Campania se va derula în
perioada martie – august 2014 sub denumirea Euro Agricultura – Rețeaua
Națională a Multiplicatorilor de Informații despre PNDR, având ca
slogan „Împreună creștem satul românesc”.
Organizată pentru prezentarea
implementării Programului Național pentru Dezvoltare Rurală (PNDR) 2013 și ca
etapă de pregătire pentru PNDR 2020, campania are ca obiectiv diseminarea și
multiplicarea eficientă a informațiilor și a mesajelor despre finanțările
europene nerambursabile acordate pentru agricultură și dezvoltare rurală. De
asemenea, campania APDRP își propune să contribuie la îmbunătățirea percepției
generale privind programele de finanțare pentru dezvoltare rurală și să
încurajeze o cât mai bună înțelegere a conceptului de activitate economică
derulată la standarde europene.
„Ne dorim ca informațiile privind derularea proiectelor finanțate prin
PNDR în exercițiul financiar 2007 – 2013 să fie o sursă de inspirație pentru
următorul PNDR. Plecând de la ideea că exemplul concret este cel mai bun mijloc
de comunicare, campania va prezenta proiecte care pot fi considerate exemple de
bună practică în accesarea și derularea fondurilor europene. În același timp,
considerând deosebit de importantă asigurarea egalității de șanse în accesarea
fondurilor, construim un sistem performant de informare a beneficiarilor PNDR
dar și a viitorilor potențiali beneficiari. Iar acest sistem este Rețeaua
Multiplicatorilor de Informații privind PNDR, formată din reprezentanți ai
societății civile care pot transmite în mod eficient informațiile către toate
persoanele interesate de obținerea banilor pe care Uniunea Europeană îi acordă
pentru dezvoltarea mediului rural. Credem că este foarte important să încurajăm
multiplicarea informaţiilor corecte, clare, concise despre accesarea și
derularea fondurilor europene”, a declarat David Eugen Popescu, Directorul
General al APDRP.
Principala activitate pe care
se va concentra noul proiect APDRP va fi cea de creare a unei rețele naționale
ce va cuprinde peste 2.000 de multiplicatori de informații din toate județele
țării. Aceștia vor fi selectați și pregătiți pentru a putea transmite către
publicul larg informațiile generale și specifice despre modalitatea și
condițiile de accesare și utilizare corectă a fondurilor europene disponibile
prin Programul Național de Dezvoltare Rurală.
Selecția multiplicatorilor va
fi făcută pe baza experienței pe care aceștia o demonstrează în activitățile de
comunicare cu publicul larg și mai ales în comunicarea privind fondurile europene,
dar și pe baza potențialului lor de multiplicare a informației.
Plecând de la acest obiectiv,
pentru desemnarea multiplicatorilor vor fi luate în considerare asociații,
patronate și cooperative de profil, ONG-uri reprezentative, Grupuri de Acțiune
Locală (GAL), centre de documentare europeană, centre de informare
EuropeDirect, asociații studențești, organizații active în zona rurală etc.
„Prima etapă a campaniei va consta într-un proces de comunicare,
demonstrativ și interactiv, organizat cu multiplicatorii de informații, proces
în care proiectele finanțate prin PNDR vor fi folosite ca sursă principală de
documentare. Sunt prevăzute în acest scop vizite exemplificative la peste 850
de proiecte care au primit sprijin nerambursabil prin PNDR în România, dar și
în alte țări ale Uniunii Europene.
Din
cei peste 2.000 de multiplicatori naționali, în funcție de performanțele
obținute în multiplicarea informațiilor, 60 vor fi selectați să participe la
vizitele exemplificative organizate în afara țării. Proiectele care vor fi
vizitate vor fi alese având drept criterii exemplul pe care îl oferă acestea și
diversitatea activităților finanțate.” a menționat David Eugen
Popescu.
Multiplicatorii
care aderă la rețeaua nou creată trebuie să conceapă un plan de lucru și să
organizeze, pe baza informațiilor primite despre procedura de accesare și
derulare a finanțărilor europene, mai multe acțiuni de comunicare pentru
locuitorii din mediul rural (conferințe tematice, întâlniri de informare despre
PNDR, puncte de informare în cadrul târgurilor regionale, prezentarea unor
proiecte identificate ca exemple de bună practică în presa locală, prezentări
despre PNDR susținute în cadrul evenimentelor etc.).
Tot în
cadrul acestei campanii va fi lansată o platformă web (www.euroagricultura.ro) care va servi
ca sursă de informare pentru multiplicatori, dar și pentru publicul larg.
Platforma online de informare va include atât informații utile pentru
activitatea curentă a multiplicatorilor, cât și prezentări ale celor mai
reușite activități de comunicare dezvoltate în rețea și ale celor mai activi și
eficienți multiplicatori.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu