.
Informare privind
constituirea numărului de clase (clasa a IX-a și anul I pentru învățământul
profesional și tehnic) conform planului de școlarizare din județul
Caraș-Severin pentru anul școlar 2017-2018.
Prezintă: Inspectoratul Școlar Județean
Caraș-Severin.
Argument
Corelarea ofertei educaţionale cu nevoile de
dezvoltare economică şi socială favorizează creşterea şanselor de ocupare a
absolvenţilor învăţământului profesional şi tehnic şi a contribuţiei acestora la creşterea productivităţii, a
creşterii economice şi sociale în general şi întărirea rolului parteneriatului
pentru formarea profesională,
Formarea profesională este un
instrument important pentru elaborarea politicilor sociale şi economice care
contribuie atât la creşterea ocupării, a coeziunii sociale cat si la menţinerea
competitivităţii crescute a forţei de muncă.
Măsuri luate nivelul judeţului pentru adaptarea învăţământului profesional şi tehnic la dinamica
social-economică actuală:
ü
Încheierea, la nivelul Municipiului
Reşiţa, începând cu anul şcolar 2017-2018, a „Pactului pentru Şcoala duală”, al cărui scop este promovarea învăţământului
profesional, obţinerea resursei umane calificate pentru firmele care îşi
desfăşoară activitatea în oraş. Pactul a fost încheiat între cele trei unităţi de învăţământ din Reşiţa,
care şcolarizează elevi în învăţământul profesional şi tehnic, 7companii şi
agenţi economici şi Primăria Municipiului Reşiţa;
ü
Întâlniri
periodice de conştientizare a partenerilor sociali în ceea ce
priveşte rolul lor, beneficiile şi posibilităţile de a stabili parteneriate în
planificarea şi elaborarea strategiilor legate de învăţământul tehnic şi
profesional în context local şi regional.
ü
Realizarea la nivelul I.S.J. Caraş-Severin
a unui studiu de specialitate,
conform Ordinului privind
aprobarea Metodologiei pentru fundamentarea cifrei de şcolarizare şi stabilirea
reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat pentru anul şcolar
2017-2018, cu următoarele acţiuni:
§ Analiza cuprinderii absolvenţilor-clasa a VIII-a (situaţii
statistice);
§ Analiza opţiunilor elevilor de clasa a VIII-a (sondaje
centralizate de CJRAE-CS);
§ Identificarea calificărilor profesionale pe baza tendinţelor
economico-sociale (cu date statistice actualizate permanent, provenite de la
partenerii sociali, în cele 18 unităţi şcolare cu învățământ profesional și
tehnic;
§ Aplicarea criteriilor de fundamentare a planului de
şcolarizare: legislative, economice, demografice, geografice, socio-economice şi
oferta educaţională a şcolilor (finalitate în elaborarea planului de şcolarizare
la nivel judeţean, pentru anul şcolar 2017-2018):
§ Aplicarea Nomenclatoarele
de calificări profesionale in vigoare;
§ Asigurarea bazei materiale pentru formarea
competenţelor profesionale pentru calificările propuse în oferta de
şcolarizare;
§ Asigurarea resurselor umane calificate prin compartimentul de resurse umane şi
mobilitatea personalului didactic;
§
Stabilirea
parteneriatelor cu agenţii economici pentru stagiile de instruire practică (încheierea de
contracte-cadru între unităţile şcolare cu învăţământ profesional şi operatorii
economici care solicită şcolarizarea în învăţământul profesional de stat);
§
Autorizarea/acreditarea
ARACIP pentru noile domenii şi calificări profesionale din unităţile şcolare
cu IPT (sprijin pentru întocmirea documentaţiei de autorizare);
§
Monitorizarea ratei
de tranziţie de la învăţământul gimnazial la cel liceal şi profesional:
§
Monitorizarea ratei
de absolvire (la examenele de certificare a competenţelor profesionale);
§
Monitorizarea ratei
de succes (la examenele naţionale).
Rezultate:
- regândirea reţelei şcolare şi a domeniilor de
pregătire la nivel judeţean în cele 18 unităţi şcolare cu învăţământ
profesional şi tehnic (5 în mediul
rural şi 13 în mediul urban), cu accent pe diminuarea ponderii
calificărilor profesionale excedentare în favoarea celor cu reale perspective
de ameliorare a cererii pe piaţa locală şi regională a forţei de muncă.
- instituţionalizarea dialogului
social si participarea partenerilor sociali in procesul decizional au
fost susţinute permanent de structurile
sociale organizate:
·
la nivel
judeţean: Comitetul Local de Dezvoltare
a Parteneriatului Social (C.L.D.P.S.),
cu rol decisiv în elaborarea şi implementarea Planului Local de Acţiune privind
dezvoltarea învăţământului profesional şi tehnic (fundamentarea planului de şcolarizare).
MĂSURI:
•
Derularea programulului naţional „2017- Anul învăţământului profesional şi tehnic în România”, aprobat prin O.M.E.N.C.S. nr.
6155/22.12.2016;
•
Modificarea şi completarea LEN nr. 1/2011 prin OUG nr. 81 din 16 noiembrie 2016
care vizează introducerea învăţământului
dual ca formă de organizare atât a învăţământului profesional
şi tehnic (Î.P.T.);
•
Apariţia Metodologiei de organizare şi funcţionare a
învăţământului dual, aprobată prin O.M.E.N. nr. 3554/29.03.2017;
•
O mai bună promovarea a
ofertei școlare și a oportunităților învăţământului
profesional şi tehnic în comunitate și mediul de afaceri;
•
O mai bună consiliere a
părinţilor privind învăţământul profesional, cu accent pe avantajele și
perspectivele oferite de acesta;
•
Implicarea activă a
partenerilor sociali în formarea profesională a elevilor (deschidere
reală spre școli);
Pentru anul şcolar 2017-2018, la
nivelul judeţului Caraş Severin sunt
aprobate prin Planul de şcolarizare un număr de
95 clase a IX-a. Distribuția acestora pe filiere dar și ponderile sunt prezentate mai jos:
v detaliere pe filiere
FILIERA
|
NR. CLASE PROPUSE
2017-2018
|
|
TOTAL CLASA a IX-A ZI, din care:
|
95 clase
|
|
Filiera teoretică
|
37 clase
|
|
Filiera
vocaţională
|
6 clase
|
|
Filiera
tehnologică
|
52 clase
|
27- clase liceu tehnologic
|
19 - clase învăţământ profesional
|
||
6 -
clase învăţământ dual
|
FILIERA
|
%
|
|
TOTAL CLASA a IX-A ZI, din care:
|
100 % clase
|
|
Filiera teoretică
|
39,96 %
|
|
Filiera vocaţională
|
6,31 %
|
|
Filiera
tehnologică
|
54,73 %
|
28,42 %-
clase liceu tehnologic
|
20,00 %-
clase învăţământ profesional
|
||
6,31 %-
clase învăţământ dual
|
1. Învăţământ liceal :
Cele 70 clase liceu zi au fost distribuite pe cele 3
filiere astfel:
Ø Filiera teoretică: propuse 37clase ( 1036 elevi), pe
specializări, după cum urmează:
- matematică - informatică: propuse 14,5 clase (406 elevi);
- ştiinţe ale naturii: propuse propuse 9,5 clase (266
elevi);
- filologie: propuse 12
clase ( 336 elevi);
- ştiinte sociale: propuse 1 clasă (28 elevi);
Ø Filiera vocaţională: propuse 6
clase (168 elevi);
Ø Filiera tehnologică: 27 clase (
756 elevi), pe profile, după cum urmează:
-
profilul Tehnic: : propuse 15,5 clase (434 elevi);
-
profilul Servicii: : propuse 7,5 clase (210 elevi);
-
profilul tehnic: : propuse 4 clase (112 elevi);
1.1. Prima
etapă de admitere în învăţământul liceal de stat:
-
Repartizarea
computerizată în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a
care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar
2017-2018 s-a desfășurat în data de 12
iulie 2017;
-
Nr. clase pentru repartizare computerizată: 64 (1792 locuri:
64 x 28)
-
Candidați înscriși: 1545
dintre care 1540 candidați din
județ și 5 candidați din afara
județului;
- Plecați din județ în alte
județe: 72
-
Candidați repartizați: 1527
(18 nerepartizați datorită nr.
insuficient de optiuni).
-
Număr candidați – Rromi:
8
-
Admitere :
·
Liceu filiera vocațională : 164 candidați
·
Liceu filiera teoretică:
970 candidați
·
Liceu filiera tehnologică: 557 candidați
-
Locuri rămase neocupate: 292
·
Liceu filiera vocațională : 21
locuri
-
Liceul de Arte „Sabin
Păuţa” Reşiţa– 21 locuri (15 muzică +
6 arte plastice şi decorative);
·
Liceu filiera teoretică: 68 locuri
-
Colegiul Naţional „Diaconovici-Tietz” Reşiţa – 6 locuri (mate-informatică lb. Germană);
-
Colegiul Naţional „Mircea Eliade” Reşiţa – 2 locuri (1 mate-informatică + 1 filologie);
-
Liceul Bănăţean Oţelu Roşu -
8 locuri (mate-informatică);
-
Liceul „Hercules” Băile Herculane - 5
locuri (mate-informatică);
-
Liceul Teoretic Bilingv Româno-Croat Caraşova- 26 locuri (filologie);
-
Liceul Teoretic „Eftimie Murgu” Bozovici- – 9 locuri (mate-informatică);
-
Liceul Teoretic „Tata Oancea” Bocsa – 12 locuri (mate-informatică);
·
Liceu filiera tehnologică: 203
locuri
-
Colegiul Economic al Banatului Montan Reşiţa: 2 loc. (1 economic + 1 turism şi alimentaţie);
-
Colegiul Tehnic Cărăşan Reşiţa: 13 loc. (9 construcţii, instalaţii şi lucrări publice +
4 mecanică);
-
Colegiul Tehnic Reşiţa: 3
loc. (2 estetică+ 1 electromecanică);
-
Liceul Bănăţean Oţelu Roşu-
23
locuri (mecanică) ;
-
Liceul „Hercules” Băile Herculane - 8
locuri (turism şi alimentaţie);
-
Liceul Tehnologic Berzovia-
19
locuri (mecanică);
-
Liceul Tehnologic „Clisura Dunării” Moldova Nouă- 16 locuri (mecanică);
-
Liceul Tehnologic „Constantin Lucaci” Bocşa- 27 locuri (mecanică);
-
Liceul Tehnologic „Dacia” Caransebeş- 12
locuri ( 11 construcţii, instalaţii şi lucrări publice + 1 fabricarea
produselor din lemn);
-
Liceul Tehnologic „Decebal” Caransebeş- 25
locuri ( 22 electromecanică + 3
electronică şi automatizări);
-
Liceul Tehnologic „Trandafir Cocârlă” Caransebeş- 43
locuri ( mecanică);
-
Liceul Tehnologic „Mihai Novac”
Oraviţa- 2 locuri ( agricultură);
-
Liceul Tehnologic „Nicolae Stoica de Haţeg” Mehadia - 4 loc. ( economic);
-
Liceul Tehnologic „Sf. Dimitrie” Teregova - 6 loc. ( turism şi alimentaţie).
-
Cea mai mare medie de admitere: 9,95 a elevei STEFANICA E. NICOLETA RODICA (repartiză la
Colegiul
Naţional „Traian Lalescu“ Reşiţa– elevă de
la Şcoala
Gimnazială „Mihai Peia“ Reşiţa)
-
A doua medie: 9,93 a
elevei ANTONESĂ G. LAVINIA ANA MARIA (repartizată la Colegiul Naţional "Traian Doda" Caransebeş– elevă de la
Colegiul Naţional "Traian Doda" Caransebeş)
-
A treia medie: 9,89 a elevei BOLOCA
V. MĂDĂLINA MARIA (repartizată la Colegiul
Naţional „Traian Lalescu“ Reşiţa– elevă
de la Şcoala
Gimnazială Nr.2 Reşiţa)
-
Cea mai mică medie de admitere: 2,01 Liceul
Teoretic „Eftimie Murgu" Bozovici (1,00 la EN)
1.2. Etapa a doua de admitere în învăţământul
liceal de stat:
Au fost
întreprinse toate demersurile pentru desfășurarea în condiții optime a celei de
a doua etape de admitere în învăţământul liceal de stat,
conform calendarului:
- Primirea cererilor de înscriere a absolvenţilor clasei
a VIII-a care nu au participat sau nu au fost repartizaţi în etapa anterioară,
care nu s-au înscris în perioda prevăzută de metodologie sau care și-au
încheiat situaţia școlară ulterior etapei anterioare: 4-7
septembrie 2017;
-
Repartizarea
absolvenţilor clasei a VIII-a care nu au participat sau nu au fost repartizaţi
în etapa anterioară: 8 septembrie 2017
1.
Învăţământ
profesional:
Fundamentarea cifrei de
şcolarizare la învățământul profesional
de stat pentru anul şcolar 2017-2018 s-a
realizat ţinându-se cont de prevederile legislaţiei în vigoare:
-
Metodologia de organizare
şi funcţionare a învăţământului profesional de stat, aprobată prin
OMEN Nr. 5033/29.08.2016;
-
Metodologia privind fundamentarea cifrei de şcolarizare
pentru învăţământul preuniversitar de stat, evidenţa efectivelor de preşcolari
şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular, precum şi emiterea
avizului conform în vederea organizării reţelei unităţilor de învăţământ
preuniversitar pentru anul şcolar 2017-2018, aprobată prin ordinul ministrului
educaţiei şi cercetării ştiinţifice nr. 5777/27.11.2016.
Iniţial, pentru anul şcolar 2017-2018, pentru şcolarizarea în
învăţământul profesional de stat au fost înregistrate, din partea operatorilor
economici, un număr de 640 de solicitări
de şcolarizare, fiind soluţionate de Inspectoratul Şcolar Judeţean Caraş-
Severin un număr de 588 solicitări, respectiv 21 clase de învăţământ profesional de
stat.
Prin
OMEN nr. 3554/29.03.2017 a fost aprobată Metodologia de organizare şi funcţionare a
învăţământului dual. Acest lucru a condus la înregistrarea unui număr foarte mare de solicitări ferme din partea agenţilor
economici din municipiul Reşiţa dar şi din judeţ, pentru această formă a
învăţământului profesional.
Au fost
înregistrate următoarele 3 situaţii:
1. O parte dintre
agenţii economici au depus solicitări care au vizat calificări noi, ce nu erau solicitate
prin învăţământul profesional traditional: confectioner produse textile- 32
locuri; mecanic utilaje şi instalaţii în industrie- 14 locuri;
2. O parte dintre agenţii economici au depus solicitări au
vizat locuri în plus la
calificările deja solicitate prin
învăţământul profesional tradiţional: turism
şi alimentaţie - 40 locuri, industrie
alimentară - 20 locuri;
3. O parte dintre agenţii economici au
solicitat transformarea locurilor de la învăţământul profesional tradiţional în
locuri la învăţământul dual: electrician constructor -14 locuri, lăcătuş mecanic prestări servicii- 14
locuri, strungar -12 locuri, sudor -15 locuri.
După centralizarea datelor, faţă de cele 21 de clase de învăţământ
profesional tradiţional aprobate, s-a solicitat M.E.N. suplimentarea Planului de şcolarizare
pentru învăţământul profesional cu încă 4 clase, astfel încă numărul
total de clase pentru învăţământul profesional este de 25 de clase, dintre
care 6 clase pentru învăţământul profesional dual şi 19
clase pentru învăţământul profesional tradiţional.
Astfel,
pentru anul şcolar 2017-2018 la învăţământul profesional de stat, inclusiv
dual, detaliere pe domenii de pregătire este următoarea:
DOMENIUL
PREGĂTIRII DE BAZĂ
|
TOTAL
Învăţământ profesional de
stat
|
învăţământ profesional
|
învăţământ
dual
|
|||
Nr.cl.
|
Nr. elevi
|
Nr.cl.
|
Nr. elevi
|
Nr.cl.
|
Nr. elevi
|
|
TOTAL
|
25
|
693
|
19
|
532
|
6
|
161
|
mecanică
|
10.5
|
294
|
8,5
|
238
|
2
|
55
|
electromecanică
|
0.5
|
14
|
0.5
|
14
|
0
|
0
|
electronică automatizări
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
chimie industrială
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
materiale de construcţii
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
electric
|
2
|
56
|
1,5
|
42
|
0,5
|
14
|
construcţii instalaţii şi
lucrări publice
|
0.5
|
14
|
0.5
|
14
|
0
|
0
|
agricultură
|
1.5
|
42
|
1.5
|
42
|
0
|
0
|
silvicultură
|
0.5
|
14
|
0.5
|
14
|
0
|
0
|
comert
|
1.5
|
42
|
1.5
|
42
|
0
|
0
|
turism şi alimentaţie
|
4,5
|
124
|
3
|
84
|
1,5
|
40
|
industrie alimentară
|
1.5
|
34
|
0.5
|
14
|
1
|
20
|
fabricarea produselor din
lemn
|
1
|
28
|
1
|
28
|
0
|
0
|
industrie textilă şi
pielărie
|
1
|
32
|
0
|
0
|
1
|
32
|
tehnici poligrafice
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
estetica şi igiena
corpului omenesc
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
producţie media
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
REPARTIZAREA ÎN
ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL ŞI ÎNVĂŢĂMÂNTUL
DUAL A ABSOLVENŢILOR CLASEI A VIII-A
S-a
realizat în intervalul prevăzut de:
-
OMEN nr.3556/2017 privind calendarul admiterii în învăţământul profesional dual pentru anul
școlar 20176-2018, modificat prin OMEN
nr. 3792/26.04.2017;
-
OMEN nr.5069/31.08.2016 privind calendarul admiterii în învăţământul profesional de stat pentru anul
școlar 20176-2018, modificat prin OMEN
nr. 3793/26.04.2017.
2.1. Etapa
I de admitere în învăţământul DUAL:
S-a desfășurat după
următorul grafic:
- Înscrierea candidaților la secretariatul unităților școlare care
școlarizează elevi în învățământul profesional dual: 12-16 iunie 2017 şi 26-30
iunie 2017;
- Validarea, de către Comisia de admitere judeţeană judeţeană pentru
învăţământul profesional de stat, a listei candidaţilor declaraţi admişi
în învăţământul profesional dual: 13 iulie 2017
-
Nr.
clase cu învățământ profesional: 6 (161 locuri)
-
Candidați
înscriși: 53
-
Candidați
repartizați: 52
-
Nr.
locuri libere: 109
-
Detaliere pe unităţi
şcolare care au în oferta de formare
învăţământul dual:
Nr. crt.
|
Unitatea de
învățământ
|
Domeniul de pregătire
|
Calificarea profesională
|
Forma
de organizare)
|
Nr.
locuri aprobate
|
Nr. locuri ocupate la data de 13 iulie
2017
|
Nr. locuri libere pentru etapa a II-a
|
1.
|
Colegiul
Economic al Banatului Montan Reşiţa
|
Turism şi
alimentaţie
|
Bucătar
|
dual
|
16
|
9
|
7
|
Turism şi
alimentaţie
|
Ospătar (chelner),
vânzător în unităţi de alimentaţie
|
dual
|
14
|
8
|
6
|
||
Turism şi
alimentaţie
|
Lucrător hotelier
|
dual
|
10
|
2
|
8
|
||
Industrie alimentară
|
Brutar-patiser-preparator
produse făinoase
|
dual
|
20
|
3
|
17
|
||
2.
|
Colegiul Tehnic Cărăşan Reşiţa
|
Industrie textilă și
pielărie
|
Confecționer produse
textile
|
dual
|
32
|
8
|
24
|
Mecanică
|
Mecanic utilaje şi
instalaţii în industrie
|
dual
|
14
|
9
|
5
|
||
3.
|
Colegiul Tehnic
Reşiţa
|
Electric
|
Electrician
constructor
|
dual
|
14
|
3
|
11
|
Mecanică
|
Lăcătuş mecanic
prestări servicii
|
dual
|
14
|
3
|
11
|
||
Mecanică
|
Strungar
|
dual
|
12
|
0
|
12
|
||
Mecanică
|
Sudor
|
dual
|
15
|
7
|
8
|
||
TOTAL
|
161
|
52
|
109
|
2.2. Etapa I de admitere în învăţământul PROFESIONAL:
S-a desfășurat după
următorul grafic:
- Înscrierea candidaților la secretariatul unităților școlare care
școlarizează elevi în învățământul profesional de stat: 3-7 iulie 2017;
- Validarea, de către Comisia de
admitere judeţeană pentru învăţământul profesional de stat, a listei candidaţilor
declaraţi admişi în învăţământul profesional de stat: 13 iulie 2017;
-
Nr.
clase cu învățământ profesional: 19 ( 532
locuri 19 x 28)
-
Candidați
înscriși: 199
-
Candidați
repartizați: 196
-
Nr.
locuri libere: 336
-
Detaliere pe unităţi şcolare care au în ofertă de formare învăţământul profesional:
Nr. crt.
|
Unitatea de învățământ
|
Domeniul de pregătire
|
Calificarea profesională
|
Forma
de organizare
|
Nr.
locuri aprobate
|
Nr. locuri ocupate la data de
13
iulie 2017
|
Nr.
locuri libere pentru etapa a II-a
|
1.
|
Colegiul Economic
al Banatului Montan Reşiţa
|
Turism şi alimentaţie
|
Lucrător hotelier
|
profesional
|
14
|
2
|
12
|
Turism şi alimentaţie
|
Ospătar (chelner), vânzător în unităţi de
alimentaţie
|
profesional
|
28
|
12
|
16
|
||
Turism şi alimentaţie
|
Bucătar
|
profesional
|
14
|
7
|
7
|
||
Turism şi alimentaţie
|
Cofetar-patiser
|
profesional
|
14
|
0
|
14
|
||
Comerţ
|
Comerciant - vânzător
|
profesional
|
14
|
2
|
12
|
||
Comerţ
|
Recepţioner - distribuitor
|
profesional
|
14
|
0
|
14
|
||
Industrie alimentară
|
Brutar-patiser-preparator produse făinoase
|
profesional
|
14
|
3
|
11
|
||
2
|
Colegiul Tehnic Cărăşan Reşiţa
|
C-ţii, instalaţii şi lucrări publice
|
Constructor structuri monolite
|
profesional
|
14
|
0
|
14
|
Fabricarea prod. din lemn
|
Tâmplar universal
|
profesional
|
14
|
0
|
14
|
||
3
|
Colegiul Tehnic
Reşiţa
|
Electric
|
Electrician exploatare joasă tensiune
|
profesional
|
42
|
0
|
42
|
Mecanică
|
Lăcătuş mecanic prestări servicii
|
profesional
|
14
|
0
|
14
|
||
Mecanică
|
Mecanic auto
|
profesional
|
14
|
14
|
0
|
||
Mecanică
|
Operator la maşini cu comandă numerică
|
profesional
|
14
|
1
|
13
|
||
Mecanică
|
Sudor
|
profesional
|
14
|
0
|
14
|
||
Mecanică
|
Tinichigiu vopsitor auto
|
profesional
|
14
|
0
|
14
|
||
4
|
Liceul Banatean Oţelu Roşu
|
Turism şi alimentaţie
|
Ospătar (chelner), vânzător în unităţi de
alimentaţie
|
profesional
|
14
|
11
|
3
|
Mecanică
|
Mecanic
auto
|
profesional
|
14
|
7
|
7
|
||
5
|
Liceul Tehnologic "Decebal"
Caransebeş
|
Mecanică
|
Mecanic
utilaje şi instalaţii în industrie
|
profesional
|
14
|
5
|
9
|
Mecanică
|
Sudor
|
profesional
|
14
|
0
|
14
|
||
6
|
Liceul Tehnologic "Dacia" Caransebeş
|
Fabricarea
produselor din lemn
|
Tâmplar
universal
|
profesional
|
14
|
10
|
4
|
Mecanică
|
Mecanic
agricol
|
profesional
|
14
|
3
|
11
|
||
7
|
Liceul Tehnologic "Nicolae Stoica de
Haţeg"
Mehadia
|
Silvicultură
|
Pădurar
|
profesional
|
14
|
8
|
6
|
Comerţ
|
Comerciant
- vânzător
|
profesional
|
14
|
0
|
14
|
||
8
|
Şcoala Profesională Agricolă Cornereva
|
Agricultură
|
Fermier montan
|
profesional
|
28
|
15
|
13
|
9
|
Liceul Tehnologic "Trandafir
Cocârlă" Caransebeş
|
Mecanică
|
Mecanic
auto
|
profesional
|
42
|
27
|
15
|
Mecanică
|
Tinichigiu
vopsitor auto
|
profesional
|
14
|
2
|
12
|
||
10
|
Liceul Tehnologic "I.C. Buracu"
Prigor
|
Mecanică
|
Mecanic forestier
|
profesional
|
28
|
21
|
7
|
11
|
Liceul Tehnologic "Mihai Novac"
Oraviţa
|
Mecanică
|
Mecanic
agricol
|
profesional
|
14
|
12
|
2
|
Agricultură
|
Lucrător
în agricultură ecologică
|
profesional
|
14
|
6
|
8
|
||
12
|
Liceul Tehnologic "Constantin
Lucaci" Bocşa
|
Electromecanică
|
Electromecanic
utilaje şi instalaţii industriale
|
profesional
|
14
|
14
|
0
|
Mecanică
|
Sudor
|
profesional
|
14
|
14
|
0
|
||
TOTAL
|
532
|
196
|
336
|
Au
fost întreprinse toate demersurile pentru desfășurarea în condiții optime a
celei de a doua etape de admitere în învăţământul profesional de stat,
inclusiv în învăţământul dual, conform calendarului:
- Înscrierea candidaților la secretariatul unităților școlare care
școlarizează elevi în învățământul professional, inclusiv dual: 29-30 august2017;
- Repartizarea, de către Comisia de admitere judeţeană judeţeană pentru
învăţământul profesional de stat, a absolvenţilor clasei a VIII-a care nu
au fost repartizaţi în etapele anterioare, care nu s-au înscris în perioada
prevăzută de metodologie sau care ţi-au încheiat situaţia şcolară ulterior
etapelor anterioare: 6-7 septembrie 2017
2.
Învăţământ
profesional special:
-
Înscrierea şi repartizarea candidaţilor
în clasa a IX-a din unităţile de învăţământ special s-a organizată de către
Comisia de admitere judeţeană, în perioada 6-7
iulie 2017.
-
Repartizarea s-a realizat în ziua de 7
iulie 2016, începând cu ora 12.00, la
Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Aurora” Reşiţa;
-
Candidați
înscriși: 35
-
Candidați repartizați: 35
-
Admitere :
Nr. crt.
|
Unitatea de învățământ
|
Domeniul de pregătire
|
Calificarea profesională
|
Forma de organizare
|
Nr.
locuri aprobate
|
Nr. locuri ocupate la data de
13
iulie 2017
|
Nr.
locuri libere pentru etapa a II-a
|
1
|
C.S.E.I"Aurora" Reşiţa-structură Şcoala
Profesională Specială
|
Industrie textilăşi pielărie
|
Confecţioner produse textile
|
Profesional
special
|
12
|
10
|
2
|
2
|
C.S.E.I"Aurora" Reşiţa-structură Şcoala
Profesională Specială
|
Construcţii, instalaţii şi lucrări publice
|
Instalator instalaţii tehnico sanitare şi de gaze
|
Profesional
special
|
12
|
10
|
2
|
3
|
C.S.E.I"Aurora" Reşiţa-structură Şcoala
Profesională Specială
|
Construcţii, instalaţii şi lucrări publice
|
Zidar-pietrar-tencuitor
|
Profesional
special
|
12
|
7
|
5
|
4
|
C.S.E.I "Christiana" Bocşa
|
Construcţii, instalaţii şi lucrări publice
|
Zugrav, ipsosar, vopsitor, tapetar
|
Profesional
special
|
12
|
8
|
4
|
TOTAL
|
48
|
35
|
13
|
Inspector
şcolar pentru I.P.T.,
Prof. Elena Dalina RANCU
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu