Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 1 martie 2014

PROCEDURA DE REFUZ LA PLATĂ ÎN UE

PROCEDURA DE REFUZ LA PLATĂ ÎN UE / SEE - o soluție pentru a obține banii înapoi, atunci când un comerciant nu vă respectă drepturile de consumator.
Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor primește un număr mare de reclamații transfrontaliere în fiecare an de la consumatori ale căror drepturi nu sunt respectate, în special atunci când fac cumpărături on-line.

Un nou raport al Rețelei ECC realizează o radiografie a
drepturilor și alternativelor consumatorilor în statele membre ale UE / SEE în ceea ce privește dreptul de a primi sumele plătite comercianților înapoi de la banca emitentă a cardului bancar printr-o procedură de refuz la plată.

Constatările din raport au indicat că cele mai multe țări au o procedură similară pentru consumatori care le permite realizarea unui refuz la plată și, de asemenea, că există și organisme de soluționare alternativă a disputelor care ar putea soluționa problemele apărute. Există, de asemenea, posibilitatea de a lua legătura cu FIN-NET (Rețeaua organismelor de soluționare alternativă a disputelor în domeniul serviciilor financiare) pentru informații legate de transmiterea unei reclamații atunci când litigiul este transfrontalier.

În toate statele membre, consumatorii au dreptul la restituire în caz de plăți neautorizate, dar aceștia sunt obligați să ia toate măsurile rezonabile pentru a-și păstra datele personale privind cardul bancar în condiții de siguranță. Atunci când cumpără produse cu un card de credit, în cele mai multe țări / situaţii, consumatorii vor avea dreptul de a primi banii înapoi în cazul în care comerciantul nu le respectă drepturile.

Printre motivele de a apela la bancă pentru o rambursare se pot număra cazurile în care comerciantul nu respectă drepturile consumatorilor de retragere sau de anulare a contractului, cazurile în care comerciantul a dat faliment sau cele în care au avut loc tranzacții neautorizate. Refuzul la plată ar putea fi singura soluție rămasă pentru a primi banii înapoi, fără a apela la instanță.

Consumatorii pot solicita refuz la plată bazat pe  legislația UE / SEE, legislația națională și normele de funcționare a băncilor. În cazul plăților neautorizate, drepturile sunt mai limitate în cazul în care a fost utilizat codul PIN, deși proba neglijenței grave sau comportamentului fraudulos cade în sarcina emitentului cardului de credit.


Sfaturi pentru consumatori
       Trimiteți, în primul rând, o plângere scrisă comerciantului pentru a încerca să rezolvați problema.
       În cazul în care comerciantul nu răspunde / este în stare de faliment / respinge cererea, trimiteți o plângere scrisă emitentului cardului de credit / băncii.
       În cazul în care emitentul cardului de credit / banca respinge cererea, trimiteți cazul organismului de soluționare alternative a disputelor / mediatorilor, dacă aceștia există.
       În toate aceste cazuri trebuie să acționați rapid deoarece este posibil să se aplice un termen limită.

Pentru mai multe informații vă rugăm să consultați Raportul privind Refuzul la plată pe site-ul ECC Romania - http://goo.gl/XY4STE.
Informaţie furnizată de: Centrul European al Consumatorilor România
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu