Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 2 martie 2024

Utilizatorii de servicii de comunicatii electronice au dreptul de a fi informati cu privire la atingerea unei limite de consum suplimentare valorii lunare a abonamentului

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) informeaza utilizatorii de servicii de telefonie si de acces la internet din Romania despre obligatia furnizorilor de a oferi posibilitatea monitorizarii, in timp util, a nivelului consumului acestor servicii, respectiv obligatia furnizorilor de a informa consumatorii la atingerea limitei de consum in valoare de 50 EUR/250 RON (fara TVA), care depaseste valoarea abonamentului.

Pentru a spori transparenta si pentru a le permite consumatorilor sa isi controleze mai bine costurile rezultate din utilizarea serviciilor de comunicatii electronice, furnizorii de servicii de acces la internet si de servicii de telefonie ofera acestora facilitatea de a urmari, in timp util, nivelul consumului pentru fiecare serviciu inclus in planul tarifar si ii informeaza atunci cand volumul unui serviciu inclus in planul tarifar este consumat in intregime, respectiv la atingerea limitei de consum (financiara sau de volum).

ANCOM a stabilit ca limita de consum la atingerea careia furnizorii sunt obligati sa informeze consumatorii este reprezentata de realizarea unui cost in cuantum de 50 EUR/250 RON (fara TVA), peste valoarea abonamentului. Informarea are in vedere doar consumul serviciilor a caror plata se realizeaza ulterior furnizarii acestora (pe baza de abonament), tinand cont de specificul cartelelor preplatite, in cazul carora plata pentru serviciile oferite se face in avans, astfel incat consumatorul sa fie permanent in control in ceea ce priveste sumele utilizate pentru serviciile solicitate. In functie de politica comerciala a furnizorilor, acest cost suplimentar poate include si costurile inregistrate la accesarea serviciilor cu valoare adaugata. Asadar, furnizorii au responsabilitatea de a avertiza consumatorii in momentul atingerii acestui cost, contribuind la gestionarea mai eficienta a consumului de servicii de comunicatii electronice.

In acelasi timp, consumatorii au posibilitatea de a renunta, in mod expres, la aceasta informare.

Utilizatorii finali microintreprinderi, intreprinderi economice fara personalitate juridica, intreprinderi mici sau organizatii non-profit beneficiaza de aceleasi drepturi pe care le au si consumatorii, in masura in care nu au convenit in mod explicit sa renunte, in tot sau in parte, la aceste drepturi.

Ce, cum si unde reclami

ANCOM asigura respectarea de catre furnizori a obligatiilor referitoare la oferirea facilitatii de a urmari si controla, in timp util, nivelul consumului pentru fiecare serviciu inclus in planul tarifar, precum si la transmiterea informarii cu privire la atingerea limitei de consum in valoare de 50 EUR sau 250 RON (fara TVA), suplimentare valorii lunare a abonamentului pentru servicii de telefonie si de acces la internet. In cazul unor probleme/neclaritati cu privire la aceasta facilitate, ANCOM recomanda consumatorilor, respectiv utilizatorilor finali indicati anterior, sa se adreseze mai intai furnizorului. In situatia in care furnizorul nu a rezolvat aspectul semnalat, acestia se pot adresa ANCOM, urmand pasii descrisi aici.

InfoCentru ANCOM

Mai multe informatii sunt disponibile pe InfoCentru ANCOM.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu