Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) supune astăzi consultării publice trei proiecte de decizie, toate urmărind actualizarea legislației secundare privind furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal poștal, în concordanță cu evoluția cadrului legislativ primar din acest domeniu.
Cele trei proiecte au în vedere reglementarea condițiilor
și a procedurii de desemnare a furnizorilor de serviciu universal, actualizarea
drepturilor și obligațiilor aferente calității de furnizor de serviciu universal,
precum și optimizarea procesului de evaluare a modului în care furnizorul de
serviciu universal respectă obiectivele de calitate stabilite în sarcina sa. Modificările
propuse de Autoritate transpun în legislația secundară prevederile Ordonanței
Guvernului nr. 27/2016 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență
a Guvernului nr. 13/2013 privind serviciile poștale, ultimele prevederi ale
acestui act normativ intrând în vigoare la data de 1 ianuarie 2017.
Astfel, pe fondul modificării în legislația primară a
mecanismului de compensare a costului
net aferent furnizării serviciilor din sfera serviciului universal, ANCOM va
stabili existența și cuantumul acestui cost, pe care îl va comunica Ministerului
Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI), urmând ca mecanismul de
compensare a costului net, precum și sursele de finanțare să fie stabilite prin
hotărâre a Guvernului, la inițiativa MCSI.
În conformitate cu dispozițiile Deciziei președintelui
ANCOM privind desemnarea Companiei Naționale Poșta Română S.A. (CNPR) ca
furnizor de serviciu universal poștal, acestuia îi reveneau o serie de obligații,
inclusiv cu privire la furnizarea serviciilor care au ca obiect volume mari de trimiteri poștale. În
contextul în care, prin intermediul prevederilor legislației primare, au fost
definite o serie de trimiteri poștale în număr mare, acestea fiind totodată eliminate
din sfera obligațiilor aferente serviciilor din sfera serviciului universal, ANCOM
propune implicit, prin consultarea publică lansată astăzi, revizuirea dispozițiilor
corespunzătoare din decizia de desemnare.
Totodată, având în vedere modificarea, la nivelul legislației primare, a
categoriilor de trimiteri care fac obiectul cerințelor de calitate pe care
furnizorul de serviciu universal trebuie să le respecte, ANCOM consideră
necesară și actualizarea prevederilor legislației secundare referitoare la
condițiile și procedura de evaluare a gradului de îndeplinire a cerințelor
minime de calitate, astfel încât acestea să vizeze exclusiv trimiterile de
corespondență interne din cea mai rapidă categorie standard din sfera
serviciului universal.
Proiectele de decizie supuse consultării publice propun o serie de
modificări ale prevederilor cuprinse în două decizii emise anterior de
Autoritate, mai exact Decizia nr.
541/2013 privind condițiile și procedura de desemnare a furnizorilor de
serviciu universal în domeniul serviciilor poștale și, corelat, Decizia nr. 1158/2013 privind desemnarea
Companiei Naționale Poșta Română S.A. ca furnizor de serviciu universal în
domeniul serviciilor poștale, urmând să abroge, în plus, Decizia nr. 583/2014 privind stabilirea
condiţiilor şi procedurii de evaluare a respectării de către Compania Naţională
Poşta Română S.A. a obiectivelor de calitate impuse prin Decizia preşedintelui
Autorităţii Naţionale pentru Administrare și Reglementare în Comunicaţii nr.
1158/2013.
Cele trei proiecte
ale deciziilor președintelui ANCOM pot fi accesate aici, persoanele interesate fiind invitate să
formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri până la data de 30.09.2017, pe adresa sediului central
al ANCOM (Str. Delea Nouă nr. 2, sector 3, Bucureşti), direct la registratură
sau prin intermediul direcţiilor regionale ale Autorităţii. Observaţiile pot fi
transmise şi prin fax la numărul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.org.ro.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în
Comunicaţii
(ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de
comunicaţii din România, prin promovarea
concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate,
încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru
mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro,
www.portabilitate.ro
şi www.veritel.ro. Pentru a testa şi monitoriza
calitatea serviciului de internet, accesaţi www.netograf.ro.
COMUNICAT DE PRESĂ
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu