psihic și emoțional îndreptat împotriva copiilor lor, în școlile speciale.Prin intermediul acestei campanii punem la dispoziția părinților instrumentele necesare redactării de sesizări și plângeri către autoritățile competente. De asemenea, vom susține prin consiliere și informare părinții în vederea demarării procedurilor administrative sau juridice.Ne dorim ca părinții de copii cu dizabilități să înțeleagă faptul că în școlile speciale și în societate, în general, copii lor au drepturi egale cu ai tuturor copiilor. Abuzul fizic, psihic, său emoțional, neglijentă, izolarea copilului constituie fapte pedepsite de legislația în vigoare.Încurajăm părinții să urmărească următorii indicatori: click AICI PENTRU DOCUMENT
1. Copilul este izolat într-o altă încăpere
2. Copilul prezinte urme fizice de agresiune
3. Copilul este agitat, anxios, se sperie la apropierea unui adult, se auto-agreseaza (își dă palme, se trage de urechi)
4. Copilul prezintă semne de nervozitate la plecarea spre școală
5. Copilul face gesturi pe care nu le-ați mai întâlnit și care reflectă un comportament deviant
6. Copilul prezintă stări de somnolență sau absența
7. Copilul prezintă alergii inexplicabile pe piele (ele pot fi efectul advers al anumitor sedative)
8. Copilul prezintă reacții extrapiramidale (mișcări necoordonate, tresăriri, înțepeniri ale membrelor) — pot fi efectele adverse ale anumitor neuroleptice
Indiferent dacă acgresiunile fizice sau verbale au fost realizate de un cadru didactic sau de alt copil în incinta școlii, cadrele didactice sunt în egală măsură responsabile.
Dacă ați observat unul sau mai mulți dintre indicatorii de mai sus la copilul dumneavoastră, vă rugăm să aveți în vedere următorii pași:
1. Fotografiați zonele cu leziuni
2. Efectuați o constatare medico-legală (agresiuni fizice)— detalii exacte AICI
3. Contactați un psiholog intependent pentru evaluare psihologică
4. Depuneți Sesizare direct la Inspectoratul Școlar de care aparțineți— model AICI
5. Depuneți plângere penală la Parchetul de pe lângă Judecătoria de unde sunteți arondați— model AICI
Înregistrările video și audio, precum și fotografiile pot constitui un instrument extrem de util în probarea agresiunii împotriva copilului dumneavoastră.
TU EȘTI VOCEA COPILULUI TĂU !
Pentru sprijin și informații suplimentare: madalina.turza@cedcd.ro sau 0737545955
TĂCEREA PERPETUEAZĂ ABUZURILE
NOTĂ: Orice organizație nonguvernamentala din România cu mandat pe linia dizabilității se poate ralia Campaniei TU EȘTI VOCEA COPILULUI TĂU printr-un mail la: office@cedcd.ro Numele asociațiilor partenere vor fi promovate în cadrul campaniei.
Informații de background:
În luna iulie 2013, CEDCD a lansat un studiu aprofundat al situației accesului la educație al copiilor cu dizabilități. Cercetarea realizată de CEDCD pe un număr de 921 respondenți a urmărit identificarea nivelului de calitate și de adaptare al sistemului de educație la nevoile copiilor cu dizabilități din România, din perspectiva gradului de satisfacție al beneficiarilor indirecți, respectiv, părinții copiilor cu dizabilități.
Sumarul cercetării relevă faptul că:
74,2% dintre respondenții consideră că accesul copiilor cu dizabilități în învățământul de masă nu este asigurat, în sensul în care aceștia nu sunt primiți în unitățile de învățământ.
78,7% dintre respondenți consideră că programa de educație nu este adecvată nevoilor copiilor cu dizabilități
66,5% dintre respondenți nu au beneficiat și/ sau auzit de existența cadrului didactic de sprijin/ itinerant
66,5% dintre respondenți au declarat că nu au beneficiat de serviciile unui psiholog în cadrul unităților de învățământ
73,8% dintre respondenți susțin că nu au întâlnit niciodată o clasă sau grupă de copii cu dizabilități integrată într-o școală de masă
75,6% dintre respondenți au declarat categoric că nu sunt mulțumiți de calitatea sistemului de educație oferit copiilor cu dizabilități
Rezultatele cercetării au fost prezentate în cadrul Conferinței Internaționale privind Nediscriminarea și Egalitatea de Șanse — NEDES, 2013 și publicate sub forma unui articol științific de cercetare în carul Volumului' Exercitarea dreptului la nediscriminare și egalitate de șanse în societatea contemporană'.
Comunicat de presă - Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități
2. Copilul prezinte urme fizice de agresiune
3. Copilul este agitat, anxios, se sperie la apropierea unui adult, se auto-agreseaza (își dă palme, se trage de urechi)
4. Copilul prezintă semne de nervozitate la plecarea spre școală
5. Copilul face gesturi pe care nu le-ați mai întâlnit și care reflectă un comportament deviant
6. Copilul prezintă stări de somnolență sau absența
7. Copilul prezintă alergii inexplicabile pe piele (ele pot fi efectul advers al anumitor sedative)
8. Copilul prezintă reacții extrapiramidale (mișcări necoordonate, tresăriri, înțepeniri ale membrelor) — pot fi efectele adverse ale anumitor neuroleptice
Indiferent dacă acgresiunile fizice sau verbale au fost realizate de un cadru didactic sau de alt copil în incinta școlii, cadrele didactice sunt în egală măsură responsabile.
Dacă ați observat unul sau mai mulți dintre indicatorii de mai sus la copilul dumneavoastră, vă rugăm să aveți în vedere următorii pași:
1. Fotografiați zonele cu leziuni
2. Efectuați o constatare medico-legală (agresiuni fizice)— detalii exacte AICI
3. Contactați un psiholog intependent pentru evaluare psihologică
4. Depuneți Sesizare direct la Inspectoratul Școlar de care aparțineți— model AICI
5. Depuneți plângere penală la Parchetul de pe lângă Judecătoria de unde sunteți arondați— model AICI
Înregistrările video și audio, precum și fotografiile pot constitui un instrument extrem de util în probarea agresiunii împotriva copilului dumneavoastră.
TU EȘTI VOCEA COPILULUI TĂU !
Pentru sprijin și informații suplimentare: madalina.turza@cedcd.ro sau 0737545955
TĂCEREA PERPETUEAZĂ ABUZURILE
NOTĂ: Orice organizație nonguvernamentala din România cu mandat pe linia dizabilității se poate ralia Campaniei TU EȘTI VOCEA COPILULUI TĂU printr-un mail la: office@cedcd.ro Numele asociațiilor partenere vor fi promovate în cadrul campaniei.
Informații de background:
În luna iulie 2013, CEDCD a lansat un studiu aprofundat al situației accesului la educație al copiilor cu dizabilități. Cercetarea realizată de CEDCD pe un număr de 921 respondenți a urmărit identificarea nivelului de calitate și de adaptare al sistemului de educație la nevoile copiilor cu dizabilități din România, din perspectiva gradului de satisfacție al beneficiarilor indirecți, respectiv, părinții copiilor cu dizabilități.
Sumarul cercetării relevă faptul că:
74,2% dintre respondenții consideră că accesul copiilor cu dizabilități în învățământul de masă nu este asigurat, în sensul în care aceștia nu sunt primiți în unitățile de învățământ.
78,7% dintre respondenți consideră că programa de educație nu este adecvată nevoilor copiilor cu dizabilități
66,5% dintre respondenți nu au beneficiat și/ sau auzit de existența cadrului didactic de sprijin/ itinerant
66,5% dintre respondenți au declarat că nu au beneficiat de serviciile unui psiholog în cadrul unităților de învățământ
73,8% dintre respondenți susțin că nu au întâlnit niciodată o clasă sau grupă de copii cu dizabilități integrată într-o școală de masă
75,6% dintre respondenți au declarat categoric că nu sunt mulțumiți de calitatea sistemului de educație oferit copiilor cu dizabilități
Rezultatele cercetării au fost prezentate în cadrul Conferinței Internaționale privind Nediscriminarea și Egalitatea de Șanse — NEDES, 2013 și publicate sub forma unui articol științific de cercetare în carul Volumului' Exercitarea dreptului la nediscriminare și egalitate de șanse în societatea contemporană'.
Comunicat de presă - Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu