Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 12 august 2023

ANCOM: Care sunt modalitatile de incheiere a contractelor de comunicatii electronice?

ANCOM: Semnatura electronica poate fi acum utilizata pentru incheierea contractelor de comunicatii electronice. Contractele de comunicatii electronice pot fi incheiate in scris, pe hartie sau in format electronic, utilizand semnatura electronica, dar si prin mijloacele de comunicare la distanta, conform reglementarilor in vigoare. Microintreprinderile, intreprinderile mici sau organizatiile non-profit beneficiaza de aceleasi drepturi pe care le au si consumatorii in relatiile contractuale cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice, in masura in care nu au convenit in mod explicit sa renunte, in tot sau in parte, la aceste drepturi.

Modalitatile de incheiere a contractelor de comunicatii electronice

Contractele de furnizare a serviciilor de comunicatii electronice pot fi incheiate prin trei modalitati, astfel:

  • in scris, pe hartie (situatie in care se utilizeaza semnatura olografa);
  • in scris, in forma electronica, daca utilizatorul este de acord (situatie in care se utilizeaza semnatura electronica avansata sau calificata);
  • prin mijloace de comunicare la distanta (de exemplu telefon, scrisoare, e-mail, aplicatii online etc.), in anumite conditii, detaliate aici.

Alte informatii relevante cu privire la contractele de comunicatii electronice

Contractele produc efecte in momentul in care utilizatorul isi exprima acordul, pe un suport durabil. In principiu, un suport durabil este orice instrument care permite consumatorului sau profesionistului sa stocheze informatii care ii sunt adresate personal, intr-un mod accesibil pentru referinte ulterioare pentru o perioada de timp adecvata, in vederea informarii, si care permite reproducerea neschimbata a informatiilor stocate. Aceste obligatii nu se aplica contractelor pentru care plata se face in avans prin achizitionarea unei cartele preplatite.

Utilizatorii finali microintreprinderi, intreprinderi mici sau organizatii non-profit beneficiaza de aceleasi drepturi pe care le au si consumatorii, in masura in care nu au convenit in mod explicit sa renunte, in tot sau in parte, la aceste drepturi. In acest context, ANCOM recomanda reprezentantilor acestor entitati sa nu renunte la drepturile privind incheierea contractelor. Aceste drepturi sunt esentiale pentru a realiza o alegere informata a serviciilor de comunicatii electronice si pentru a beneficia de o protectie sporita in relatia cu furnizorii, avand in vedere ca Autoritatea nu poate interveni in cazul in care utilizatorii au renuntat la aceste drepturi.

Mai multe detalii despre contractele pentru furnizarea serviciilor de comunicatii electronice sunt disponibile pe InfoCentru ANCOM, la sectiunile Telefonie si Internet.

Reclamatii

In cazul in care furnizorii nu respecta contractul, utilizatorii pot sesiza Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). ANCOM poate oferi consiliere si mediere, in aceasta situatie, neavand atributii cu privire la aplicarea de sanctiuni furnizorilor.

In schimb, ANCOM poate lua masuri daca serviciul de comunicatii electronice este furnizat si facturat fara a exista un contract intre parti.

In primul semestru din 2023, ANCOM a inregistrat un numar total de 127 de petitii care au ca obiect modalitatea de incheiere a contractelor pentru furnizarea comunicatiilor electronice.

Cadrul legislativ

Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2011, modificata si completata prin Legea nr. 198/2022, prevede o serie de drepturi pentru utilizatorii serviciilor de comunicatii electronice destinate publicului. Legea nr. 198/2022 a transpus in legislatia nationala Directiva (UE) 2018/1972 a Parlamentului European si a Consiliului de instituire a Codului european al comunicatiilor electronice.

ANCOM a completat cadrul legislativ dedicat utilizatorilor finali prin Decizia ANCOM nr. 73/2023 privind obligatiile de informare a utilizatorilor finali si alte masuri pentru protectia acestora.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu