În
urma acestei cercetări, APC România a constatat o practică
„interesantă” a lanțului de farmacii CATENA, care introduce în bonul
fiscal materiale promoționale cu o anumită valoare, acestea fiind
evidențiate la final ca o reducere, creând impresia unui economii consistente pentru consumator la achiziționarea medicamentelor.
evidențiate la final ca o reducere, creând impresia unui economii consistente pentru consumator la achiziționarea medicamentelor.
După cum se poate vedea în bonul fiscal atașat, broșura „ O inimă sănătoasă iubește mai mult” este distribuită cu titlu gratuit în rețeaua farmaciilor CATENA.
Cu toate acestea pe bonul fiscal, materialul promoțional apare având
prețul de 5 lei, la care se aplica aceeași reducere de 5 lei. Mai mult,
pentru că au fost oferite 2 broșuri „gratuite”, reducerea finală pentru
acestea s-a ridicat la suma de 10 lei. Împreună cu reducerile acordate
pe baza cardului de fidelitate (4,20 lei, reprezentând reducerea reală a
prețului la medicamente) a rezultat un total de 14,20 lei în minus,
sumă prezentată cu litere mari drept ECONOMIE, creându-se astfel consumatorului falsa impresie a unei reduceri substanțiale.
Legea
363/2007 privind practicile comerciale incorecte, prin art. 6,
interzice o astfel de practică comercială înșelătoare care conține
informații false sau, în orice situație, inclusiv în prezentarea
generală, induce în eroare sau este susceptibilă să inducă în eroare
consumatorul mediu, astfel încât, în ambele ipoteze, fie îl determină,
fie este susceptibilă a‐l determina pe consumator să ia o decizie de
tranzacționare pe care altfel nu ar fi luat‐o.
„Crearea
falsei impresii a consumatorului că a realizat o economie importantă
prin achiziția efectuată, deși în realitate nu este vorba de așa ceva,
produsul promoțional fiind oferit cu titlu gratuit și fără vreun preț
tuturor, este de natură a induce în eroare consumatorul și îl poate
determina, în viitor, să revină, în speranța unor reduceri la fel de
consistente” a precizat Domnul Conf.Univ.Dr. Costel Stanciu, presedintele APC Romania.
Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România (APC România) este o organizaţie neguvernamentală, apolitică şi nonprofit, înfiinţată în 10 februarie 1990. APC-Romania este singura organizatie de utilitate publica,
membră a Organizaţiei Europene a Consumatorilor - BEUC, care are ca
principal obiectiv apărarea, promovarea şi reprezentarea prin toate
mijloacele legale ale drepturilor şi intereselor consumatorilor în
raporturile cu operatorii economici şi instituţiile statului.
Pentru
mai multe amănunte puteţi apela numărul de telefon: 0723.004.407
(Domnul Conf.Univ.Dr. Costel Stanciu, presedinte APC Romania) sau puteţi
scrie la relatiipublice@apc-romania.ro.
Licurici Str. 2, Building 2, Ap. 2, Sector 3, Bucharest, RO-030894, Romania
Phone/fax: +40-(21)-311.02.43
Email: office@apc-romania.ro
Web: www.apc-romania.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu