Rezultatele obținute în
urma completării acestui chestionar vor oferi informații esențiale despre
formarea profesională și rolul validatorilor și facilitatorilor în procesul
producerii de materiale „ușor de citit” în Europa, precum și despre conținutul
materialelor „ușor de citit” și posibile îmbunătățiri care pot fi aduse
acestora. Validatorii E2R sunt persoane cu dificultăți de citire, care citesc
textele pentru a le evalua înțelegerea. Facilitatorii E2R sunt susținători: ei
creează echipa de validare, organizează sesiuni de validare, promovează
participarea și trimit feedback înapoi scriitorilor de material E2R.
Prelucrarea acestor informații și analiza comparativă a altor profesii din
sfera „ușor de citit” și a accesibilității informației vor constitui punctul de
pornire pentru identificarea competențelor necesare validatorilor și
facilitatorilor, dezvoltarea unui curriculum adecvat, elaborarea și validarea
unor resurse educaționale specifice, care vor reprezenta reprezenta fundamentul
pe care se vor baza viitoarele Certificate Europene pentru ambele meserii..
Chestionarul este
disponibil în cele 5 limbi ale țărilor partenere din proiect (spaniolă,
germană, italiană, română și slovacă), precum și în engleză, și se adresează
validatorilor, facilitatorilor, cercetătorilor și producătorilor de materiale
în format ușor de citit din Europa, care sunt invitați să îl completeze la
adresa https://plenainclusionmadrid.org/train2validate/survey/
Train2Validate este un
proiect coordonat de ONG-ul spaniol Plena Inclusión Madrid, Universitatea
Politehnica Timișoara, prin Facultatea de Științe ale Comunicării, care
coordonează programe de studii în domeniile Limbi moderne aplicate și Științele
comunicării, fiind responsabilă de implementarea acestei prime acțiuni din
cadrul proiectului.
Proiectul Train2Validate
are la bază o metodologie incluzivă, favorizând participarea persoanelor cu
dizabilități intelectuale în diferite faze ale proiectului pe parcursul a celor
3 ani de desfășurare.
Proiectul Train2Validate
este implementat de un consorțiu format din 7 parteneri din 5 țări membre ale
Uniunii Europene, sub coordonarea ONG-ului spaniol Plena Inclusión Madrid.
Plena Inclusión Madrid, un ONG din Spania care promovează creșterea calității
vieții persoanelor cu dizabilități intelectuale sau de dezvoltare, coordonează
acest proiect în care mai participă 6 parteneri din 5 țări membre UE:
universitățile Internationale Hochschule SDI München (Germania), Scuola
Superiore per Mediatori Linguistici Pisa (Italia) și Politehnica Timișoara
(România), care oferă programe de studii
în domeniul traducerii și interpretării, ONG-ul Zavod RISA (Slovenia), militant
pentru drepturile persoanelor cu dizabilitîți intelectuale, ONG-ul Fundația
Professional (Romania), promotor al învățării pe tot parcursul vieții și al
incluziunii sociale a persoanelor cu dizabilități, și Asociația Europeană de
Calificare și Certificare ECQA (Austria), care oferă certificare profesională
internațională.
Echipa de cercetare a Universității Politehnica Timișoara este coordonată de prof. univ. dr. Daniel Dejica-Carțiș și este alcătuită din conf. univ. dr. Simona Șimon, conf. univ. dr. Marcela Fărcașiu și lect. univ. dr. Annamaria Kilyeni, din cadrul Departamentului de Comunicare și Limbi Străine, Facultatea de Științe ale Comunicării.
Departament Comunicare si
Imagine
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu