Cele mai multe neconformități au fost constatate la:
·
instalația electrică de iluminare-semnalizare
(27,54%);
·
emisiile poluante (22,1%);
·
punți, jante, anvelope și suspensie
(13,04%);
·
vizibilitate (12,81%);
·
șasiu și elemente atașate șasiului
(11,08%).
Neconformități
la sistemul de frânare au fost depistate la 5,57% dintre
vehiculele controlate şi în 1,9% din cazuri au fost constatate probleme la
sistemul de direcţie. În urma verificărilor s-au identificat deficiențe din
sfera poluării la 2.820 de vehicule dintre cele controlate. Inspectorii RAR au
identificat în trafic şi vehicule cu defecțiuni periculoase la sistemele de
frânare, direcţie sau la punţi și fuzete. În cazul a 3.064 de vehicule s-a
considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident.
Aproximativ
2,6% dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de inspecția
tehnică periodică - ITP fals, expirat sau anulat.
În urma
controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, pe parcursul primelor
șase luni ale anului 2023, au fost aplicate 14.354 de sancțiuni, au
fost retrase 12.362 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 194 de
vehicule și 260 ITP-uri au fost anulate.
***
În județul Caraș-Severin au fost verificate, în
perioada menționată, 647 de vehicule. Dintre acestea, 53,33% prezentau diferite
neconformități tehnice sau legate de acte și 79 (12,21%) prezentau pericol
iminent de accident. Din totalul autovehiculelor oprite, în 4,84% din cazuri
s-au constatat deficiențe din sfera poluării și 2% aveau ITP
fals, expirat sau anulat.
În urma controalelor mixte desfășurate de RAR și Poliția Rutieră, în acest
județ au fost aplicate 346 de amenzi
contravenționale și au fost retrase 201 certificate de înmatriculare.
În situația în care una dintre măsurile luate a fost reținerea
certificatului de înmatriculare, acesta poate fi redobândit numai după
efectuarea unei inspecții tehnice specifice la reprezentanțele RAR din țară.
Atragem atenția că rezultatele controalelor desfășurate în trafic NU reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliție opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecțiuni.
Biroul de presă
Registrul Auto Român
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu