Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 20 martie 2014

Serviciile financiare se află sub lupa Comisiei Europene

Săptămâna trecută a avut loc la Bruxelles şedinţa Grupului Consultativ European al Consumatorilor (ECCG) grup din care face parte şi Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România. Şedinţa a fost organizată ca de fiecare dată de Direcţiei Generale pentru Sănătate şi Consumatori (DG SANCO) din cadrul Comisiei Europene. În acest cadru, DG SANCO în colaborare cu Direcţia Generală pentru Legislaţie (DG JUST) au informat Grupul Consultativ European al Consumatorilor privind revizuirea unor Directive Europene din domeniul serviciilor financiare,  ce urmează a fi adoptate cel mai posibil în cursul acestui an.
Astfel, se află pe masa de lucru a Comisiei Europene :
·          Directiva privind serviciile de plată, versiunea a doua.  Această Directivă va include şi tranzacţiile dintre UE şi alte state şi va include toate valutele. Se va urmări  întărirea securităţii tranzacţiilor on-line pentru împiedicarea plăţilor ilicite, când consumatorul poate fi pus în situaţia în care din contul său s-a făcut o plată de care el nu are cunoştinţă. Se propune, de asemenea, ca băncile să fie obligate să răspundă în 15 zile la orice reclamaţie.
·          Directiva privind creditul de consum. A fost redactat un raport privind implementarea acesteia în statele membre, raport ce va fi prezentat în luna aprilie. Nu s-au observat probleme majore, însă persistă o serie de neajunsuri cu ar fi mesajele publicitare creditorii ce nu respectă obligaţiile de informare despre condiţiile de creditare, nu sunt informaţi consumatorii despre drepturile legale (ex. renunţarea la contract, dobânda fixă sau variabilă), autorităţile nu verifică în mod constant dacă directiva este respectată. S-a constatat nivelul scăzut de informare al consumatorilor, precum şi faptul că aceştia nu depun reclamaţii.
·          Directiva privind creditul ipotecar. S-a arătat că este necesară informarea consumatorilor înainte de a semna contractul, inclusiv prin mesajele publicitare, sens în care s-a elaborat un model standard de informare. Creditorii trebuie să verifice serios solvabilitatea clienţilor, dar sunt interzise practicile prin care clienţilor le sunt impuse obligaţii suplimentare (ex. o anumită firmă de asigurare). Se propun şi reguli privind evaluarea locuinţei. De exemplu, se prevede că predarea proprietăţii este echivalentă cu lichidarea obligaţiilor faţă de bancă. 
·          Directiva privind pachetele de produsele de investiţii financiare – în mod concret, despre fondurile de pensii private şi despre sectorul asigurărilor. 
·          Directiva privind medierea de asigurări. Se revizuieşte textul adoptat în 2002 şi se extinde asupra oricărei firme care vinde asigurări. O astfel de firmă trebuie să se identifice clar, inclusiv cele care operează prin Internet. Personalul acestor firme trebuie să deţină calificări profesionale corespunzătoare, pentru a putea informa corect şi complet consumatorul despre produsul oferit spre cumpărare.
 
În cadrul acestei întâlniri, APC România a realizat, prin reprezentantul său, o prezentare a mişcării consumatoriste din România şi a activităţii asociaţiei de la înfiinţarea sa în 1990 până în prezent.
 
Mai multe informaţii despre lucrările şedinţei Grupului Consultativ European al Consumatorilor puteţi afla accesând:  http://goo.gl/VjpaIj.
 


 
 

Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România (APC România) este o organizaţie neguvernamentală, apolitică şi nonprofit, înfiinţată în 10 februarie 1990. APC- România este singura organizație de utilitate publică, membră a Organizaţiei Europene a Consumatorilor, care are ca principal obiectiv apărarea, promovarea şi reprezentarea prin toate mijloacele legale ale drepturilor şi intereselor consumatorilor în raporturile cu operatorii economici şi instituţiile statului.
Pentru mai multe amănunte puteţi apela numărul de telefon: 0723.004.407 (Domnul Conf. Univ. Dr. Costel Stanciu, președinte APC România) sau puteţi scrie la relatiipublice@apc-romania.ro.
 
  COMUNICAT DE PRESĂ
 
 
Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania /
Romanian Association for Consumers Protection
 
Licurici Str. 2, Building 2, Ap. 2, Sector 3, Bucharest, RO-030894, Romania
Phone/fax: +40-(21)-311.02.43
Web: www.apc-romania.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu