Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 20 februarie 2014

Mai multă putere pentru consumatori

  Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatori din întreaga UE a primit mai mult de 80.000 de cereri de la cetățeni din întreaga UE în 2013. Aceasta reprezintă o creștere cu 11%
"Sprijinind consumatorii dincolo granițele naționale, Centrele Europene ale Consumatorilor aduc o contribuție valoroasă Pieței Unice. Rezultatele obținute de Centrele Europene ale Consumatorilor sunt dovada că de finanțarea oferită prin
Programul privind protecția consumatorilor al Comisiei beneficiază, în cele din urmă, cei care au nevoie cel mai mult, respectiv consumatorii din UE și profesioniștii respectabili și inovativi" - a declarat Neven Mimica, Comisarul European pentru Politica de Protecție a Consumatorilor.
Din cele 80272 de solicitări, 32522 au reprezentat reclamații. Numărul de reclamații a crescut cu 9% față de 2012.
Consilierea oferită de Rețeaua ECC a contribuit la obținerea unui rezultat pozitiv pentru consumatori în două treimi din cazuri.
Aproximativ o treime numărul total al reclamațiilor a vizat sectorul transporturilor. Cea mai mare parte din acestea s-au referit la transportul aerian (18,3%); cu toate acestea, închirierile de mașini atrag un număr tot mai mare de sesizări. În topul reclamațiilor primite de Rețea intră și cele legate de echipamentele pentru uz casnic, probleme privind achiziționarea de bilete pentru evenimente sportive și culturale și timeshare.
Puțin peste 15% din problemele înregistrate se referă la nelivrarea produsului sau serviciului achiziționat, în timp ce 12% din reclamații au vizat nereguli în procesul de achiziție.
Creșterea numărului de consumatori care recurg la Rețeaua ECC poate fi atribuită unui număr de factori: o creștere a nivelului de conștientizare a consumatorilor cu privire la drepturile lor; o mai bună cunoaștere a Rețelei ECC; o creștere a volumului achizițiilor transfrontaliere și unui efect general de "criză", consumatorii căutând cea mai bună ofertă și cele mai bune servicii.
Context
ECC-Net este o rețea europeană care oferă cetățenilor europeni consiliere în probleme transfrontaliere, de exemplu, atunci când călătoresc într-o altă țară sau fac cumpărături on-line. ECC-Net acoperă 30 de țări (toate statele membre UE, plus Norvegia și Islanda), consumatorii care au reședința într-unul dintre aceste state și fac cumpărături în altul, putând beneficia de serviciile lor gratuite.
 
ECC-Net este co-finanțată prin Programul privind protecția consumatorilor al Uniunii Europene și de către autoritățile naționale din statele membre.
Mai multe informații: http://ec.europa.eu/consumers/ecc/index_ro.htm

 
Mai multă putere pentru consumatori: Un an record pentru Centrele Europene ale Consumatorilor
 
 
EUROPEAN CONSUMER CENTRE ROMANIA
CENTRUL EUROPEAN AL CONSUMATORILOR DIN ROMANIA
 
Romulus MOISE
PR Officer ECC Romania
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu