Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 12 martie 2014

APDRP creează rețeaua multiplicatorilor de informații privind fondurile europene pentru agricultură și dezvoltare rurală

Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (APDRP), cu sprijinul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) demarează astăzi, 11 martie 2014, campania națională de informare a reprezentanților societății civile pentru multiplicarea informațiilor despre accesarea și derularea finanțărilor europene pentru agricultură și dezvoltarea rurală.
                   Campania se va derula în perioada martie – august 2014 sub denumirea Euro AgriculturaRețeaua Națională a Multiplicatorilor de Informații despre PNDR, având ca slogan „Împreună creștem satul românesc”.
                   Organizată pentru prezentarea implementării Programului Național pentru Dezvoltare Rurală (PNDR) 2013 și ca etapă de pregătire pentru PNDR 2020, campania are ca obiectiv diseminarea și multiplicarea eficientă a informațiilor și a mesajelor despre finanțările europene nerambursabile acordate pentru agricultură și dezvoltare rurală. De asemenea, campania APDRP își propune să contribuie la îmbunătățirea percepției generale privind programele de finanțare pentru dezvoltare rurală și să încurajeze o cât mai bună înțelegere a conceptului de activitate economică derulată la standarde europene.

                   Ne dorim ca informațiile privind derularea proiectelor finanțate prin PNDR în exercițiul financiar 2007 – 2013 să fie o sursă de inspirație pentru următorul PNDR. Plecând de la ideea că exemplul concret este cel mai bun mijloc de comunicare, campania va prezenta proiecte care pot fi considerate exemple de bună practică în accesarea și derularea fondurilor europene. În același timp, considerând deosebit de importantă asigurarea egalității de șanse în accesarea fondurilor, construim un sistem performant de informare a beneficiarilor PNDR dar și a viitorilor potențiali beneficiari. Iar acest sistem este Rețeaua Multiplicatorilor de Informații privind PNDR, formată din reprezentanți ai societății civile care pot transmite în mod eficient informațiile către toate persoanele interesate de obținerea banilor pe care Uniunea Europeană îi acordă pentru dezvoltarea mediului rural. Credem că este foarte important să încurajăm multiplicarea informaţiilor corecte, clare, concise despre accesarea și derularea fondurilor europene”, a declarat David Eugen Popescu, Directorul General al APDRP.

                   Principala activitate pe care se va concentra noul proiect APDRP va fi cea de creare a unei rețele naționale ce va cuprinde peste 2.000 de multiplicatori de informații din toate județele țării. Aceștia vor fi selectați și pregătiți pentru a putea transmite către publicul larg informațiile generale și specifice despre modalitatea și condițiile de accesare și utilizare corectă a fondurilor europene disponibile prin Programul Național de Dezvoltare Rurală.
                   Selecția multiplicatorilor va fi făcută pe baza experienței pe care aceștia o demonstrează în activitățile de comunicare cu publicul larg și mai ales în comunicarea privind fondurile europene, dar și pe baza potențialului lor de multiplicare a informației.
                   Plecând de la acest obiectiv, pentru desemnarea multiplicatorilor vor fi luate în considerare asociații, patronate și cooperative de profil, ONG-uri reprezentative, Grupuri de Acțiune Locală (GAL), centre de documentare europeană, centre de informare EuropeDirect, asociații studențești, organizații active în zona rurală etc.

                   Prima etapă a campaniei va consta într-un proces de comunicare, demonstrativ și interactiv, organizat cu multiplicatorii de informații, proces în care proiectele finanțate prin PNDR vor fi folosite ca sursă principală de documentare. Sunt prevăzute în acest scop vizite exemplificative la peste 850 de proiecte care au primit sprijin nerambursabil prin PNDR în România, dar și în alte țări ale Uniunii Europene.
                   Din cei peste 2.000 de multiplicatori naționali, în funcție de performanțele obținute în multiplicarea informațiilor, 60 vor fi selectați să participe la vizitele exemplificative organizate în afara țării. Proiectele care vor fi vizitate vor fi alese având drept criterii exemplul pe care îl oferă acestea și diversitatea activităților finanțate.” a menționat David Eugen Popescu.

                   Multiplicatorii care aderă la rețeaua nou creată trebuie să conceapă un plan de lucru și să organizeze, pe baza informațiilor primite despre procedura de accesare și derulare a finanțărilor europene, mai multe acțiuni de comunicare pentru locuitorii din mediul rural (conferințe tematice, întâlniri de informare despre PNDR, puncte de informare în cadrul târgurilor regionale, prezentarea unor proiecte identificate ca exemple de bună practică în presa locală, prezentări despre PNDR susținute în cadrul evenimentelor etc.).
                   Tot în cadrul acestei campanii va fi lansată o platformă web (www.euroagricultura.ro) care va servi ca sursă de informare pentru multiplicatori, dar și pentru publicul larg. Platforma online de informare va include atât informații utile pentru activitatea curentă a multiplicatorilor, cât și prezentări ale celor mai reușite activități de comunicare dezvoltate în rețea și ale celor mai activi și eficienți multiplicatori.




 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu