Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 6 februarie 2014

Publicitate înşelătoare a unei reţele private de sănătate

Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România a notificat Centrul Medical Unirea S.R.L. – Rețeaua Privată de Sănătate REGINA MARIA” în legătură cu menţiunea înscrisă pe panourile publicitare amplasate în staţiile de metrou din Bucureşti. Astfel, materialul publicitar poate induce în eroare consumatorii întrucât menţiunea  “Cea mai modernă unitate medicală din Bucureşti” nu este însoţită de niciun fel de referinţă la vreun studiu, sondaj sau orice alt element obiectiv de acest gen.

În vederea corectării acestei practici comerciale incorecte, APC România a notificat la data de 8 ianuarie 2014 CENTRUL MEDICAL UNIREA SRL – Reţeaua de sănătate privată Regina Maria, solicitând încetarea practicii comerciale incorecte fie prin eliminarea menţiunii ”cea mai modernă unitate medicală din București” de pe panourile publicitare, fie prin menţionarea pe aceste panouri, într-un loc vizibil, lizibil și în strânsă legătură cu această afirmaţie, a studiului, raportului de evaluare, etc. care poate proba adevărul acesteia.
Datorită faptului că până la data de 4 februarie 2014 nu am primit nici un răspuns din partea Centrului Medical Unirea SRL la solicitarea făcută, am sesizat Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor – ANPC, cu solicitarea de a lua măsurile legale care se impun în vederea intrării în legalitate şi/sau a încetării practicii comerciale incorecte”. a precizat Dl  Costel Stanciu, preşedintele APC Romania.
Iniţiativa face parte dintr-o campanie susţinută lansata in urma cu 6 luni de către APC Romania - „Campania Naţională împotriva practicilor comerciale incorecte pe piaţa din Romania”. Ca urmare a acestei campanii, care a înregistrat mai multe rezultate concrete (vezi comunicatele APC Romania referitoare la pâinea Bucureşti comercializata de Vel Pitar si la creditele oferite in hypermarketul Cora de UniCredit Consumer Financing IFN) , consumatorii sunt acum mai corect informaţi si pot lua decizii fără să fie induşi in eroare de mesaje publicitare înşelătoare.
Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România (APC România) este o organizaţie neguvernamentală, apolitică şi nonprofit, înfiinţată în 10 februarie 1990. APC- Romania este singura organizaţie de utilitate publică, membră a Organizaţiei Europene a Consumatorilor (BEUC), care are ca principal obiectiv apărarea, promovarea şi reprezentarea prin toate mijloacele legale ale drepturilor şi intereselor consumatorilor în raporturile cu operatorii economici şi instituţiile statului.
 Pentru mai multe amănunte puteţi apela numărul de telefon: 0723.004.407 (Domnul Conf. Univ. Dr. Costel Stanciu, preşedinte APC Romania) sau puteţi scrie la relatiipublice@apc-romania.ro.
 
COMUNICAT DE PRESĂ
Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania /
Romanian Association for Consumers Protection
 
Licurici Str. 2, Building 2, Ap. 2, Sector 3, Bucharest, RO-030894, Romania
Phone/fax: +40-(21)-311.02.43
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu