Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



vineri, 14 martie 2014

Știți ce drepturi aveți și pentru ce plătiți atunci când utilizați telefonul mobil?

Fiecare dintre noi deține un telefon mobil, iar comunicarea în timp real nu mai reprezintă o problemă. Suntem însă conștienți care sunt drepturile noastre în calitate de utilizatori ai serviciului de telefonie mobilă? Știm cum să citim o factură de telefonie mobilă? Dacă apar neclarități în privința taxării știm cui să ne adresăm? Înțelegem tot ce scrie în contractul nostru de furnizare a serviciului de telefonie mobila.
Indiferent de situație sau de domeniu, consumatorii au drepturi, fapt pe care îl sărbătorim mâine, 15 martie 2014, cu prilejul Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor,
zi care marchează aducerea la cunoștința publică a importanței cunoașterii și protejării drepturilor cetățenilor în calitatea lor de consumatori. Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor a fost celebrată pentru prima dată pe 15 martie 1983 și, de atunci, a devenit o importantă ocazie pentru a sublinia rolul deosebit de important pe care îl joacă toți consumatorii în societate și de a atrage atenția asupra problemelor pe care aceștia le întâmpină, în scopul găsirii unor soluții comune, la nivel mondial.
În acest an, Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România – APC Romania și Centrul European al Consumatorilor România – ECC Romania împreună cu Organizația Mondială a Consumatorilor – CI, sărbătoresc alături de consumatorii români Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor având ca temă „ Fix Our Phone Rights - Drepturile Consumatorilor de Telefonie Mobilă, oferindu-vă câteva sfaturi:
Ø  Înainte de semnarea contractului trebuie să fiți atenți la durata acestuia: cu cât este mai mare, cu atât și beneficiile sunt mai mari, dar va fi mai greu să schimbați furnizorul în cazul în care găsiți o altă ofertă mai bună, având în vedere faptul că aceste contracte impun consumatorului să păstreze abonamentul pentru cel puțin 1 sau 2 ani. Dacă nu vă convine acest lucru, optați pentru o cartelă preplătită.
Ø  Înainte de alegerea pachetului de servicii, gândiți-vă foarte bine care sunt nevoile dumneavoastră. Ar fi o cheltuială în plus, de exemplu, dacă optați pentru un pachet cu internet mobil și nu îl folosiți. 
Ø  Analizați toate ofertele de pe piață și luați decizia în cunoștință de cauză.
Ø  Verificați aria de acoperire a operatorului de telefonie mobilă înainte de semnarea contractului. Dacă doriți să utilizați internetul pe mobil, de exemplu, trebuie să vă asigurați că acesta poate fi accesat din zona în care locuiți.
Ø  Citiți cu atenție contractul. Dacă nu înțelegeți, solicitați lămuriri, în special în privința condițiilor de reziliere înainte de termen și a eventualelor sume care vă pot fi imputate. Este bine de știut că imputarea unei sume pentru rezilierea contractului înainte de termen, fără ca operatorul de telefonie mobilă să vă fi oferit vreun avantaj la încheierea contractului, poate fi considerată abuzivă.
Ø  Verificați cu atenție lista de tarife pentru pachetul dumneavoastră de servicii, serviciile incluse, limitele de utilizare a acestora (de exemplu, ce trafic de internet este inclus) și solicitați explicații acolo unde nu înțelegeți.
Ø  Verificați tarifele de roaming înainte să semnați contractul și asigurați-vă că primiți planul de tarifare atât pentru țările din UE, cât și pentru țările din afara UE, cum ar fi Macedonia, Serbia sau Turcia, unde poate fi vorba de tarife mai mari.
Ø  Când treceţi frontiera unui stat membru al UE, operatorul de telefonie mobilă trebuie să vă trimită un mesaj prin care să vă informeze care sunt tarifele pe care urmează să le plătiţi când efectuaţi apeluri telefonice, când trimiteţi SMS-uri sau când vă conectaţi la internet (pentru a descărca date), în ţara respectivă.
Ø  Peste tot în UE, „eurotariful” pentru roaming permite stabilirea unui plafon pentru aceste servicii, astfel încât consumatorii să nu fie nevoiţi să plătească tarife excesive.
Ø  Dacă aveţi motive să credeţi că furnizorul nu v-a respectat drepturile:
·         contactaţi furnizorul/vânzătorul pentru a-i reaminti care sunt drepturile dumneavoastră şi obligaţiile sale şi pentru a-i cere să soluţioneze problema, înainte să fiţi nevoit să recurgeţi la alte măsuri;
·         dacă nu sunteţi mulţumit de răspunsul oferit de furnizorul de servicii, puteţi contacta autoritățile cu atribuții în acest domeniu (ANPC, ANCOM).
Cu această ocazie domnul Costel Stanciu, Președintele APC România, a dorit să atragă atenția asupra modului în care sunt redactate contractele de telefonie mobilă și respectării drepturilor consumatorilor: „APC România solicită operatorilor de telefonie mobilă contracte clare, fără clauze abuzive, tarife rezonabile, transparente, ușor comparabile și nediscriminatorii”.
”Ne aflăm într-o perioadă în care schimbările în piața unică, în special în privința serviciilor de telefonie mobilă, apar din ce în ce mai repede și în care comunicarea ocupă un loc foarte important în viața fiecăruia dintre noi. Consumatorii români trebuie să știe că există, la nivelul Comisiei Europene, o preocupare permanentă de a asigura un acces cât mai facil și mai puțin costisitor tuturor consumatorilor europeni la serviciile de telefonie mobilă pentru înlăturarea oricăror obstacole în fața comunicării. Nu uitați că, oriunde v-ați afla în Uniunea Europeană, sunteți protejați, iar drepturile dumneavoastră sunt reale și trebuie respectate”, a completat doamna Irina Chirițoiu, Director al Centrului European al Consumatorilor România.
 


 
 

Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România (APC România) este o organizaţie neguvernamentală, apolitică şi nonprofit, înfiinţată în 10 februarie 1990. APC-România este singura organizație de utilitate publică, membră a Organizaţiei Europene a Consumatorilor, care are ca principal obiectiv apărarea, promovarea şi reprezentarea prin toate mijloacele legale ale drepturilor şi intereselor consumatorilor în raporturile cu operatorii economici şi instituţiile statului.
Pentru mai multe amănunte puteţi apela numărul de telefon: 0723.004.407 (Domnul Conf.Univ.Dr. Costel Stanciu, președinte APC România) sau puteţi scrie la relatiipublice@apc-romania.ro.
 
ECC-Net este alcătuită din centrele europene pentru consumatori din 29 de ţări (27 state membre ale U.E., plus Norvegia şi Islanda), şi este co-finanţată de Direcţia Generală de Sănătate şi Protecţia Consumatorilor a Comisiei Europene şi de către fiecare dintre statele membre. Scopul reţelei este de a crea încrederea în piaţa internă europeană, oferind consumatorilor informaţii utile cu privire la drepturile lor, consiliere şi ajutor în achiziţii transfrontaliere.
În România, „Centrul European al Consumatorilor", oferă consumatorilor o gamă variată de servicii, de la informarea asupra drepturilor lor, la oferirea de consultanţă şi sprijin în rezolvarea problemelor pe care le întâmpină.
Pentru orice alte întrebări şi răspunsuri jurnalistice apelaţi numerele de telefon/fax 021.315.71.49, sau la adresa de e-mail: romulus.moise@eccromania.ro.
COMUNICAT DE PRESĂ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu