Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 24 ianuarie 2017

Raport privind activitatea desfăşurată de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, în anul 2016

 Prezintă: Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Caraş-Severin.

C.J.P.C. CARAŞ-SEVERIN ca şi organ al administraţiei publice locale, fără personalitate juridică, asigură realizarea în plan local a politicii Guvemului în domeniul protecţiei consumatorilor, acţionând pentru prevenirea şi combaterea practicilor care dăunează vieţii, sănătăţii, securităţii şi intereselor economice ale consumatorilor.
Obiectivele cuprinse în Planul de acţiune pe acest an au fost şi vor fi realizate prin derularea unor tematici de control transmise de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor prin Programele trimestriale de control pe cele trei domenii : alimentar, nealimentar şi prestări servicii, prin iniţierea de către instituţie a unor acţiuni proprii de verificare a pieţei produselor şi serviciilor, prin tematici de control dispuse de conducerea Instituţiei Prefectului, prin realizarea acţiunilor cuprinse în Programul de activitate al Consiliului Judeţean Consultativ pentru Protecţia Consumatorilor şi prin acţiunile de control comune realizate în colaborare cu alte instituţii ale administraţiei publice locale.

             SINTEZA ACTIVITĂŢII DESFĂŞURATE ÎN ANUL  2016

Concret, indicatorii de performanţă pentru anul 2016  au fost îndepliniţi după cum urmează:
- Au fost organizate 2194 acţiuni de control, grupate pe următoarele domenii de activitate:
•             Produse alimentare -1284
•             Produse nealimentare - 473
•             Presări servicii - 437
- Aceste  2194 acţiuni de control desfăşurate au fost finalizate prin încheierea următoarelor documente de control:
- PVCC-uri - 1019
- PVC-uri  - 1163;
- PVP-uri  - 12.
- Valoarea totală a amenzilor aplicate este de 749800 lei, iar valoarea  amenzilor încasate operativ  este de  232950 lei.
- Au fost oprite temporar de la comercializare produse neconforme în valoare de  94.531 lei.
- Au fost oprite definitiv de la comercializare şi distruse produse neconforme în valoare de 3.988 lei.
- In anul 2016   au fost înregistrate   632 de reclamaţii, grupate pe următoarele domenii de activitate:
•             Produse şi servicii alimentare -59
•             Produse şi servicii nealimentare - 520
•             Servicii financiare - 53

Ca urmare a soluţionării pozitive a reclamaţiilor a fost restituită consumatorilor suma de 21.300 lei.
- Toate aceste acţiuni au fost realizate cu un numar mediu de 9 angajaţi, din care 8 comisari.

În timpul acţiunilor de control desfăşurate au fost constate în principal abateri privind:
1.            informarea consumatorilor, etichetarea, afişarea preţului
2.            comercializarea de produse cu termen de valabilitate depăşit
3.            mijloace de măsură neverificate metrologic
4.            lipsa autorizaţiilor de funcţionare, prestarea de servicii în condiţii neconforme legislaţiei în vigoare, etc.
5.            Nerespectarea prevederilor legii nr. 363/2007, actualizată, privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor

Informarea, consilierea si educarea consumatorilor, s-a concretizat prin:
- Asigurarea de consultanţă juridică şi de specialitate consumatorilor la sediul C.J.P.C. Caraş-Severin şi în reţeaua comercială.
- Au fost organizate, în anul 2016, 87 acţiuni de informare şi educare a consumatorilor prin note informative, articole în presa locală, comunicate de presă, emisiuni de informare şi interviuri la posturile locale radio şi TV şi acţiuni de consiliere în şcoli .
- În luna martie 2016  cu ocazia Zilei Mondiale a Consumatorilor  au fost organizate 4 acţiuni de educare şi consiliere în unităţile şcolare şi au fost împărţite pliante şi fluturaşi în marile centre comerciale.

2. SITUAŢIA PRIVIND ACTIVITATILE IN DERULARE

Programul pentru anul 2016 cuprinde următoarele obiective generale:
- Creşterea transparenţei activităţii instituţiei în ceea ce priveşte procesul aplicării programelor, inclusiv prin accesul neîngrădit la informaţii de interes public. Am avut în vedere aplicarea prevederilor Legii nr. 544/2002 privind liberul acces la informaţiile de interes public şi H.G. nr. 1723/2004 privind unele masuri de combatere a birocratiei. In ceea ce priveste aplicarea Legii 544/2002 au fost înregistrate 6 cereri la care s-a dat răspuns în termen legal.
- Aplicarea Codului de conduită a funcţionarilor publici pentru a se evita orice comportament care contravine legii şi dăunează imaginii instituţiei (privind această problemă se raportează lunar la A.N.P.C. Direcţia Economică şi Resurse Umane şi la Instituţia Prefectului). Periodic, în şedinţele săptămânale, organizate cu comisarii, s-a insistat ţi se insistă cu privire la conduita angajaţilor în acţiunile de control şi în relaţiile cu publicul conform Legii nr. 7/2004 privind Codul de conduită al funcţionarilor publici.
- Dezvoltarea cadrului instituţional în domeniul protecţiei consumatorilor prin:
1.            încheierea de protocoale de colaborare cu alte instituţii ale administraţiei publice locale: Direcţia Sanitar-Veterinară şi Siguranţa Alimentului Caraş-Severin şi Autoritatea de Sănătate Publică Caraş-Severin (aici uzăm de prevederile Protocolului încheiat între Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Agriculturii, Pădurii şi Apelor şi A.N.P.C.), cu Inspectoratul Judeţean de Poliţie, Inspectoratul Judeţean de Jandarmi şi Serviciul Judeţean de Metrologie Legală Caraş-Severin, Garda Financiară şi Vama Reşiţa.
2.            participarea angajaţilor instituţiei la cursurile de perfecţionare profesională
- Întărirea sistemului de supraveghere a pieţei prin aplicarea efectivă a legislaţiei în domeniul protecţiei consumatorilor. Am avut în vedere pentru realizarea acestui obiectiv:
•             verificarea activă şi reactivă a pieţei produselor şi serviciilor în scopul  depistării şi retragerii de pe piaţa a produselor şi serviciilor, care în condiţii previzibile de utilizare prezintă risc pentru consumatori.
•             verificarea conformităţii produselor sau serviciilor cu cerinţele declarate sau impuse de producător.
•             desfăşurarea de acţiuni de control pentru protejarea drepturilor şi intereselor economice ale consumatorilor.
•             soluţionarea reclamatiilor şi sesizarilor consumatorilor.
•             colaborarea cu celelalte instituţii ale administraţiei publice locale cu atribuţii în domeniul protecţiei consumatorilor în vederea organizării unor acţiuni comune de control (Direcţia Sanitar Veterinară şi Siguranţa Alimentului, Autoritatea de Sănătate Publică, Inspectoratul Judeţean de Poliţie, Garda Financiară, Vama Reşiţa, Serviciul Judeţean de Metrologie Legală, Inspectoratul Judeţean de Jandarmi, Corpul de Control al primariilor, Direcţia Generală pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală Caraş-Severin). În anul 2016 au fost efectuate 119 acţiuni de control în colaborare cu alte instituţii ale administraţiei publice locale cu atribuţii în domeniul protecţiei consumatorilor.
•             realizarea de acţiuni specifice de control în conformitate cu prevederile O.U.G. 190/2000 privind regimul metalelor preţioase în România. In anul 2016  au fost efectuate un număr total de 6 acţiuni de control la operatorii economici care desfăşoară activităţi cu metale preţioase în urma cărora  s-a aplicat o amendă contravenţională în cuantum de 3000 lei .

3.            PROBLEME ÎNTÂMPINATE ÎN DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢILOR
INSTITUŢIEI

Considerăm că activitatea instituţiei ar înregistra un plus de eficienţa în condiţiile în care instituţia ar mai fi dotată cu un autoturism şi s-ar suplimenta statul de funcţii cu 4 posturi:
•             2 posturi de comisari;
•             1 post secretariat;
•             1 post consilier juridic;

4. SARCINI TRASATE INSTITUŢIEI DE STRUCTURILE IERARHIC SUPERIOARE,
CĂILE DE ACŢIUNE ÎN VEDEREA ADUCERII LA  ÎNDEPLINIRE

Politica de protecţie a consumatorilor pentru perioada 2012-2016 se fundamentează pe urmatoarele obiective generale pentru promovarea intereselor consumatorilor pe piaţă:
1. realizarea unui înalt nivel de protecţie a consumatorilor;
2. aplicarea efectivă a legislaţiei în domeniul protecţiei consumatorilor;
3. întărirea activităţilor de informare, consiliere şi educare a consumatorilor.
Strategia, prin obiectivele şi priorităţile sale, urmăreşte realizarea unei protecţii a consumatorilor în România asemănătoare cu cea existentă în statele membre ale Uniunii Europene, incluzând securitatea, interesele economice, informarea şi educarea consumatorilor, precum şi promovarea organizaţiilor de consumatori pentru dezvoltarea unui rol activ în realizarea politicii de protecţie a consumatorilor.
O atenţie deosebită a fost acordată desfăşurării controalelor în anul 2016 cuprinse în Programul de acţiuni pentru anul 2016 transmis trimestrial de către ANPC Bucureşti, respectiv:
                a) Produse alimentare – 28 de tematici de control:
1.            Verificarea modului de derulare a Programului Guvernamental lapte-corn-măr 2015 – 2016 - permanent;
2.            Verificarea respectării prevederilor legale privind modul de respectare a prevederilor legale, conformitatea, şi modul de etichetare, prezentare publicitate a pâinii
3.            Verificarea respectării prevederilor legale la comercializarea produselor tradiţionale şi a produselor alimentare obţinute conform reţetelor consacrate româneşti
4.            Verificarea respectării prevederilor legale privind modul de asigurare a informării consumatorilor, a calităţii produselor si a modului de afişare a preturilor la comercializarea fructelor si legumelor - permanent
5.            Verificarea respectării prevederilor legale la comercializarea şi etichetarea produselor din carne şi lapte
6.            Verificarea respectării prevederilor legale la comercializarea produselor alimentare ecologice
7.            Verificarea respectării prevederilor legale în depozitele   en-gross
8.            Verificarea respectării prevederilor legale la comercializarea pâinii
9.            Verificarea respectării prevederilor legale, conformitatea şi modul de etichetare, prezentare, publicitate şi comercializare a peştelui şi a conservelor de peşte
10.          Verificarea respectării prevederilor legale, conformitatea şi modul de etichetare, prezentare, publicitate şi comercializare a produselor alimentare specifice sărbătorilor pascale
11.          Verificarea respectării prevederilor legale, conformitatea şi modul de etichetare, prezentare, publicitate şi comercializare suplimentelor alimentare.
12.          Verificarea respectării prevederilor legale, conformitatea şi modul de etichetare, prezentare, publicitate şi comercializare a carnii de pasare.
13.          Verificarea respectării prevederilor legale privind legalitatea funcţionării  (orar de funcţionare, denumire firmă, autorizaţii de funcţionare)
14.          Verificarea respectării  prevederilor legale privind informarea consumatorilor in magazine la produsele alimentare şi nealimentare
15.          Verificarea respectării prevederilor legale, conformitatea şi modul de etichetare, prezentare, publicitate şi comercializare a apelor minerale naturale.
16.          Verificarea respectării prevederilor legale, conformitatea şi modul de etichetare, prezentare, publicitate şi comercializare a carnii de pasare.
17.          Verificarea respectării prevederilor legale la comercializarea mierii.
18.          Verificarea respectării prevederilor legale, conformitatea şi modul de etichetare, prezentare, publicitate şi comercializare a sucurilor din fructe si a bauturilor racoritoare.
19.          Verificarea modului de respectare a prevederilor legale la indicarea preţurilor la comercializarea produselor alimentare
20.          Verificarea respectării  conformităţii, calităţii, condiţiilor de comercializare şi etichetare a alimentelor comercializate în chioşcurile şi unităţile de alimentaţie publică din incinta ştrandurilor, piscinelor, bazinelor de inot, precum şi din zonele de agrement, parcuri de distracţie, debarcadere, etc.
21.          Verificarea respectării prevederilor legale la comercializarea mierii.
22.          Verificarea respectării prevederilor legale, conformitatea şi modul de etichetare, prezentare, publicitate şi comercializare a produselor alimentare comercializate sub forma congelata, inclusiv inghetata.
23.          Verificarea respectării  prevederilor legale privind informarea consumatorilor in magazine la produsele alimentare şi nealimentare
24.          Verificarea modului de derulare a Programului Guvernamental lapte-corn-măr 2016 – 2017 - permanent;
25.          Verificarea respectării prevederilor legale, conformitatea si modul de etichetare, prezentare si publicitate a laptelui si produselor lactate.
26.          Verificarea respectării prevederilor legale, conformitatea si modul de etichetare, prezentare si publicitate a produselor din carne cu prelevare de probe.
27.          Verificarea respectării prevederilor legale, conformitatea si modul de etichetare, prezentare si publicitate a produselor alimentare specifice sarbatorilor de iarna
28.          Verificarea respectării prevederilor legii nr. 363/2007 în reţelele de  magazine şi supermarketuri la produsele alimentare 
                b) Produse nealimentare – 24 de tematici de control:
1.            Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor în cadrul vânzărilor de soldare
2.            Verificarea respectării prevederilor legale la comercializarea produselor cosmetice
3.            Verificarea respectării prevederilor legale la comercializarea materialelor de construcţii
4.            Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea florilor
5.            Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea bijuteriilor 
6.            Verificarea respectării prevederilor legale la comercializarea protezelor auditive
7.            Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea produselor textile.
8.            Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea jucariilor.
9.            Verificarea respectării prevederilor legale privind legalitatea funcţionării  (orar de funcţionare, denumire firmă, autorizaţii de funcţionare)
10.          Verificarea respectării  prevederilor legale privind informarea consumatorilor in magazine la produsele alimentare şi nealimentare
11.          Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea produselor cosmetice.
12.          Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea anvelopelor uzate.
13.          Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea ecchipamentelor electrice de uz casnic.
14.          Verificarea respectării prevederilor legale privind legalitatea funcţionării  (orar de funcţionare, denumire firmă, autorizaţii de funcţionare)
15.          Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor in cadrul vanzarilor de soldare, promotionale.
16.          Verificarea respectării  prevederilor legale privind informarea consumatorilor in magazine la produsele nealimentare
17.          Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor in cazul promotiilor de rechizite si uniforme scolare.
18.          Verificarea respectării  prevederilor legale privind informarea consumatorilor in magazine la produsele nealimentare
19.          Verificarea respectării prevederilor legale la comercializarea pneurilor noi.
20.          Verificarea respectarii prevederilor legale privind siguranta jucariilor.
21.          Verificarea respectarii prevederilor legale privind buteliile GPL-tip aragaz.
22.          Verificarea respectării prevederilor legii nr. 363/2007 în reţelele de  magazine şi supermarketuri la produsele nealimentare
23.          Verificarea respectarii prevederilor legale la comercializarea ghirlandelor si ornamentelor luminoase.
24.          Verificarea respectarii prevederilor legale la comercializarea lumanarilor de decor.
                c) Prestări servicii – 11 de tematici de control:
1.            Verificarea respectării prevederilor legale la prestarea serviciilor de pompe funebre
2.            Verificarea respectării  prevederilor legale la prestarea serviciilor de cazare în staţiunile montane
3.            Verificarea respectării  drepturilor consumatorilor la transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere
4.            Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la prestarea serviciilor de alimentaţie publică
5.            Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea produselor  şi prestarea serviciilor de alimentaţie publică în mediul rural
6.            Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la prestarea serviciilor în incinta ştrandurilor, piscinelor, bazinelor de inot, unităţilor de închiriere echipamente de agrement, în parcurile de ditracţie , debarcadere, etc
7.            Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la prestarea serviciilor de alimentaţie publică în incinta ştrandurilor, piscinelor, bazinelor de inot, unităţilor de închiriere echipamente de agrement, în parcurile de ditracţie , debarcadere, etc
8.            Verificarea respectării drepturilor consumatorilor in gradinitele cu program prelungit.(cazare, mod de îngrijire)
9.            Verificarea conformitatii alimentelor, respectarea retetelor, a meniului si modul de informare a consumatorilor in gradinitele cu program prelungit.
10.          Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la prestarea serviciilor de alimentaţie publică
11.          Verificarea respectării prevederilor legale privind protectia consumatorilor in activitatea de service auto.
Modul de îndeplinire a sarcinilor trasate este prezentat pe larg în capitolul nr. 5 Concluzii privind activitatea desfăşurată.
5. CONCLUZII PRIVIND ACTIVITATEA DESFĂŞURATĂ

Astfel, în anul 2016  CJPC Caraş-Severin a acordat o mare atenţie acţiunilor tematice de control transmise de ANPC, acţiunilor de supraveghere activă şi reactivă a pieţei produselor şi serviciilor şi celor destinate cercetării reclamaţiilor, având în acest an următorii indicatori de performanţă:
3.            număr de acţiuni de control : 2194
4.            număr de procese verbale de constatare contravenţie : 1019
5.            număr de procese verbale de constatare : 1163
6.            număr de procese verbale de prelevare : 12
7.            valoarea totală a amenzilor aplicate :    749.800 lei
8.            valoare amenzi încasate operativ:   232.950  lei
9.            valoarea produselor neconforme oprite temporar de la comercializare :  94531 lei
10.          valoarea produselor neconforme oprite definitiv de la comercializare :  3988 lei
11.          număr de reclamaţii înregistrate :    632
12.          număr mediu de comisari:  8.

Cu stimă,
COMISAR ŞEF ADJUNCT REGIUNEA VEST (TIMIŞ)
Ing.

SCOROBETE ISABELLE

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu