Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 25 septembrie 2011

Au câştigat peste 45.000 de euro

Rudele a cinci deputaţi din Parlamentul României au câştigat peste 45.000 de euro în urma unui conflict de interese, a anunţat luni Agenţia Naţională de Integritate (ANI).
UPDATE 11.10 Contactat de Adevărul, deputatul PDL Stelică Iacob Strugaru a recunoscut că l-a angajat pe fiul său Iacob la biroul parlamentar din Botoşani pentru că "el m-a ajutat în campanie, domnule, ştie bine zona, feciorul meu e economist. Nu mi s-a spus că nu e voie, nu am ştiut. Dacă e ceva anormal, eu îi desfac de mîine contractul de muncă. Nu am vrut domnule să fac nimic anormal. Dacă era să îl pun director cu 200-300 de milioane de lei pe lună, mai ziceam. Dar aşa..el câştigă acolo, 1.800 de lei...E angajat pe Camera Deputaţilor, totul e transparent, plăteşte contribuţiile la stat, deci nu e nimic ascuns".

UPDATE 10.45. Contactat de Adevărul, Mihai Radan, deputatul croaţilor a spus că "Da. Fiul meu este încă angajat la Biroul Parlamentar. Nu pot să mă ascund, pentru că există documente şi nu-mi stă în fire să mint".
Radan nu a vrut însă să spună pe ce post şi chestionat despre datele biografice ale fiului său, deputatul a fost deranjat de întrebările noastre. "Vă rog frumos, nu vreau să vă închid telefonul". Cât despre ancheta ANI, deputatul croaţilor a spus că "sunt acolo multe greşeli, nu am angajat eu, nu are copilul meu contract cu mine. Angajările le face Camera Deputaţilor". Iniţial, deputatul nu a dorit să comenteze în niciun fel informaţia.
CE SPUNE ANI:
Beneficiul patrimonial total, obţinut de rudele celor cinci deputaţi în urma angajării prin nerespectarea regimului juridic al conflictul de interese, este de 196.332 Lei (aproximativ 46.745 Euro).
1. Oana Niculescu - Mizil (PSD). A propus angajarea și a avizat contractul individual de muncă privind angajarea mamei sale, doamna Lidia, începând cu data de 29.04.2009 - prezent, în cadrul Biroului Parlamentar deţinut în Circumscripţia electorală nr. 42 București.
2. Sonia-Maria Drăghici (PSD). A propus angajarea și a avizat contractul individual de muncă privind angajarea fiului său, domnul Doru Vladimir DRĂGHICI, în perioada 02.03.2009 - 01.07.2009, respectiv, 21.09.2009 - prezent, în cadrul Biroului Parlamentar deţinut în Circumscripţia electorală nr. 5 Bihor.

3. Mihai Radan (deputatul croaţilor). A propus angajarea, a avizat încheierea contractelor individuale de muncă privind angajarea fiului său, domnul Liubomir Mile RADAN, în perioada 2004 - prezent, și a încheiat contractul civil privind angajarea soției sale, doamna Elena RADAN, în perioada 2006 - 2008, în cadrul Biroului Parlamentar / Biroului Parlamentar - Circumscripția electorală nr. 11 Caraş-Severin.

4. Stelică Iacob Strugaru (PDL). A propus angajarea și a avizat contractul individual de muncă privind angajarea fiului său, domnul Radu IACOB STRUGARU, începând cu data de 01.06.2009 - prezent, în cadrul Biroului Parlamentar - Circumscripția electorală nr. 7 Botoșani,
5. András-Levente MÁTÉ (UDMR). A propus angajarea și a avizat contractul individual de muncă privind angajarea soției sale, doamna Erzsebet MÁTÉ, în perioada 16.03.2010 - 01.01.2011, în cadrul Biroului Parlamentar - Circumscripția electorală nr. 13 Cluj.
"Agenția Națională de Integritate a constatat, în urma procedurilor de evaluare, încălcarea regimului juridic privind conflictul de interese în materie administrativă și indicii referitoare la posibila săvârșire a infracţiunii de conflict de interese, prevăzută şi pedepsită de art. 2531 din Codul Penal al României", a comunicat, luni, ANI.

ANIa sesizat în cele cinci cazuri Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (PICCJ) şi a iniţiat demersurilor în vederea anulării contractelor încheiate. Complementar, rudele deputaţilor ar putea să primească o interdicție de a mai ocupa o funcție sau o demnitate publică pe o perioadă de 3 ani.

7 comentarii:

  1. Păi, dacă acest individ , Radan a făcu aşa ceva în Parlament.
    Ce credeţi voi că, în actele contabile ce există în această Uniune a Croaţilor din România?!Cu siguranţă la nişte controale riguroase se vor descoperii şi multe alte ilegalităţi. Cred că acest individ Crîsta, are o mare dreptate. Părerea mea că acestui individ ar trebuii să i se alăture cât mai mulţi pentru a ieşi adevărul la suprafaţă.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ruşine mare domnule deputat Radan!
    Croaţii au fost făcuţi a câta oara de ruşine de d-voastră.
    Sunteţi un mare netrebnic, domnule profesor deputat Radan

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa se inatampla cand anarhia, in care fiecare face cum il taie capul, este confundata cu democratia reala, care inseamna, inainte de toate, dsciplina liber asumata.
    Si asa se va intamapla atat timp cat, in Romania si la noi la croati de atata amar de vreme, si valorile nu mai valoreaza doi bani si totul, absolut totul, se poate negocia, se poate cumpara, se poate vinde si, asa cum se vede, se poate si terfeli, chiar daca este vorba despre o comunitate
    Se ne terfelim, asadar, pana la capat, se ne terfelim de zor, si cu spor, tara, neamul, valorile si simbolurile, care nu mai fac nici doi bani in care beanul e la bulibasa Radan,la maika Veta Jela-Elena, in slugarnicie cu neamurile de la croati Ghera- nepotu, Bogdan-primarul, contabila/nepoata, Slovenski-nasu, Dobra-nepot, etc Sa traiti bine si sa nu fiti deranjati, Doamne ca va suparati foc..Nu..?!

    RăspundețiȘtergere
  4. Rușine mare domnule deputat Radan!Rușine mare domnule deputat Radan!Rușine mare domnule deputat Radan!Rușine mare domnule deputat Radan!Rușine mare domnule deputat Radan!Rușine mare domnule deputat Radan!Rușine mare domnule deputat Radan!
    V-ați făcut de rușine în fața unei țări întregi și ați făcut de rușine întreaga comunitate croată, dumneavoastră cel drept ???????????

    RăspundețiȘtergere
  5. - lasati-o usurel cu acest blog sa nu se rupa caruta-n drum! Idiotilor ! Ia de aci o banana!

    RăspundețiȘtergere
  6. - Vai de capu tau . Esti slab de cap cauta un medic ori un spital Dieci sa inteleg ca ai auzit de acest blog Oricoum! Bine ai facut! Ce-ar fi sa iei tu banana si inca din fata, sa nu stai la rand...

    RăspundețiȘtergere
  7. Ivane ,Ia-o cum vrei. Mi-e imposibil sa ma cobor atat de jos si sa-ti dau vreo replica usturatoare. Oricum, iti va fi enorm de greu sa depasesti vreodata stadiul la care te afli. End.
    - Parca esti copilul prost din galeria unei echipe de retardati ori un senil care face pe el.

    RăspundețiȘtergere