Cu
ocazia acestui eveniment ECC Romania a împărţit in cele 4 zile de
participare un număr de 2265 de broşuri cu diverse tematici, ceea ce
reprezintă o medie de 566 de persoane pe zi care au primit informații și
consiliere gratuită din partea consilierilor centrului. Totodată, ECC
Romania a realizat și un chestionar cu 6 întrebări privind gradul de
cunoaștere a drepturilor consumatorilor. Au fost completate 150 de
chestionare în total, aproximativ 37 de chestionare în fiecare zi a
târgului. În urma prelucrării datelor, au rezultat următoarele
concluzii:
- la întrebarea „Aţi călătorit în ţările membre ale UE?” 93% au răspuns afirmativ, iar restul de 7%, negativ.
- la întrebarea ,,Dacă da, aţi întâmpinat probleme pe parcursul transportului?”, 35% au întâmpinat probleme, iar în cazul a 65% din respondenți nu au existat incidente.
- la întrebarea: ,,Ce nemulţumiri aţi avut?”,
17% dintre respondenţi au avut probleme legate de transport (avion,
autocar), 45% au avut probleme cu bagajele (pierdere, deteriorare), 31%
au avut probleme cu produsele achiziţionate din ţara respectivă, iar
restul de 7% au avut alte probleme.
- la întrebarea,,V-aţi adresat unei instituţii specializate pentru protecţia consumatorului?”, doar 12% au răspuns afirmativ, iar 88% nu s-au adresat unei astfel de instituţii.
- la întrebarea nr 5: ,,Vă cunoaşteţi drepturile de consumator european?”, doar 39% dintre respondenţi îşi cunosc drepturile, iar 61% nu şi le cunosc.
- la ultima întrebare: ,,Pe
o scală de la 1-5, în ce măsură consideraţi că proiectul ,,Centrul
European al Consumatorilor din România, implementat de APC (Asociaţia
pentru Protecţia Consumatorilor), este o iniţiativă bună?”, 87% au fost cu totul de acord, 10% au fost de acord, iar restul de 3% nu au fost nici de acord, nici în dezacord.
În
concluzie, cea mai mare parte din respondenţi au întâmpinat probleme
când au călătorit in afara tarii, astfel 45% dintre aceștia au
întâmpinat probleme legate de pierderea bagajului sau deteriorarea
acestuia. Din cauza faptului ca în proporție de 88% din respondenți nu
au reclamat probleme întâmpinate, aceștia nu au beneficiat de drepturile
legale în asemenea cazuri.
După cum se poate observa, ei au fost receptivi şi întru totul de acord de importanța existenței Centrului European al Consumatorilor din România, considerând că astfel îşi vor putea rezolva problemele legate de protecția consumatorului cu un produs sau un serviciu achiziționat dintr-un alt stat european.
ECC-Net
este alcătuită din centrele europene pentru consumatori din 29 de ţări
(27 state membre ale U.E., plus Norvegia şi Islanda), şi este
co-finanţată de Direcţia Generală de Sănătate şi Protecţia
Consumatorilor a Comisiei Europene şi de către fiecare dintre statele
membre. Scopul reţelei este de a crea încrederea în piaţa internă
europeană, oferind consumatorilor informaţii utile cu privire la
drepturile lor, consiliere şi ajutor în achiziţii transfrontaliere.
În România, „Centrul European al Consumatorilor",
oferă consumatorilor o gamă variată de servicii, de la informarea
asupra drepturilor lor, la oferirea de consultanţă şi sprijin în
rezolvarea problemelor pe care le întâmpină.
Pentru orice alte întrebări şi răspunsuri jurnalistice apelaţi numerele de telefon/fax 021.315.71.49, sau la adresa de e-mail: romulus.moise@eccromania.ro.
EUROPEAN CONSUMER CENTRE ROMANIA
CENTRUL EUROPEAN AL CONSUMATORILOR DIN ROMANIA
Phone: +40-(21)-315.71.49 Fax: +40-(21)-311.02.42
Email: romulus.moise@eccromania.ro
Web: www.eccromania.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu