi  Centrul Militar judeţean Caraş Severin, vor deschide două puncte de colectare a produselor alimentare neperisabile (ulei, făină, zahăr, orez, apăplată şi minerală, paste făinoase,conserve, etc. ) şi aflate în perioadă de valabilitate pentru sinistraţii din judeţele Vrancea şi Buzău, începând de astăzi, orele 16.00 până la ora 20.00, respectiv în data de 13 şi 14 februarie a.c. de la orele 08.00 – 20.00 la Sediul Centrul Militar judeţean Caraş Severin  de pe str. Sportului nr. 4, respectiv Serviciului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă p-ţa. Republicii nr.17.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu