În cadrul şedinţei Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Caraş-Severin, de astăzi, 24.02.2021, s-a adoptat:
Hotărârea nr. 21/24.02.2021:
Art.1. Se aprobă Anexa nr.1 referitoare la Încadrarea în limitele de incidenţă cumulată a cazurilor de COVID-19 pe ultimele 14 zile, la nivelul localităţilor / județului Caraș-Severin, la data de 24.02.2021, pe baza analizelor prezentate de către Direcţia de Sănătate Publică Caraş-Severin. Măsurile pentru diminuarea impactului riscului epidemiologic la nivelul judeţului Caraş-Severin, conform prevederilor HGR nr.35/2021, sunt prevăzute în Anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.
Art.2. Măsurile pentru diminuarea impactului
riscului epidemiologic la nivelul judeţului Caraş-Severin se aplică pentru o
perioadă de 14 zile (25.02. – 10.03.2021), urmând a fi reevaluate la finalul
acestei perioade, pe baza analizei prezentate de către Direcţia de Sănătate
Publică Caraş-Severin.
Art.3. (1). Prezenta hotărâre intră în vigoare începând cu data de 25.02.2021, este valabilă pentru unităţile administrativ-teritoriale de pe raza judeţului Caraş-Severin prevăzute în Anexa nr.2 la prezenta hotărâre şi se va publica pe site-urile Instituţiei Prefectului – Judeţul Caraş-Severin şi Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Semenic” al Judeţului Caraş-Severin.
(2). Măsurile stabilite prin HCJSU nr. 18/17.02.2021 rămân valabile pe
perioada de aplicare a acesteia (18.02. – 03.03.2021) pentru unităţile
administrativ-teritoriale care nu sunt nominalizate în anexa nr.2 la prezenta
Hotărâre.
Art.4. (1). Prezenta Hotărâre se transmite prin grija Secretariatului Tehnic Permanent, prin e-mail, membrilor Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Caraş-Severin şi unităţilor administrativ-teritoriale din judeţul Caraş-Severin.
(2). Prin
grija Comitetelor Locale pentru Situații de Urgență prezenta hotărâre se va
afişa la loc vizibil şi va fi diseminată în mod corespunzător.
Hotărârea nr. 21/24.02.2021 și anexa aferentă pot fi accesate pe site-ul Instituţiei Prefectului - Caraş-Severin la secţiunea Activităţi/Situaţii de urgenţă.
limitele de incidenţă cumulată a cazurilor de COVID-19, pe ultimele 14 zile, la data de 24.02.2021 şi dispunerea măsurilor pentru punerea în aplicare a HGR nr.35/2021 la nivelul județului Caraș-Severin
Având în vedere prevederile OUG nr.21/2004, privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, cu modificările şi completările ulterioare,
Ţinând cont de prevederile :
- Legii nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare,
- HGR nr.35/2021 privind
prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 12
februarie 2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata
acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19,
Văzând prevederile art. 10 din HGR nr. 1491 din 9 septembrie 2004 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind structura organizatorică, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situaţii de urgenţă, cu modificările şi completările ulterioare,
Ținând cont de adresele Direcţiei de
Sănătate Publică Caraş-Severin nr. 1920/24.02.2021 cu privire la Incidenţa cumulată a cazurilor de COVID-19
pe ultimele 14 zile, la nivelul localităţilor / judeţului Caraş-Severin şi nr.
1921/24.02.2021 referitoare la Analiza de
risc epidemiologic pentru rata cumulată a incidenţei cazurilor COVID – 19 în
ultimele 14 zile, pe localităţi,
În urma analizării situației epidemiologice înregistrată la nivelul județului Caraș-Severin,
În baza art. 15 alin. (1) din Anexa nr.3 la HGR nr. 35/2021, Comitetul Judeţean pentru Situaţii Caraş-Severin întrunit în şedinţă extraordinară în data de 24.02.2021,
HOTĂRĂŞTE:
Art.1. Se aprobă Anexa nr.1 referitoare la Încadrarea
în limitele de incidenţă cumulată a cazurilor de COVID-19 pe ultimele 14 zile, la
nivelul localităţilor / județului Caraș-Severin, la data de 24.02.2021, pe baza analizelor prezentate de către
Direcţia de Sănătate Publică Caraş-Severin. Măsurile pentru diminuarea
impactului riscului epidemiologic la nivelul judeţului Caraş-Severin, conform prevederilor
HGR nr.35/2021, sunt prevăzute în Anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.
Art.2. Măsurile pentru diminuarea impactului
riscului epidemiologic la nivelul judeţului Caraş-Severin se aplică pentru o
perioadă de 14 zile (25.02. – 10.03.2021), urmând a fi reevaluate la finalul
acestei perioade, pe baza analizei prezentate de către Direcţia de Sănătate
Publică Caraş-Severin.
Art.3. (1). Prezenta hotărâre intră în vigoare începând cu data de 25.02.2021, este valabilă pentru unităţile administrativ-teritoriale de pe raza judeţului Caraş-Severin prevăzute în Anexa nr.2 la prezenta hotărâre şi se va publica pe site-urile Instituţiei Prefectului – Judeţul Caraş-Severin şi Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Semenic” al Judeţului Caraş-Severin.
(2). Măsurile stabilite prin HCJSU nr. 18/17.02.2021 rămân valabile pe perioada
de aplicare a acesteia (18.02. – 03.03.2021) pentru unităţile
administrativ-teritoriale care nu sunt nominalizate în anexa nr.2 la prezenta
Hotărâre.
Art.4. (1). Prezenta Hotărâre se transmite prin grija Secretariatului Tehnic Permanent, prin e-mail, membrilor Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Caraş-Severin şi unităţilor administrativ-teritoriale din judeţul Caraş-Severin.
(2). Prin grija Comitetelor Locale pentru Situații de Urgență prezenta hotărâre se va afişa la loc vizibil şi va fi diseminată în mod corespunzător.
PREŞEDINTE AL
COMITETULUI JUDEŢEAN
PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
PREFECT
ANEXA nr.2 la HCJSU CS nr.
21/24.02.2021
Măsurile prevăzute în HGR nr.35/2021,
în vederea diminuării impactului riscului epidemiologic la nivelul judeţului
Caraş-Severin, conform ratei de incidenţă constatată la data de 24.02.2021
I.
Măsurile restrictive prevăzute în HGR nr.35/2021, pentru unităţile
administrativ-teritoriale din judeţul Caraş-Severin în care incidenţa cumulată
a cazurilor de COVID-19, în ultimele 14 zile este mai mare de 3 / 1.000
locuitori, respectiv, Goruia şi Zorlenţu Mare:
1. Organizarea şi desfăşurarea
activităţii în cadrul cinematografelor, instituţiilor de spectacole şi/sau
concerte este interzisă;
2. Activitatea cu publicul a
operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare, comercializare
şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice,
de tipul restaurantelor şi cafenelelor, în interiorul clădirilor, este
interzisă;
3. Activitatea restaurantelor şi a
cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unităţi de cazare
este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unităţi;
4. Activitatea cu publicul a
operatorilor economici licenţiaţi în domeniul jocurilor de noroc este
interzisă.
II. Măsurile restrictive
prevăzute în HGR nr.35/2021, pentru unităţile administrativ-teritoriale din
judeţul Caraş-Severin în care incidenţa cumulată a cazurilor de COVID-19, în
ultimele 14 zile este mai mare de 1,5 şi mai mică sau egală cu 3 / 1.000 locuitori, respectiv Glimboca,
Vermeş, Lupac şi Băile Herculane:
1. Organizarea şi desfăşurarea
activităţii în cadrul cinematografelor, instituţiilor de spectacole şi/sau
concerte este permisă cu participarea publicului până la 30% din capacitatea
maximă a spaţiului;
2. Activitatea cu publicul a
operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare, comercializare
şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice,
de tipul restaurantelor şi cafenelelor, în interiorul clădirilor, este permisă
fără a depăşi 30% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar
06,00 – 23,00;
3. Activitatea restaurantelor şi a
cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unităţi de cazare
este permisă fără a depăşi 30% din capacitatea maximă a spaţiului şi intervalul
orar 06,00 – 23,00;
4. Activitatea cu publicul a
operatorilor economici licenţiaţi în domeniul jocurilor de noroc este permisă
fără a depăşi 30% din capacitatea maximă a spaţiului.
III. Măsurile
prevăzute în HGR nr.35/2021 care se vor aplica la nivelul tuturor unităţilor administrativ-teritoriale
din judeţul Caraş-Severin, în vederea asigurării rezilienţei comunităţilor şi
diminuării impactului tipului de risc:
1. În spaţiile publice, spaţiile comerciale, mijloacele de transport în
comun şi la locul de muncă se instituie obligativitatea purtării măştii de
protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura;
2. Pentru prevenirea răspândirii
infecţiilor cu SARS-CoV-2 sunt interzise organizarea şi desfăşurarea de
mitinguri, demonstraţii, procesiuni, concerte sau alte tipuri de întruniri în
spaţii deschise, precum şi a întrunirilor de natura activităţilor culturale,
ştiinţifice, artistice, sportive sau de divertisment în spaţii închise, cu
excepţia celor organizate şi desfăşurate potrivit punctelor 2 – 19 de la art.1 din
Anexa nr.3 la HGR nr.35/2021;
3. Se
interzice desfăşurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări,
petreceri în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private;
4. Activităţile de pregătire fizică
în cadrul structurilor şi bazelor sportive, constând în cantonamente,
antrenamente şi competiţii sportive organizate pe teritoriul României, pot fi
desfăşurate numai în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului
tineretului şi sportului şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 43
şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările
ulterioare;
5. Competiţiile sportive se pot
desfăşura pe teritoriul României fără spectatori, numai în condiţiile stabilite
prin ordinul comun al ministrului tineretului şi sportului şi al ministrului
sănătăţii, emis în temeiul art. 43 şi al art. 71 alin. (2) din
Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
6. În condiţiile pct. 4, se permite
desfăşurarea de către sportivii profesionişti, legitimaţi şi/sau de performanţă
a activităţilor de pregătire fizică în bazine acoperite sau aflate în aer
liber, iar activităţile de pregătire fizică în spaţii închise sunt permise
numai cu respectarea regulilor de distanţare între participanţi, astfel încât
să se asigure minimum 7 mp/persoană;
7. Activităţile instituţiilor
muzeale, bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, studiourilor de
producţie de film şi audiovizual, instituţiilor de spectacole şi/sau concerte,
şcolilor populare, de artă şi de meserii, precum şi evenimentele culturale în
aer liber se pot desfăşura numai în condiţiile stabilite prin ordin comun al
ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 44 şi al
art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările
ulterioare;
8. Organizarea şi desfăşurarea
spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanţii unui
autovehicul sunt membrii aceleiaşi familii sau reprezintă grupuri de până la 3
persoane, iar organizarea şi desfăşurarea în aer liber a spectacolelor,
concertelor, festivalurilor publice şi private sau a altor evenimente culturale
sunt permise numai cu participarea a cel mult 300 de spectatori cu locuri pe
scaune, aflate la distanţă de minimum 2 metri unul faţă de celălalt, precum şi
cu purtarea măştii de protecţie. Activităţile sunt interzise la nivelul
localităţilor unde incidenţa cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor este mai
mare de 1,5/1.000 de locuitori.
9. Activitatea cultelor religioase,
inclusiv a slujbelor şi rugăciunilor colective, se desfăşoară în interiorul
şi/sau în afara lăcaşurilor de cult cu respectarea regulilor de protecţie
sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al
ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 şi al art. 71 alin. (2)
din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
10. Organizarea de procesiuni şi/sau
pelerinaje religioase este permisă numai cu participarea persoanelor care au
domiciliul sau reşedinţa în localitatea unde se desfăşoară respectiva activitate;
11. Se interzice participarea la
procesiunile şi/sau pelerinajele religioase a persoanelor care nu au domiciliul
sau reşedinţa în localităţile în care se desfăşoară aceste activităţi;
12. Se interzic activităţile
recreative şi sportive desfăşurate în aer liber, cu excepţia celor care se
desfăşoară cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc împreună;
13. Se interzice organizarea de
evenimente private (nunţi, botezuri, mese festive etc.) în spaţii închise cum
ar fi, fără a se limita la acestea, saloane, cămine culturale, restaurante,
baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente;
14. Se
interzice organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri, mese festive
etc.) în spaţii deschise cum ar fi, fără a se limita la acestea, saloane,
cămine culturale, restaurante, terase, baruri, cafenele, săli/corturi de
evenimente;
15. Se permite organizarea de cursuri
de instruire şi workshopuri pentru adulţi, inclusiv cele organizate pentru
implementarea proiectelor finanţate din fonduri europene, cu un număr de
participanţi de maximum 25 de persoane în interior şi de maximum 50 de persoane
în exterior şi cu respectarea normelor de sănătate publică;
16. Se permit organizarea şi
desfăşurarea de către instituţiile cu atribuţii în domeniul apărării naţionale,
ordinii şi siguranţei publice, în aer liber, a activităţilor specifice, sub
supravegherea unui medic epidemiolog;
17. Se permite, în condiţiile Legii
nr. 60/1991 privind organizarea şi desfăşurarea adunărilor publice,
republicată, organizarea de mitinguri şi demonstraţii cu un număr de
participanţi de maximum 100 de persoane şi cu respectarea următoarelor măsuri:
a) purtarea măştii de protecţie,
astfel încât să acopere nasul şi gura, de către toţi participanţii;
b) dezinfectarea obligatorie a
mâinilor, pentru toate persoanele care sosesc în spaţiul în care se desfăşoară
mitingul sau demonstraţia;
c) menţinerea distanţei fizice de
minimum
d) dezinfectarea mâinilor
persoanelor care distribuie eventuale materiale pe perioada desfăşurării
mitingului sau a demonstraţiei;
e) aplicarea regulilor de igienă
colectivă şi individuală pentru prevenirea contaminării şi limitarea
răspândirii virusului SARS-CoV-2;
18. Se permite desfăşurarea
activităţilor de prevenire şi combatere a pestei porcine africane prin vânători
colective la care pot participa cel mult 20 de persoane;
19. În
interiorul localităţilor se interzic circulaţia persoanelor în grupuri
pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparţin aceleiaşi familii, precum şi
formarea unor asemenea grupuri;
20. În
toate localităţile se interzice circulaţia persoanelor în afara
locuinţei/gospodăriei în intervalul orar 23,00 - 5,00, cu următoarele excepţii:
a) deplasarea în
interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de
desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
b) deplasarea pentru
asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă,
precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
c) deplasări în afara
localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al
căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele
efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de
persoane şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de
achitare a călătoriei;
d) deplasarea din
motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa
persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori deces al unui membru de
familie;
21. Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional,
persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor
abilitate, legitimaţia de serviciu sau adeverinţa eliberată de angajator ori o
declaraţie pe propria răspundere;
22. Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal,
persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor
abilitate, o declaraţie pe propria răspundere, completată în prealabil;
23. Declaraţia pe propria răspundere, trebuie să cuprindă numele şi
prenumele, data naşterii, adresa locuinţei/gospodăriei/locului activităţii
profesionale, motivul deplasării, data completării şi semnătura;
24. Pentru
prevenirea răspândirii infecţiilor cu SARS-CoV-2, în perioada stării de alertă
se interzic efectuarea transportului rutier de persoane prin servicii ocazionale,
precum şi suplimentarea unor curse regulate, potrivit reglementărilor în
vigoare, în scopul participării la procesiunile şi/sau pelerinajele religioase
către locurile unde se desfăşoară aceste activităţi;
25. Măsurile
prevăzute la pct.I.2, I.3, II.2, II.3, se aplică şi operatorilor economici care
desfăşoară activităţi în spaţiile publice închise care au un acoperiş, plafon
sau tavan şi care sunt delimitate de cel puţin 2 pereţi, indiferent de natura
acestora sau de caracterul temporar sau permanent.
26.
În situaţia în care activitatea operatorilor economici, prevăzuţi la pct. I.2, I.3, II.2, II.3, este
restricţionată sau închisă, se permite prepararea hranei şi comercializarea
produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă
în spaţiile respective;
27.
Operatorii economici prevăzuți la pct.
I.2, I.3, II.2, II.3, vor respecta obligațiile stabilite prin ordin al
ministrului sănătății și al ministrului economiei, antreprenoriatului şi
turismului emis în temeiul art.71 alin.2) din Legea nr.55/2020 cu modificările
și completările ulterioare.
28. Prepararea, comercializarea şi consumul produselor alimentare şi
băuturilor alcoolice şi nealcoolice sunt permise în spaţiile special destinate
dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepţia celor prevăzute la pct.
I.2, I.3, II.2, II.3, cu asigurarea unei distanţe de minimum
29. Nu este
permisă activitatea în baruri, cluburi şi discoteci.
30. (1) Se instituie obligaţia pentru operatorii economici care
desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau
deschise, publice şi/sau private, să îşi organizeze şi să desfăşoare
activitatea în intervalul orar 5,00 - 21,00.
(2) Prin excepţie de la
prevederile alin. (1), în intervalul orar 21,00 - 5,00, operatorii economici
pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la
domiciliu.
(3) Prin excepţie de la
prevederile alin. (1), unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii
economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici
din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu
capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune inclusiv locul conducătorului auto şi
cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule
cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în
regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară.
31. În
interiorul centrelor comerciale în care îşi desfăşoară activitatea mai mulţi
operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de
jocuri, precum şi a activităţii barurilor, cluburilor şi discotecilor.
32. Se suspendă activitatea
operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în următoarele domenii:
activităţi în piscine, locuri de joacă şi săli de jocuri.
33. Se instituie obligaţia
instituţiilor şi autorităţilor publice, operatorilor economici şi profesioniştilor
de a organiza activitatea astfel încât să asigure, la intrarea în sediu, în mod
obligatoriu, triajul epidemiologic şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor,
atât pentru personalul propriu, cât şi pentru vizitatori.
34. Se
instituie obligaţia desfăşurării activităţii la nivelul cabinetelor
stomatologice şi unităţilor sanitare non-COVID, în condiţiile stabilite prin
ordinul ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr.
55/2020, cu modificările şi completările ulterioare.
35.
Se instituie obligaţia operatorilor economici care desfăşoară activităţi de
jocuri de noroc, îngrijire personală, primire turistică cu funcţiuni de cazare,
precum şi activităţi de lucru în birouri cu spaţii comune în sistem deschis de
a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului
economiei, antreprenoriatului şi
turismului şi al ministrului sănătăţii, în baza căruia îşi pot desfăşura
activitatea.
36. Se instituie obligaţia operatorilor
economici care desfăşoară activităţi de administrare a ştrandurilor exterioare,
a piscinelor exterioare sau sălilor de sport/fitness de a respecta normele de
prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului şi sportului
şi al ministrului sănătăţii.
37. Se instituie obligaţia
operatorilor economici care desfăşoară activităţi de tratament balnear de a
respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul ministrului sănătăţii.
38. Activitatea în creşe şi
afterschool-uri este permisă numai cu respectarea condiţiilor stabilite prin
ordin comun al ministrului educaţiei, al ministrului muncii şi protecţiei
sociale şi al ministrului sănătăţii.
39. În cadrul
unităţilor/instituţiilor de învăţământ sunt permise activităţile didactice şi
alte activităţi specifice, precum şi organizarea şi desfăşurarea examenelor
pentru elevi/studenţi, cadre didactice, în condiţiile respectării măsurilor de
prevenire, stabilite prin ordin comun al ministrului educaţiei şi al
ministrului sănătăţii.
40. La apariţia a 3 cazuri de infectare
cu virusul SARS-CoV-2 într-un interval de 7 zile consecutive, în spaţiile
destinate cazării elevilor sau studenţilor se instituie măsura închiderii
clădirii pentru o perioadă de 14 zile. Pentru elevii/ studenţii care nu au
posibilitatea deplasării la domiciliu sau o altă locaţie se asigură, de către
unitatea de învăţământ responsabilă, cazarea în condiţii de carantină, precum
şi măsurile necesare pentru sprijinirea asigurării necesităţilor de bază.
41. (1) În
condiţiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi
completările ulterioare, se suspendă activitatea târgurilor, bâlciurilor şi a
talciocurilor, definite potrivit art. 7 alin. (1) din HG nr. 348/2004 privind
exercitarea comerţului cu produse şi servicii de piaţă în unele zone publice,
cu modificările şi completările ulterioare.
(2) În condiţiile art. 5 alin. (3) lit. f)
din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare, activitatea
pieţelor agroalimentare, inclusiv a pieţelor volante se desfăşoară în
condiţiile stabilite prin ordin comun al ministrului dezvoltării, lucrărilor
publice şi administraţiei, al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale,
al ministrului sănătăţii şi al ministrului muncii şi protecţiei sociale.
42. În
condiţiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi
completările ulterioare, utilizarea pârtiilor şi/sau a traseelor de schi pentru
agrement, definite potrivit art. 2 din HG nr. 263/2001 privind amenajarea,
omologarea, întreţinerea şi exploatarea pârtiilor şi traseelor de schi pentru
agrement, republicată, precum şi organizarea şi desfăşurarea activităţii
operatorilor economici care le exploatează/întreţin se fac în condiţiile
stabilite prin ordin comun al ministrului economiei, antreprenoriatului şi
turismului, al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
al ministrului sănătăţii şi al ministrului muncii şi protecţiei sociale.
43. În condiţiile art. 5 alin. (2) lit. d), alin. (3) lit. f) şi art. 17
din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare, pe durata
stării de alertă, angajatorii dispun organizarea muncii la domiciliu sau în
regim de telemuncă, acolo unde specificul activităţii permite, în condiţiile
art. 108 - 110 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, precum şi ale celor stabilite prin
Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activităţii de telemuncă, cu
modificările ulterioare.
44. În situaţia în care nu se poate desfăşura
activitatea de către salariat în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu şi
în vederea evitării aglomerării transportului public, angajatorii din sistemul
privat, autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale, indiferent de
modul de finanţare şi subordonare, precum şi regiile autonome, societăţile
naţionale, companiile naţionale şi societăţile la care capitalul social este
deţinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate
administrativ-teritorială, având un număr mai mare de 50 de salariaţi, au
obligaţia organizării programului de lucru astfel încât personalul să fie
împărţit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o
diferenţă de cel puţin o oră.
x X x
https://cs.prefectura.mai.gov.ro/despre-noi/situatii-de-urgenta/
BIROUL DE PRESĂ
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu