Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



luni, 6 februarie 2017

SINTEZA RAPORTULUI DE EVALUARE A REZULTATELOR ACTIVITĂŢII INSPECTORATULUI PENTRU SITUAŢII DE UGENŢĂ „SEMENIC” AL JUDEŢULUI CARAŞ-SEVERIN PENTRU ANUL 2016

I.       INTRODUCERE
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „SEMENIC” al Judeţului Caraş-Severin are ca zonă de competenţă întreg teritoriul judeţului Caraş-Severin. Activitatea planificată şi desfăşurată a vizat atingerea obiectivului fundamental de eficientizare a acţiunilor de prevenire şi gestionare a situaţiilor de urgenţă, în conformitate cu cadrul normativ, legislaţia specifică domeniilor de competenţă şi responsabilitate şi cu prevederile Planului strategic al Ministerului Afacerilor Interne, Planului cu principalele obiective, măsuri şi acţiuni ale Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă.

II.    OBIECTIVE INSTITUŢIONALE
-          executarea periodică de exerciţii de cooperare cu forţe şi mijloace în teren cu toate componentele structurilor cu atribuţii în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă, constituite la nivel judeţean, pentru ridicarea gradului de interoperabilitate;
-          îmbunătăţirea dotării cu mijloace tehnice de intervenţie în situaţii de urgenţă;
-          clarificarea situaţiei juridice a imobilelor în care îşi desfăşoară activitatea unele din structurile inspectoratului;
-          atragerea fondurilor europene necesare asigurării creşterii capacităţii de răspuns serviciilor de urgenţă profesioniste, cu sprijinul autorităţilor locale şi judeţene;
-          continuarea procesului de evaluare a riscurilor la nivel judeţean prin implicarea autorităţilor abilitate în gestionarea tipurilor de risc;
-          integrarea acţiunilor preventive în ansamblul global al eforturilor pentru reducerea riscului la dezastre;
-          promovarea conceptului de voluntariat la nivelul comunităţilor;
-          creşterea nivelului de pregătire şi educare, dezvoltarea culturii de securitate şi a comportamentului preventiv în rândul societăţii civile, în domeniul situaţiilor de urgenţă.
III. MANAGEMENTUL RESURSELOR INSTITUŢIONALE
În anul 2016 au intrat în dotarea unităţii noastre, prin repartizare de la Inspectoratul General Pentru Situaţii de Urgenţă, 6 autospeciale, din care 1 autospecială pentru munca operativă, 2 autospeciale de lucru cu apă şi spumă de capacitate mărită (MAN şi SCANIA), 1 autocamion transport materiale la intervenţie (IVECO), 1 microbuz (VW Crafter) şi 1 autospecială transport scafandri (MERCEDES Sprinter).
Cu fondurile alocate de la Consiliul Judeţean Caraş-Severin, pentru sprijinirea desfăşurării în bune condiţii a activităţii şi pentru asigurarea intervenţiei operative la nivelul judeţului, au fost achiziţionate o serie de bunuri de natura obiectelor de inventar, în valoare totală de 17.230 lei.

IV.      REALIZĂRI ÎN DOMENIUL DE COMPETENŢĂ
La nivelul Centrului Operaţional au fost organizate şi desfăşurate 70 exerciţii cu forţe şi mijloace în teren la nivelul subunităţilor de intervenţie şi 4 exerciţii de cooperare, pentru tipurile de risc manifestate la nivel judeţean.
În 2016 s-au transmis către C.L.S.U. şi structurile cu atribuţii în gestionarea situaţiilor de urgenţă un număr de 379 de notificări hidrometeorologice, cu 200 mai multe decât anul precedent din care: 318 meteorologice şi 61 hidrologice.
De asemenea, s-au monitorizat 224 transporturi de deşeuri/substanţe periculoase şi 660 transporturi speciale care au tranzitat judeţul.
Au fost dispecerizate 6757 cazuri, prin SNAU, de către operatorii inspectoratului, realizându-se alertarea în timp operativ a subunităţilor şi echipajelor în raioanele cărora s-au produs evenimentele.
În anul 2016, la nivelul judeţului Caraş-Severin au fost înregistrate 3716 intervenţii în situaţii de urgenţă, cu 351 mai puţine decât în anul 2015 (scădere cu 8,6%). Serviciile voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă au intervenit singure în 149 de situaţii, iar în cooperare cu forţele de intervenţie ale inspectoratului nostru au participat la 182 intervenţii.
Au mai fost desfăşurate 1276 recunoaşteri în teren/educare şi instruire în domeniul situaţiilor de urgenţă şi 74 exerciţii cu forţe şi mijloace în teren, 18 misiuni de asigurare/supraveghere zonă, 117 deplasări fără intervenţie, 57 întoarceri de pe traseu şi s-au înregistrat 28 alerte false.
Rata intervenţiilor a fost de 1257 la 100.000 de locuitori şi de 436 la 1.000 km2.
Au fost înregistrate un total de 406 intervenţii pentru stingerea incendiilor, din care 194 incendii de vegetaţie uscată şi altele. Majoritatea au avut ca principale cauze coşurile/burlanele de fum defecte sau necurăţate şi instalaţiile/echipamentele electrice defecte sau improvizate, urmate de mijloacele de încălzire defecte/improvizate/ nesupravegheate şi acţiunea intenţionată, iar în cazul celor de vegetaţie uscată focul deschis în spaţii deschise. Cele mai multe s-au manifestat la gospodăriile cetăţeneşti, iar în cazul incendiilor de vegetaţie la terenurile primăriilor. Timpul mediu de răspuns la incendii pentru serviciile profesioniste a fost de 16 min faţă de 18 min în anul 2015, iar timpul mediu de intervenţie a fost de 91 min faţă de 119 min în 2015.
Echipajele de descarcerare şi prim ajutor medical (SMURD) din cadrul subunităţilor au intervenit, la un număr de 2509 cazuri, astfel: 2251 misiuni de asistenţă medicală de urgenţă, 156 asistenţă persoane şi 102 de intervenţii pentru descarcerare, în special în urma accidentelor rutiere, cu 661 mai puţine decât în anul precedent. Serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă au participat la 17 cazuri (SVSU Bocşa-11 situaţii, Băile Herculane-5, Caraşova-1). Timpul mediu de răspuns al S.M.U.R.D. a fost de 13 min, faţă de 12 min în anul 2015, iar timpul mediu de intervenţie a fost de 39 min, faţă de 37 min în 2015 din cauză că majoritatea intervenţiilor au fost în mediul rural, pe drumuri neamenajate corespunzător, dar şi în zone situate la distanţe mari față de subunităţile noastre de intervenţie.
Au mai fost înregistrate 693 intervenţii la alte situaţii de urgenţă. S-au asigurat 108 misiuni de protecţia comunităţilor
Pe timpul intervenţiilor SMURD au fost asistate 2543 persoane (din care 334 copii), iar din incendii au fost salvate 30 persoane (din care 1 copil).  4 persoane au fost rănite şi 1 persoană a decedat în incendii.
Au fost salvate 929 de animale şi păsări şi au fost protejate bunuri în valoare estimativă de aproape 26,5 milioane lei.
            Pentru asigurarea intervenţiei optime în zona de competenţă, au fost înregistrate 53 situaţii în care a fost crescută, la nivelul subunităţilor de intervenţie, capacitatea operaţională pentru gestionarea unor situaţii de urgenţă.
Intervenţii/evenimente deosebite/cu risc, în 2016:
·           12.01.2016 – explozie apartament într-un bloc de locuinţe din municipiul Reşiţa, Al. Tineretului; proprietarul, un bărbat în vârstă de circa 70 de ani, a suferit arsuri grave;
·            08.02.2016 – incendiu în localitatea Ocna de Fier, în urma căruia au fost afectate 3 locuinţe; cauza probabilă de producere a incendiului fiind un coş de fum neprotejat termic. Proprietara a avut nevoie de îngrijiri medicale;
  • 08.03.2016 – incendiu la un gater în Poiana Mărului (cauza probabilă de producere a incendiului fiind un coş de fum neprotejat termic) – intervenţia a fost dificilă din cauza distanţei mari faţă de subunitatea de pompieri militari (aprox. 47 km) şi a cantităţii însemnate de materiale combustibile;
  • 27.04.2016 – accident rutier cu 6 victime, E70 (DN6), în care au fost implicate 3 autoturisme, în acest caz fiind necesară activarea Planului Roşu de Intervenţie;
·         14.05.2016 – vânt puternic cu aspect de tornadă în localitatea Căvăran, com. Constantin Daicoviciu - 5 case au avut acoperişurile grav avariate;
·         01-26.06.2016 – au fost înregistrate precipitaţii abundente în întreg judeţul, rezultând creşteri ale debitelor cursurilor de apă/scurgeri de versanţi. Au fost afectate de inundaţii 17 unităţi administrativ teritoriale, respectiv 29 de localităţi;
·         24.06.2016 – vânt puternic la Oţelu Roşu: 12 blocuri de locuinţe, 4 case, 1 policlinică şi 1 liceu – au avut acoperişurile grav avariate;
·         27-30.06.2016 – precipitaţii abundente şi creşteri debite/scurgeri de versanţi, înregistrându-se inundaţii la nivelul a 22 de unităţi administrativ teritoriale, respectiv 36 de localităţi. Cel mai grav afectate au fost cele din bazinul hidrografic Bârzava, la Bocşa, Ramna şi Reşiţa înregistrându-se cele mai grave inundaţii din ultimii 10 ani. În acest interval au fost afectate, potrivit evaluărilor realizate de către comisiile mixte judeţene, 623 de case şi 77 anexe gospodăreşti, au fost distruse aproximativ 4.500 hectare culturi agricole, au murit circa 200 oi şi 188 stupi albine, iar patrimoniul public a suferit pagube deosebit de mari.
Amploarea şi evoluţia evenimentelor din luna iunie a impus activarea Centrului Judeţean de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei (CJCCI) de la sediul inspectoratului. 
·         06 august 2016 – 9 autoturisme au fost blocate de aluviuni pe DJ 608A, Borlova (Telescaun) - Staţiunea Muntele Mic;
·         20.09.2016 - accident rutier cu 6 victime, în apropiere de localitatea Slatina Timiş pe E70 (DN6), în care au fost implicate 2 autoturisme, în acest caz fiind necesar activarea Planului Roşu de Intervenţie;
·         18.10.2016 - incendiu în localitatea Gărâna, la o pensiune/restaurant, produs din cauze electrice (aparate sub tensiune lăsate nesupravegheate). Problemele întâmpinate au fost legate de distanţa relativ mare şi drumul în pantă cu numeroase serpentine;
  • 28.10.2016 – incendiu extins pe 800 mp la 5 locuinţe, anexe şi bunuri, din localitatea Mehadica; cauza probabilă de producere a incendiului: instalaţie electrică defectă, 2 persoane au avut nevoie de îngrijiri medicale.
Personalul inspecţiei judeţene de prevenire a efectuat, în medie, 3,5 controale pe zi în anul 2016, la nivel judeţean fiind efectuate un număr total de 1272 de controale de prevenire în domeniul situaţiilor de urgenţă. Aceste controale au condus la identificarea a peste 4770 deficienţe, din care 374 au fost înlăturate operativ, pe timpul controalelor. Pentru încălcarea normelor specifice s-au aplicat 246 amenzi, în cuantum total de 659.900 lei şi 3004 avertismente.
            În ceea ce priveşte activitatea de avizare şi autorizare, au fost emise 42 avize de securitate la incendiu şi 1 aviz de protecţie civilă, 46 autorizaţii de securitate la incendiu, precum şi 36 avize pentru transport deşeuri periculoase. Din totalul documentaţiilor depuse pentru obţinerea avizului şi autorizaţiei de securitate la incendiu şi protecţie civilă, un număr de 113 au fost respinse.
            Au fost efectuate 4 controale de verificare a respectării reglementărilor la cele 2 obiective din judeţ care utilizează, stochează sau vehiculează substanţe periculoase, în urma cărora a fost aplicat un avertisment. Două acţiuni au fost executate în comun cu autorităţile care au atribuţii pe linia implementării Directivelor SEVESO, respectiv cu reprezentanţi ai Comisariatului Judeţean al Gărzii Naţionale de Mediu şi ai Agenţiei Judeţene de Protecţia Mediului.
            Totodată, au fost executate un număr de 80 de controale la cele 77 servicii voluntare pentru situaţii de urgenţă din judeţ, respectiv 14 controale la cele 13 servicii private pentru situaţii de urgenţă existente.
            Pe parcursul anului trecut au fost executate la nivelul instituţiilor publice, operatorilor economici şi localităţilor de pe teritoriul judeţului un număr de 942 exerciţii privind modul de acţionare în cazul incendiilor, 59 exerciţii de alarmare publică şi 5 exerciţii de evacuare.
            Referitor la pregătirea personalului din cadrul autorităţilor administraţiei publice locale cu atribuţii în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă, în cadrul cursurilor organizate în Centrul Zonal Craiova au fost instruiţi 33 cursanţi din cei 84 planificaţi (un procent 39.3 %).
Pe linia pregătirii, la nivel judeţean au avut loc 2 convocări de pregătire cu şefii serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă, 2 cu şefii serviciilor private pentru situaţii de urgenţă, 1 convocare cu şefii celulelor de urgenţă de la operatorii sursă de risc, 1 instruire de pregătire cu conducătorii unităţilor de învăţământ, 8 instruiri cu preşedinţii secţiilor de votare şi concursurile profesionale specifice serviciilor voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă.
În domeniul activităţilor de informare preventivă:
·         s-au diseminat mesajele campaniilor naţionale de informare şi educare preventivă „Vreau să fiu voluntar” şi RISC – ”Siguranţa nu este un joc de noroc;
·         au fost promovate mesajele campaniei naţionale ,,Nu tremur la cutremur”;
·         s-a organizat a VI-a ediţie a concursului de pictură dedicat elevilor din ciclul gimnazial, liceal şi a celor din învăţământul special ,,Învăţăm să ne salvăm”, cu ocazia Zilei de 28 februarie - Ziua Protecţiei Civile în România 
·         s-au desfăşurat activităţi informativ educative în zilele de 28 februarie - Ziua Protecţiei Civile, 13 Septembrie – Ziua Pompierilor, Marţi 13 – în lunile septembrie şi decembrie şi 13 Octombrie – Ziua Internaţională pentru Reducerea Riscului Dezastrelor Naturale, ,,Săptămâna altfel”, 1 iunie-Ziua Copilului.
·          s-au susţinut lecţii, s-au desfăşurat exerciţii pe linia situaţiilor de urgenţă şi alte activităţi în colaborare cu SVSU-urile de pe teritoriul judeţului.
·         s-au desfăşurat activităţi de informare preventivă prin diseminare directă de materiale din campaniile naţionale împreună cu Serviciile Voluntare pentru Situaţii de Urgenţă din Oţelu Roşu, Reşiţa, Băile Herculane, Răcăjdia  şi Grădinari.
            S-a acordat o atenţie deosebită îndrumării celor 122 de cercuri de elevi „Prietenii pompierilor” (7 echipaje) şi „Cu viaţa mea apăr viaţa” (participanţi 10 echipaje de gimnaziu şi 5 de liceu), pentru care inspectoratul a organizat concursuri cu tematică specifică în luna mai.
           
V.     SUPORT DECIZIONAL
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ,,Semenic” al judeţului Caraş-Severin dispune de un sistem de control intern/managerial ale cărui concepere şi aplicare  permit conducerii inspectoratului să declare că fondurile publice gestionate în scopul îndeplinirii obiectivelor generale şi specifice au fost utilizate în condiţii de legalitate, regularitate, eficacitate, eficienţă şi economicitate.

În ceea ce priveşte situaţia numerică a litigiilor, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Semenic” al judeţului Caraş-Severin a avut calitate procesuală, în anul 2016, în 33 cauze.

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „SEMENIC” al Judeţului Caraş-Severin şi-a desfăşurat activitatea în condiţii de transparenţă, în limitele impuse de legislaţia în vigoare, fiind primite şi soluţionate 512 petiţii.
Pe parcursul anului, la nivelul inspectoratului s-au înregistrat un număr de 243 de solicitări în baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţii de interes public, din care 11 scrise şi 232 verbale. Din totalul solicitărilor, 236 au fost soluţionate favorabil, iar şapte au fost respinse deoarece informaţiile solicitate erau fie inexistente, fie neconfirmate ori s-au solicitat informaţii exceptate de la liberul acces la informaţii de interes public.

VI.   COOPERARE INTERINSTITUŢIONALĂ ŞI INTERNAŢIONALĂ
Pentru îndeplinirea atribuţiilor stabilite prin legislaţia în vigoare, inspectoratul a colaborat şi cooperat în permanenţă cu toate structurile cu atribuţii în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă de la nivelul judeţului.
Pentru verificarea şi îmbunătăţirea modului de cooperare interinstituţională au fost efectuate 4 exerciţii de cooperare cu forţe şi mijloace în teren, pentru gestionarea mai multor tipuri de situaţii de urgenţă, în funcţie de riscurile manifestate la nivel judeţean. Pe timpul exerciţiilor de cooperare s-a urmărit şi respectarea timpilor de reacţie de către structurile participante care au forţe şi mijloace prevăzute în Registrul judeţean de riscuri şi capabilităţi
În anul 2016, Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Caraş-Severin s-a întrunit în 21 de şedinţe, din care 2 cu caracter ordinar.  În cadrul acestor şedinţe au fost adoptate 18 hotărâri, care au fost transmise prin grija Secretariatului Tehnic Permanent, asigurat de inspectoratul nostru, tuturor structurilor cu responsabilități.

VII.         ACCESAREA FONDURILOR EXTERNE NERAMBURSABILE
În anul 2016, ca urmare a implementării proiectului ,,Achiziţionare echipamente specifice pentru îmbunătăţirea capacităţii şi calităţii sistemului de intervenţie în situaţii de urgenţă şi pentru acordarea asistenţei medicale de urgenţă şi a primului ajutor calificat, în Regiunea 5 Vest”, prin  Programul Operaţional Regional, cu sprijinul Consiliului Judeţean Caraş-Severin, a intrat în dotarea unităţii noastre o autospecială complexă de intervenţie, descarcerare şi acordare a asistenţei medicale de urgenţă minimală (IVECO).
           

VIII.      MANAGEMENTUL COMUNICĂRII
Activitatea de informare şi relaţii publice a urmărit menţinerea unei imagini favorabile a  Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “SEMENIC” al Judeţului Caraş-Severin, informarea opiniei publice asupra atribuţiilor legale, misiunilor, măsurilor de prevenire şi conduitei de urmat pe timpul situaţiilor de urgenţă.
În anul 2016, au fost remise 76 de comunicate de presă şi buletine informative, dublu faţă de anul 2015.
Imaginea inspectoratului reflectată în presă este una preponderent favorabilă, din totalul de 1250 de materialele apărute (faţă de 653 în anul 2015), 59,68% se situează în zona pozitivă, 40% sunt relatări neutre, şi doar 0,32% negative.

IX.  RISCURI 2017
            Tipurile de riscuri care se pot manifesta în zona de competenţă a judeţului nostru sunt:
            1. riscurile naturale;
            2. riscurile tehnologice;
            3. riscurile biologice;
            4. riscul de incendiu;
            5. riscurile sociale.
Din istoricul evenimentelor produse în judeţul nostru, rezultă faptul că riscurile care se manifestă cu preponderenţă sunt: incendiile la gospodării şi incendiile de vegetaţie uscată, inundaţiile şi fenomenele meteorologice periculoase, precum şi accidentele pe căile de transport.
Dificultăți preconizate privind desfășurarea activității:
-lipsa resurselor financiare pentru dotarea şi dezvoltarea bazei tehnico-materiale,
-distanţe mari de parcurs până la locul intervenţiei, drumuri anevoioase - specifice reliefului preponderent muntos al judeţului, trafic aglomerat,
- persoane recalcitrante sau nemulţumite, care pot recurge la fapte de violenţă,
- deficitul de personal,
- neîncadrarea posturilor de scafandri,
- transmiterea de către apelanţii numărului unic 112 de date eronate, insuficiente sau cu întârziere,
- lipsa poligoanelor şi bazelor de pregătire pentru personalul operativ.

X.    OBIECTIVE 2017
Principalele direcţii de acţiune pentru anul 2017:
Ø  creşterea rolului de autoritate de stat al instituţiei şi sporirea nivelului de securitate al cetăţeanului;
Ø  continuarea procesului de integrare a acţiunilor preventive în ansamblul global al eforturilor pentru reducerea riscului la dezastre;
Ø  continuarea demersurilor către autorităţile publice locale pentru înfiinţarea de noi puncte de lucru, în vederea reducerii timpului de răspuns;
Ø  creşterea nivelului de pregătire şi educare a populaţiei în domeniul situaţiilor de urgenţă;
Ø  implementarea criteriilor de performanţă ale serviciilor voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă, după corelarea acestora cu condiţiile socio-economice existente la nivel naţional;
Ø  reducerea numărului de incendii la locuinţe/gospodării cetăţeneşti şi de victime rezultate din acestea;
Ø  reducerea obiectivelor puse în funcţiune fără autorizaţie de securitate la incendiu şi a utilizării mijloacelor tehnice de apărare împotriva incendiilor neconforme;
Ø  pregătirea populaţiei şi autorităţilor privind responsabilităţile şi modul de acţiune în situaţii de urgenţă şi optimizarea capacităţii de autoprotecţie;
Ø  îmbunătăţirea încadrării, dotării şi pregătirii serviciilor voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă;
Ø  crearea unei culturi de securitate în rândul cetăţenilor;
Ø  încadrarea posturilor vacante, aspect ce ar duce la desfăşurarea în condiţii optime a activităţii specifice unităţii noastre şi recrutarea unui număr cât mai mare de candidaţi pentru şcolile militare;
Ø  creşterea, până la 100% a procentului de achiziţii realizate prin utilizarea mijloacelor electronice.

XI.   CONCLUZII
Anul 2016 a fost un an încărcat de evenimente, atât din punct de vedere al situaţiei operative, şi aici amintim episodul inundaţiilor din luna iunie, cât şi în plan intern.
Pe parcursul anului au trecut în rezervă cadre cu experienţă şi vechime în muncă din colectivul managerial al unităţii, în luna noiembrie a avut loc predarea-primirea comenzii inspectoratului, iar la sfârşitul anului s-au organizat două sesiuni de concursuri pentru ocuparea unor posturi vacante, cu personal din sursă externă, nerealizându-se însă încadrarea tuturor posturilor scoase la concurs.
În data de 31 decembrie 2016, inspectoratul nostru a trecut printr-un amplu proces de reorganizare, în acest moment fiind într-o etapă de adaptare la noile modificări.
Deşi nu a fost un an uşor, inclusiv din prisma deficitului de personal cu funcţii decizionale, eforturile instituţionale s-au concentrat în permanenţă către creşterea capacităţii operaţionale şi de răspuns şi către îmbunătăţirea calităţii intervenţiilor, pentru a ne ridica la nivelul aşteptărilor populaţiei şi pentru a confirma încă o dată gradul ridicat de încredere acordat de cetăţeni.

Considerăm că am avut o evoluţie bună şi nu am dezamăgit aşteptările celor care s-au bazat pe sprijinul, devotamentul şi profesionalismul nostru.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu