„Sunt conștient de faptul că așteptările solicitanților,
beneficiarilor PNDR și partenerilor noștri în relația instituțională cu AFIR
sunt, în mod justificat, foarte mari.
În întâmpinarea acestor așteptări, la începutul anului
2021, am gândit și am aplicat o nouă abordare în relația cu publicul, în
sprijinul tuturor celor care solicită informații de la AFIR, astfel încât să putem
formula, în cel mai scurt timp posibil, răspunsuri la toate petițiile pe care
le primim.
Termenele AFIR asumate începând din
acest an: 3, 10 sau 25 de zile, în funcție de complexitatea și tipologia
solicitărilor.
Vom depune toate eforturile necesare pentru a respecta
termenele pe care ni le-am asumat, reconfirmând astfel preocuparea pe care o
avem pentru o comunicare instituțională eficientă.
Îmi
doresc ca demersul nostru să răspundă nevoilor de comunicare ale
solicitanților, beneficiarilor PNDR și partenerilor noștri.” a declarat Mihai MORARU,
Directorul general AFIR.
Demersul are la bază o
analiză a activității de Registratură, de relații cu publicul și de comunicare
instituțională a AFIR în anul 2020, precum și obiectivele propuse în ceea ce
privește transparența și rapiditatea comunicării cu publicul. Pentru
cuantificarea rezultatelor optimizării termenelor de răspuns s-a analizat corespondența
transmisă AFIR, rezultatul fiind o medie aritmetică de aproximativ 8 zile termen de răspuns la petițiile transmise în anul
2020.
În decursul perioadei analizate, respectiv ianuarie
2020 – 13 ianuarie 2021, există și extreme ale termenelor, respectiv de 31, 29
sau 20 de zile. Acestea sunt însă cazuri cu incidență scăzută, fiind sub 1%.
În acest an, în urma măsurilor de reducere a termenelor
și, implicit de optimizare a fluxurilor de corespondență, procesul de
comunicare externă prin corespondență a înregistrat îmbunătățiri semnificative. Astfel, începând cu data de 14 ianuarie
2021 și până în prezent, termenul mediu de răspuns a ajuns la 3,9 zile.
Optimizarea
corespondenței AFIR a presupus clasificarea petițiilor și solicitărilor în mai
multe categorii de termene de răspuns raportate la complexitatea acestora.
Astfel,
au fost stabilite trei categorii, pornind de la petiții cu subiect simplu sau conținut
frecvent (termenul maxim de expediere a
răspunsului este de 3 zile lucrătoare de la primirea solicitării), la petiții
cu caracter specific sau tehnic (termen maxim de 10 zile lucrătoare )
și până la solicitările complexe sau care necesită verificări documentare
sau vizite pe teren (răspunsul se transmite în maxim 25 de zile
calendaristice, acest termen poate fi prelungit în baza unei
justificări temeinice la maximum 30 de zile).
AFIR își propune monitorizarea trimestrială strictă a termenelor acordate documentelor și evidențierea situației exacte a progreselor realizate, astfel încât să se poată ajunge la un timp de răspuns cât mai scurt, în interesul solicitanților și beneficiarilor de fonduri europene.
AFIR – Direcția Relaţii Publice, Biroul de Presă
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu