În cadrul celei de-a patra
licitații pentru alocarea multiplexurilor de televiziune digitală terestră
organizate de Autoritatea Națională pentru Administrare şi Reglementare în
Comunicaţii (ANCOM) și-au depus dosarele de candidatură companiile NOVA MEDIA
S.R.L.cu sediul social în Timișoarași M PLUS INVESTMENTS S.R.Lcu sediul social
în Iași. În urma analizării dosarelor depuse, comisia de licitație anunță că
ambele companii sunt admise în etapele viitoare ale procedurii.
În data de 13 februarie
2017,în urma etapei stabilirii primului set de oferte câştigătoare,comisia de
licitaţie va anunţa ofertanții câştigătoriși dacă este necesar să fie organizatăetapa
de licitaƫie propriu-zisă.
În cadrul licitației
sunt disponibile două multiplexuri naționale, 26 de multiplexuri regionale și
18 multiplexuri locale de televiziune digitală terestră nealocate în
procedurile anterioare.
Multiplexul digital reprezintă un grup de programe de radiodifuziune şi
televiziune, servicii multimedia suplimentare şi alte date asociate de
identificare transmisede la staţiile de emisie către utilizatorii finali pe
cale radio terestră, utilizând modulaţie digitală în limitele unui canal de
televiziune standard/bloc de frecvenţă.
Prin intermediul fiecărui multiplex național se vor putea furniza
servicii de televiziune digitală terestră la nivelul întregii țări, în timp ce
multiplexurile regionale și locale vor acoperi fiecare câte o anumită zonă de
alocare ce poate fi echivalentă cu un județ, respectiv o localitate.
Procedura de licitație
Așa cum a fost
stabilit prin strategia privind tranziția de la televiziunea analogică terestră
la televiziunea digitală terestră aprobată de Guvernul României, acordareamultiplexurilor
se face prin procedură de selecţie competitivă, adică licitație. Aceasta
presupune ca fiecare ofertant să depună o ofertă iniţială prin care să indice
categoriile şi numărul de multiplexuri pe care doreşte să le achiziționeze. În
funcție de existența sau nu a unei cereri mai mari decât oferta, licitația
poate continua cu runde primare pentru multiplexurile unde cererea depășește
oferta, pentru celelalte categorii desemnarea câştigătorilor făcându-se pe baza
ofertei iniţiale.
După ce se stabilesc
câștigătorii și prețurile pentru fiecare multiplex solicitat, licitația poate
continua cu o rundă de alocare în care multiplexurile unde sunt posibile mai
multe alocări vor fi repartizate ofertanţilor câştigători pe baza sumelor
suplimentare pe care aceştia vor fi dispuși să le plătească pentru a obţine o
anumită alocare a frecvenţelor.
Taxa minimă de
licenţă, care reprezintă preţul de pornire în cadrul licitației pentru fiecare
din cele două multiplexuri naționale, este de 300.000 euro, iar pentru
multiplexurile regionale și locale aceasta variază între 1.000 de euro pentru
un multiplex alocat la nivelul unei localităţi care nu este reşedinţă de judeţ
și 10.000 euro. Taxele de licență au fost stabilite de către Guvern în luna
februarie 2014.
Toate aceste
multiplexuri se acordă pentru o perioadă de 10 ani. Câștigătorii pot lansa
serviciile imediat după obținerea licenței din partea ANCOM și vor avea
obligația de a pune în funcțiune 36 de emițătoare în termen de 2 ani de la
obținerea licenței pentru multiplexurile naționale, respectiv un emițător în
termen de 1 an pentru multiplexurile regionale sau locale.
Documentaţia
licitaţiei poate fi accesată pe pagina de internet a ANCOM, aici.
Informații suplimentare:
În urma celor trei licitații
organizate până în prezent, au fost alocate trei multiplexuri naționale către
Societatea Naţională de Radiocomunicaţii S.A., compania câștigând multiplexul
acordat condiționat „free to air” şi alte două multiplexuri din banda UHF. De asemenea, au mai fost alocatedouasprezece multiplexuriregionaleși un multiplex local.
Mai multe informații despre cele trei licitații organizate sunt disponibile pe
pagina de internet a ANCOM, aici.
Autoritatea
Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) este institutia care protejeaza interesele utilizatorilor de
comunicatii din Romania, prin promovarea
concurentei pe piata de comunicatii, administrarea resurselor limitate, incurajarea
investitiilor eficiente in infrastructurasi a inovatiei. Pentru mai multe
detalii despre activitatea ANCOM vizitati www.ancom.org.ro,www.portabilitate.rosi www.veritel.ro. Pentru a testa si monitoriza calitatea serviciului de internet, accesati www.netograf.ro.
Persoană
de contact: Cătălina DRAGOMIR, Şef Serviciu Comunicare, tel. 0372.845.417
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu