Ne aflăm în plin sezon
estival şi se apropie minivacanța de Sfânta Maria, prilej pentru mulți cetățeni
români de a călători în afara granițelor ţării. Având la bază experienţa anilor
anteriori, ne așteptăm și de această dată la o creștere semnificativă a traficului
în punctele de frontierei, în special la frontiera cu Ungaria.
În acest context, ITPF Timisoara continuă
să aplice măsurile aflate în competența instituției, dispuse încă de la începutul sezonului estival pentru a asigurarea unui control operativ.La nivelul inspectoratului
s-au suplimentat arterele de control, în funcţie de configuraţia fiecărui punct
şi de dinamica valorilor de trafic, s-a suplimentat personalul planificat la
controlul documentelor, precum și echipamentele de control folosite, fiind
utilizate inclusiv staţii mobile, în vederea asigurării controlului de
frontieră în parametrii optimi.
Astfel, zilnic, peste 600
de poliţişti de frontieră desfăşoară, în această perioadă, activităţi de
supraveghere şi control la frontiera de stat in zona de competenta.
Reprezentanţii Poliției de Frontieră vor
menţine permanent legătura cu autorităţile de frontieră din statele vecine,
alături de care se efectuează controlul de frontieră, în vederea dispunerii
unor măsuri comune, astfel încât controlul să se desfășoare cu operativitate.
Pentru a contribui la
scurtarea timpului de control şi implicit la fluidizarea traficului, avem o
serie de recomandări utile pentru participanţii la traficul transfrontalier:
§ verificarea
valabilităţii documentului de călătorie cu care se intenţionează tranzitarea
frontierei; deţinerea documentelor necesare pentru călătoria minorilor, cu
recomandarea ca părinţii, înainte de plecare, să consulte condiţiile de
călătorie în străinătate pentru minorii cetăţeni români, informații disponibile
pe site-ul Poliţiei de Frontieră Române, astfel încât să fie evitate
situaţiile neplăcute în care acestora nu li se permite ieşirea din ţară;
- conducătorii mijloacelor de transport să se asigure
că au documentele necesare pentru autovehicul: permisul de conducere
valabil și corespunzător categoriei din care face parte vehiculul condus,
certificatul de înmatriculare și dovada inspecției tehnice periodice;
- pentru bunurile deţinute (altele decât cele de uz
personal), să se păstreze documentele de provenienţă şi să se respecte
prevederile legislaţiei vamale din România;
- documentarea, în prealabil, la reprezentanţele
diplomatice din România ale statelor în care se călătoreşte, cu privire la
condiţiile particulare de intrare şi şedere;
- și nu în ultimul rând, recomandăm consultarea
aplicaţiei Trafic On-line, de pe pagina de internet www.politiadefrontiera.ro, care
prezintă o estimare a timpului de aşteptare în punctele
rutiere de trecere a frontierei pentru anumite intervale de timp.
În toată această perioadă, Poliţia de
Frontieră va acționa în sistem integrat alături de celelalte instituții cu
atribuții în domeniu, în special pentru fluidizarea traficului de persoane și
mijloace de transport, dar și pentru gestionarea cazurilor apărute.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu