Rețeaua
Centrelor Europene ale Consumatori din întreaga UE a primit mai mult de
80.000 de cereri de la cetățeni din întreaga UE în 2013. Aceasta
reprezintă o creștere cu 11%
"Sprijinind
consumatorii dincolo granițele naționale, Centrele Europene ale
Consumatorilor aduc o contribuție valoroasă Pieței Unice. Rezultatele
obținute de Centrele Europene ale Consumatorilor sunt dovada că de
finanțarea oferită prin
Programul privind protecția consumatorilor al Comisiei beneficiază, în cele din urmă, cei care au nevoie cel mai mult, respectiv consumatorii din UE și profesioniștii respectabili și inovativi" - a declarat Neven Mimica, Comisarul European pentru Politica de Protecție a Consumatorilor.
Programul privind protecția consumatorilor al Comisiei beneficiază, în cele din urmă, cei care au nevoie cel mai mult, respectiv consumatorii din UE și profesioniștii respectabili și inovativi" - a declarat Neven Mimica, Comisarul European pentru Politica de Protecție a Consumatorilor.
Din cele 80272 de solicitări, 32522 au reprezentat reclamații. Numărul de reclamații a crescut cu 9% față de 2012.
Consilierea oferită de Rețeaua ECC a contribuit la obținerea unui rezultat pozitiv pentru consumatori în două treimi din cazuri.
Aproximativ
o treime numărul total al reclamațiilor a vizat sectorul
transporturilor. Cea mai mare parte din acestea s-au referit la transportul aerian (18,3%);
cu toate acestea, închirierile de mașini atrag un număr tot mai mare de
sesizări. În topul reclamațiilor primite de Rețea intră și cele legate
de echipamentele pentru uz casnic, probleme privind achiziționarea de
bilete pentru evenimente sportive și culturale și timeshare.
Puțin
peste 15% din problemele înregistrate se referă la nelivrarea
produsului sau serviciului achiziționat, în timp ce 12% din reclamații
au vizat nereguli în procesul de achiziție.
Creșterea
numărului de consumatori care recurg la Rețeaua ECC poate fi atribuită
unui număr de factori: o creștere a nivelului de conștientizare a
consumatorilor cu privire la drepturile lor; o mai bună cunoaștere a
Rețelei ECC; o creștere a volumului achizițiilor transfrontaliere și
unui efect general de "criză", consumatorii căutând cea mai bună ofertă
și cele mai bune servicii.
Context
ECC-Net
este o rețea europeană care oferă cetățenilor europeni consiliere în
probleme transfrontaliere, de exemplu, atunci când călătoresc într-o
altă țară sau fac cumpărături on-line. ECC-Net acoperă 30 de țări (toate
statele membre UE, plus Norvegia și Islanda), consumatorii care au
reședința într-unul dintre aceste state și fac cumpărături în altul,
putând beneficia de serviciile lor gratuite.
ECC-Net
este co-finanțată prin Programul privind protecția consumatorilor al
Uniunii Europene și de către autoritățile naționale din statele membre.
Mai multe informații: http://ec.europa.eu/consumers/ecc/index_ro.htm
Mai multă putere pentru consumatori: Un an record pentru Centrele Europene ale Consumatorilor
EUROPEAN CONSUMER CENTRE ROMANIA
CENTRUL EUROPEAN AL CONSUMATORILOR DIN ROMANIA
Romulus MOISE
PR Officer ECC Romania
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu