Modificări propuse prin proiectul
de decizie
Având
în vedere că în legislația primară au fost definite noi tipuri de trimiteri,
furnizorii de servicii poștale vor avea obligația de a raporta traficul și
veniturile realizate din procesarea acestora: trimiteri de corespondență în
număr mare, colete poștale în număr mare și imprimate în număr mare, precum și
pachete mici, respectiv pachete mici în număr mare.
Ținând
cont de evoluția tehnologică și de soluțiile inovative prin care mulți
furnizori de servicii au început să asigure colectarea și livrarea trimiterilor
poștale, este propus un nou indicator statistic privind sistemele automate de
tip self-service, care va fi raportat
în cadrul indicatorilor privindpunctele de acces/contact nedeservite de
personal, începând cu anul 2018, pentru perioada de referință 1 ianuarie – 31
decembrie 2017.
Termene limită pentru
transmiterea datelor statistice
Furnizorii vor
avea obligația de a raporta până la data de 15 martie, pentru anul anterior,trimiterile
prelucrate exclusiv în nume propriu, precum și veniturile rezultate ca urmare a
prelucrării acestora.
Totodată, până
la data 15 iulie, furnizorii vor avea obligațiade a raportaîn mod cumulat
trimiterile poștale prelucrate în nume propriu și trimiterile poștale
prelucrate în numele și pe seama unui alt furnizor de servicii poștale, precum
și veniturile cumulate rezultate ca urmare a prelucrării acestora. Aceste date
vor privi fiecare serviciu, inclus sau nu în sfera serviciului universal.
Datele statistice se vor transmite
exclusiv electronic
Toate datele
statistice vor fi transmise exclusiv prin mijloace electronice, prin
intermediul unei aplicaţii informatice disponibileaici, utilizând semnătură electronică
certificată. Netransmiterea datelor statistice constituie
contravenție și poate fi sancționată cu sume cuprinse între 100și 15.000lei
pentru fiecare zi de întârziere.
Proiectul de decizie
privind raportarea unor date statistice de către furnizorii de servicii poștale
poate fi consultat aici, persoanele interesate fiind invitate să formuleze şi să
transmită observaţii şi propuneri până la data de 13.03.2017, pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Nouă
nr.2, sector 3, Bucureşti), direct la Registratură sau prin intermediul
direcţiilor regionale ale Autorităţii. Observaţiile pot fi transmise şi prin
fax la numărul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.org.ro.
Autoritatea
Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) este instituția
care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenței pe piața de comunicaţii,
administrarea resurselor limitate, încurajareainvestițiilor eficiente în
infrastructurăși a inovației. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM
vizitațiwww.ancom.org.ro,www.portabilitate.roși www.veritel.ro. Pentru a testa și
monitoriza calitatea serviciului de acces la internet, accesațiwww.netograf.ro.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu